کد خبر : 71891

هشدار در مورد جدایی ستاره گلزن پرسپولیس و رفتن به ریوه آوه در صورت ادامه نیمکت نشینی

هشدار در مورد جدایی ستاره گلزن پرسپولیس و رفتن به ریوه آوه در صورت ادامه نیمکت نشینی

بعد از استقلال و مس رفسنجان که هر یک 21 گل به ثمر رسانده‌اند، پرسپولیس با 20 گل زده در جایگاه دوم برترین تیم‌های تهاجمی لیگ بیست و یکم قرار دارد. از این 20 گل، سهم مهاجمان پرسپولیس 8 گل بوده. 4 گل مهدی عبدی زده و 4 تا هم عیسی آل‌کثیر وارد دروازه رقبا کرده. این دو اما از نظر دقایق بازی به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. عبدی حضور کمتری در ترکیب پرسپولیس داشته اما به اندازه آل‌کثیر گل زده و از این حیث یکی از مفیدترین بازیکنان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر محسوب می‌شود.

به گزارش ایران ورزشی، آمار عبدی در این فصل اما حاوی نکته‌های بسیاری است که البته اغلب از سوی کادرفنی نادیده گرفته شده. البته یحیی گل‌محمدی و همکارانش بیشتر به استفاده از مهاجمی اعتقاد دارند که بتواند با دوندگی بی‌امان خود مدافعان حریف را پرس کند و آنها را به اشتباه بیندازد تا بازیکنان کناری بتوانند از موقعیت‌ها استفاده کنند و ضربه آخر و نهایی را بزنند. برای این تاکتیک، مهاجمی با خصوصیات عیسی آل‌کثیر بیشتر مورد توجه کادرفنی پرسپولیس بوده اما نمی‌تواند از آمار جذاب مهدی عبدی هم براحتی عبور کرد.

عبدی این فصل 6 بار در ترکیب اصلی قرار گرفته که در سه بازی توانسته دروازه رقبا را باز کند. او هفته دوم توانست هر دو گل پرسپولیس را در روز پیروزی دو بر یک برابر نساجی بزند. همچنین در هفته هفتم وی توانست گل سه امتیازی پرسپولیس را وارد دروازه نفت مسجدسلیمان کند و در هفته دهم هم دروازه پیکان را باز کرد. آن هم در روزی که یکی از یازده بازیکن اصلی پرسپولیس بود و تیمش هم بازی را با نتیجه سه بر یک برد. همه اینها اما باعث نشده تا عبدی حضور کاملی در ترکیب پرسپولیس داشته باشد و تا پایان بازی در زمین بماند.

مهدی عبدی این فصل 6 بار هم به‌عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده اما توفیقی در گلزنی به دست نیاورده. جالب اینکه او در چهار هفته اخیر، هیچگاه در ترکیب اصلی قرار نگرفته و دقایق کمی به زمین رفته. به‌عنوان نمونه برابر سپاهان در دقیقه 90 و برای اتلاف وقت راهی زمین شد، مقابل تراکتور 21 دقیقه در زمین حضور داشت و برابر پدیده هم از دقیقه 51 وارد ترکیب پرسپولیس شد. آمار اما تا اینجای فصل به سود عبدی نبوده. او با اینکه تنها 543 دقیقه در زمین بوده، چهار گل زده. 

یعنی به طور میانگین هر 110 دقیقه یک گل که نشان می‌دهد او تا چه اندازه در ترکیب پرسپولیس اثرگذار بوده است. شماره 16 پرسپولیس که سومین فصل حضور در این تیم را پشت سر می‌گذارد، تا امروز 16 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده و می‌کوشد تا این آمار را ارتقا بدهد. البته اگر کادرفنی پرسپولیس به نیمکت‌نشینی او پایان بدهد.

گفته می‌شود دلیل حضور اندک مهاجم قائمشهری و 22 ساله پرسپولیس این است که او در تمرین کم می‌دود و حضور فعالی در درگیری‌ها ندارد. با این حال آمار عبدی در زمین نشان می‌دهد که او در گلزنی تبحر دارد و می‌تواند حتی به مهاجم اصلی پرسپولیس بدل شود. البته سؤال از کادرفنی پرسپولیس هم این است که چرا در بازی‌هایی نظیر پدیده از دو مهاجم تخصصی در خط حمله استفاده نمی‌کند؟

بر اساس آخرین به روزرسانی سایت ترانسفرمارت که در زمینه نقل و انتقالات فعالیت می‌کند، مهدی عبدی گرانترین بازیکن ایرانی لیگ محسوب می‌شود. قیمت او در این سایت 900 هزار یورو است و همین باعث شده تا او در لیست بالاتر از بازیکنانی نظیر میلاد سرلک، امید نورافکن، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، امیرحسین حسین‌زاده، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی مهدی‌پور قرار بگیرد. 

از طرفی باشگاه ریوآوه در لیگ پرتغال که تا همین دو فصل قبل مهدی طارمی را در اختیار داشت، برای جذب عبدی ابراز علاقه کرده و بعید نیست مهاجم جوان پرسپولیس نیمکت‌نشینی در این تیم را برنتابد و با انتقالی جذاب به فوتبال اروپا برود. باید ببینیم سرنوشت عبدی چطور رقم خواهد خورد و آیا در بازی‌های بعدی فرصت بیشتری برای عرض اندام در اختیار او قرار می‌گیرد یا نه؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها