کد خبر : 71621

بهترین سناریو برای استقلال در مسیر قهرمانی + جدول

بهترین سناریو برای استقلال در مسیر قهرمانی + جدول

یک مقایسه میان لیگ بیستم و بیست‌ویکم فوتبال نشان می‌دهد که فصل جاری با رقابت فشرده‌تری برای قهرمانی، کسب سهمیه و یا بقا در لیگ برتر همراه است.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به هفته دوازدهم خود رسیده که می‌توان درباره مدعیان قهرمان حرف زد و از چندین تیم قدرتمند این فصل نام برد که توان بالا بردن جام قهرمانی بیست و یکمین دوره لیگ برتر را دارند.

یک نکته بارز و حائز اهمیت در مقایسه میان فصل جاری و فصل گذشته، رقابتی‌تر شدن مسابقات لیگ برتر است؛ به طوری که در هفته دوازدهم این فصل، ۲ تیم با بیش از ۲۲ امتیاز وجود دارد (استقلال با ۲۸ امتیاز و پرسپولیس با ۲۵ امتیاز) اما در لیگ بیستم، بهترین عملکرد از آن تیم‌های استقلال و سپاهان با ۲۲ امتیاز بود.

در انتهای جدول هم فضا رقابتی‌تر از لیگ بیستم است. فصل گذشته به جز ماشین‌سازی ۴ امتیازی که در قعر جدول بود، ذوب آهن و نساجی با ۸ و ۹ امتیاز در جایگاه پانزدهم و چهاردهم جدول بودند اما در فصل جاری به جز پدیده با ۳ امتیاز، سه تیم تراکتور، فجرسپاسی و نفت مسجد سلیمان با ۱۱ امتیاز در جدال برای بقا در لیگ برتر هستند.

با این پیش زمینه، نگاهی خواهیم داشت به وضعیت تیم‌های لیگ برتری در فصل جاری و فصل گذشته لیگ برتر و شرایط آن‌ها را بررسی خواهیم کرد که آیا پیشرفت کرده‌اند یا پسرفت؟

۱-‌ استقلال: ۶+ امتیاز

شاگردان فرهاد مجیدی در این فصل و در هفته دوازدهم، ۶ امتیاز بیش وضعیت مشابه خود در لیگ بیستم کسب کرده‌اند و همین وضعیت نوید روزهای درخشان در ادامه فصل جاری برای آبی‌پوشان را می‌دهد.

۲-‌ پرسپولیس: ۴+ امتیاز

دومین تیم لیگ برتر به لطف پیروزی‌های اخیر خود در این فصل، از انتقادات ابتدای فصل فاصله گرفته و حتی عملکرد بسیار بهتری نسبت به فصل گذشته هم به جای گذاشته و ۴ امتیاز بیش از وضعیت مشابه در لیگ بیستم کسب کرده است.

۳-‌ سپاهان: بدون تغییر

شاگردان محرم نویدکیا که فصل جاری را طوفانی آغاز کرده بودند، با سه شکست متوالی، در امتیاز ۲۲ طلسم شده‌اند. آن‌ها اگر از سه بازی اخیر خود، یک امتیاز هم می‌گرفتند، نسبت به فصل قبل پیشرفت داشتند اما فعلا اوضاع بر وفق مراد سپاهانی‌ها نیست.

۴-‌ آلومینیوم اراک: ۶+ امتیاز

شاگردان رسول خطیبی پدیده این فصل هستند. آن‌ها شروع بسیار خوبی در فصل جاری داشتند و در حال حاضر با ۲۱ امتیاز در جمع تیم‌های صدرنشین لیگ برتر هستند. اراکی‌ها در لیگ بیستم و در هفته دوازدهم فقط ۱۵ امتیاز کسب کرده بودند.

۵-‌ مس رفسنجان: ۴+ امتیاز

مس در دومین فصل حضور خود در لیگ برتر پیشرفت کرده است. رفسنجانی‌ها با ۴ امتیاز پیشرفت نسبت به لیگ بیستم، در این فصل ۱۹ امتیاز و در رتبه پنجم جدول هستند.

۱۳- تراکتور: ۷- امتیاز

تیمی که روزگاری مدعی عنوان قهرمانی بود، در ادامه روند نزولی خود در فصول اخیر، در هفته دوازهم این فصل، ۷ امتیاز کمتر از وضعیت مشابه در لیگ بیستم دارد. شاگردان سولدو در این فصل فقط ۱۱ امتیاز کسب کرده‌اند که کمتر از متوسط یک امتیاز به ازای هر بازی است.

۱۴-‌ فجرسپاسی: -

فجرسپاسی در اولین فصل حضور خود در بازگشت به لیگ برتر، عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشته و با نتایج اخیر خود اندکی سقوط داشته و به جمع تیم هایی پیوسته که در تلاش برای بقا در لیگ برتر هستند.

۱۵- نفت مسجدسلیمان: ۵- امتیاز

نماینده مسجدسلیمان و قدیمی‌ترین تیم حال حاضر فوتبال ایران نسبت به فصل گذشته ۵ امتیاز سقوط داشته و فعلا ۱۱ امتیازی است. آن‌ها سال گذشته و تا هفته دوازدهم ۱۶ امتیاز کسب کرده بودند.

۱۶: پدیده: ۱۲- امتیاز

آخرین تیم لیگ برتر که از شرایطش برمی‌آید که در مسیرسقوط به لیگ دسته یک قرار دارد، در حال حاضر فقط سه تساوی کسب کرده و با سه امتیاز، قعرنشین است. آن‌ها سال گذشته و در وضعیت مشابه با این فصل، ۱۵ امتیازی بودند.

جدول مقایسه‌ای لیگ برتر تا هفته دوازدهم در فصل جاری و فصل گذشته با این شکل است:

رده نام بازی لیگ ۲۱‌ام لیگ ۲۰‌ام اختلاف ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶
 
استقلال ۱۲ ۲۸ ۲۲ ۶+
پرسپولیس ۱۲ ۲۵ ۲۱ ۴+
سپاهان ۱۲ ۲۲ ۲۲ -
آلومینیوم اراک ۱۲ ۲۱ ۱۵ ۶+
مس رفسنجان ۱۲ ۱۹ ۱۵ ۴+
پیکان ۱۲ ۱۹ ۱۶ ۴+
فولاد ۱۲ ۱۷ ۱۸ ۱-
نساجی ۱۲ ۱۵ ۹ ۶+
گل‌گهر ۱۲ ۱۴ ۱۵ ۱-
ذوب آهن ۱۲ ۱۴ ۸ ۶+
هوادار ۱۲ ۱۳ - -
نفت آبادان ۱۲ ۱۳ ۲۱ ۸-
تراکتور ۱۲ ۱۱ ۱۹ ۷-
فجرسپاسی ۱۲ ۱۱ - -
نفت مسجدسلیمان ۱۲ ۱۱ ۱۶ ۵-
پدیده ۱۲ ۳ ۱۵ ۱۲-

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها