کد خبر : 71588

دیگر هیچ وقت به ورزشگاه آزادی نمی آیم

دیگر هیچ وقت به ورزشگاه آزادی نمی آیم

حسن روشن ستاره پیشین و پیشکسوت استقلال می‌گوید: نرفتن به استادیوم آزادی تصمیمی است که گرفتم. وقتی یکسری اتفاقات را دیدم این تصمیم را گرفتم.

به گزارش خبرورزشی، حسن روشن یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران و باشگاه استقلال است. حسن روشن تنها ملی پوش ایران است که در جام جهانی، جام ملت‌های آسیا، المپیک و بازی‌های آسیایی برای تیم ملی فوتبال ایران گلزنی کرده‌ است.

او از این حیث در تیم ملی رکورددار است. این مهاجم سرعتی و تکنیکی در جام جهانی ۱۹۷۸ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود و توانست در دیدار برابر پرو گل ایران را به ثمر برساند؛ هرچند نتیجه پایانی بازی ۴–۱ به سود تیم پرو شد. او مدتی در زمان افشارزاده مدیریت آکادمی استقلال را نیز برعهده داشت که چندی بعد با استعفای او همراه شد.

حسن روشن از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه استقلال و یکی از گلزن‌ترین مهاجمان تاریخ تیم ملی ایران است. روشن دارای عنوان جوانترین گلزن دربی تهران با ۱۸ سال و ۳۵۷ روز سن است.

گل او به عقاب در ۲۵ اسفند ۱۳۵۱ در بازی پایانی جام باشگاه‌های تهران باعث قهرمانی استقلال در این مسابقات شد. او در المپیک ۱۹۷۶ مونترال موفق به بازکردن دروازه تیم لهستان شد. حالا پیشکسوتی با این افتخارات و مشخصات را به ورزشگاه آزادی راه نمی‌دهند یا اینکه او را نمی‌شناسند و ... با همین بهانه سراغ حسن روشن رفتیم.

می‌دانیم بابت ماجرای نشناختنتان در استادیوم آزادی هنوز ناراحت هستید. با توجه به برد شیرین استقلال درحضور شما باز هم برای تماشای بازی تیم محبوب خودتان به ورزشگاه می‌روید؟

نه؛ دیگر هرگز پایم را به استادیوم آزادی نخواهم گذاشت!

چرا؟

به هر حال این تصمیمی است که گرفتم. وقتی یکسری اتفاقات را دیدم این تصمیم را گرفتم. البته از پیروزی تیم استقلال خیلی خوشحال شدم. برد شیرین و مهمی‌بود اما استادیوم آزادی نه! دیگر نمی‌روم.

استقلال را در دیدار با فولاد خوزستان چطور دیدید؟

باید به فرهاد مجیدی تبریک گفت. او تیم خوبی ساخته است و معلوم است ساختار دارد. از لحاظ دفاعی بسیار منظم و خوب کار می‌کنند و روی حملات خود نیز برنامه دارند. البته مهم ترین اصل خوب دفاع کردن است و همه می‌دانیم تیمی‌که کم گل بخورد شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.

این استقلال با تنها ۲ گل خورده در پایان هفته دوازدهم بهترین خط دفاع لیگ را تا به اینجا از آن خود کرده است. شما فکر می‌کنید عامل اصلی این موضوع چه باشد؟

گل نخوردن در فوتبال قطعا روی یک تاکتیک تیمی‌است. از دروازه بان بگیرید تا مهاجمی‌که پرس می‌کند در آن دخیل هستند اما تمرینات و تاکتیک فرهاد مجیدی و مربیان این تیم خیلی می‌تواند مؤثر باشد. دلیل صدرنشینی استقلال همین کم گل خوردن است.

در رختکن استقلال هم عکس جالبی با فرهاد مجیدی انداختید؟

ما همیشه رابطه خوبی داشته ایم. چه دورانی که فرهاد در امارات بازی می‌کرد و چه زمانی که به ایران برگشت. او فوتبالیست باهوش و گلزنی بود و حالا در عالم مربیگری هم می‌تواند بسیار موفق باشد.

حسن روشن: نه؛ دیگر هرگز پایم را به استادیوم آزادی نخواهم گذاشت!

فرهاد مجیدی هم شماره ۷ می‌پوشید که شما می‌پوشیدید؟ البته شما پیراهن شماره ۱۰ هم می‌پوشیدید؟

بله، شماره‌های ۱۰ و ۷ در استقلال مهم و خاطره انگیز هستند. فرهاد بازیکن مهم و یک ستاره در استقلال بود. برای او آرزوی موفقیت کردم و عکسی هم به یادگاری انداختیم.

رقیب اصلی استقلال برای قهرمانی در لیگ بیست و یکم کدام تیم است؟

من درحال حاضر استقلال را خیلی سرحال تر از بقیه تیم‌ها دیدم. استقلال اگر با همین شرایط کار را ادامه دهد می‌تواند قهرمان لیگ شود. امیدوارم و از ته دل آرزو می‌کنم استقلال بتواند در پایان فصل جام قهرمانی لیگ برتر را به هواداران تقدیم کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها