کد خبر : 71753

استقلال در کدام فصل بیشترین گل را زده است؟

استقلال در کدام فصل بیشترین گل را زده است؟

بررسی آماری گل‌های زده استقلال در ۱۱ فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر تا پایان هفته سیزدهم، نشان می‌دهد که آبی‌پوشان در این فصل از مسابقات، عملکرد بهتری نسبت به فصل پیش داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم آلومینیوم اراک و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. گل‌های این بازی را کوین یامگا در دقیقه ۱۸ و میثم مجیدی در دقیقه ۱+۹۰ به ثمر رساندند و با این نتیجه، استقلال با ۲۹ امتیاز در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر باقی ماند.

کسب این نتیجه تساوی، برخی انتقادات را نسبت به عملکرد هجومی استقلال ایجاد کرد و برخی از کارشناسان و پیشکسوتان استقلال معقتدند که شاگردان مجیدی باید در خط حمله عملکرد بهتری داشته باشند. محسن گروسی، پیشکسوت آبی‌ها یکی از همین منتقدان به عملکرد خط حمله استقلال است. او اظهار کرد: به نظر من باید در فاز تهاجمی آبی‌ها عملکرد بهتری داشته باشند و به یک گل اکتقا نکنند تا فضای بهتری  برای تیم به دست آید اما نمی‌توان از عملکرد دفاعی استقلال چشم پوشی کرد و  فکر می‌کنم ۳ گل خورده در ۱۳ بازی آمار خیلی خوبی است اما گل‌هایی که خورده‌اند باعث شده سه امتیاز بازی از دست برود.

شاید چیزی که در این مدت مورد گلایه طرفداران و پیشکسوت‌های آبی‌پوشان پایتخت قرار گرفته، نداشتن تاکتیک مشخص برای نقشه‌های هجومی آبی‌ها است اما برخی از همین پیشکسوتان معقدند که نتیجه امر مهم‌تری در بازی‌های استقلال است و در پایان کار به تیمی که نتیجه بهتری گرفته است، جام می‌دهند.

مجموع این صحبت‌ها باعث شد تا سری به آمار گلزنی‌های استقلال در دهه اخیر تا پایان هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر بزنیم. بررسی آماری گل‌های زده استقلال در ۱۱ فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر تا پایان هفته سیزدهم، نشان می‌دهد که آبی‌پوشان در این فصل از مسابقات، عملکرد بهتری نسبت به فصل پیش داشته‌اند. استقلال تا پایان هفته سیزدهم ۱۸ گل به ثمر رسانده است و این در حالی است که در فصل گذشته ۱۷ گل برای این تیم به ثبت رسیده بود.

بهترین آمار گلزنی استقلال به فصل ۹۹-۹۸ برمی‌گردد که در دوران حضور آندره‌آ استراماچونی، استقلال ۲۲ گل تا هفته سیزدهم زده بود. هم‌چنین استقلال فصل ۹۱-۹۰ و ۹۵-۹۴ با سرمربیگری پرویز مظلومی موفق شده بود تا پایان هفته سیزدهم ۲۲ گل به ثمر برساند.

نتایج عملکرد هجومی استقلال در  ۱۱ فصل اخیر مسابقات لیگ برتر تا پایان هفته دوازدهم به شرح زیر است:

۱۴۰۰-۱۴۰۱: ۱۸ گل

۹۹-۱۴۰۰:‌ ۱۷ گل

۹۸-۹۹: ۲۲ گل

۹۷-۹۸: ۱۰ گل

۹۶-۹۷:  ۹ گل

۹۵-۹۶:  ۱۶ گل

۹۴-۹۵: ۲۲ گل

۹۳-۹۴: ۲۱ گل

۹۲-۹۳: ۱۵ گل

۹۱-۹۲: ۱۳ گل

۹۰-۹۱: ۲۲ گل

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها