کد خبر : 71242

پرسپولیس شدیدا این 3 نفر را می خواهد

پرسپولیس شدیدا این 3 نفر را می خواهد

در فاصله حدود دو ماه تا نقل و انتقالات زمستانی گمانه زنی ها درباره فهرست یحیی گل‌محمدی برای پنجره پیش رو افزایش یافته است.

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته پنجره پرسپولیس در حالی باز شد که یک روز قبل‌تر از آن گمانه‌زنی درباره نقل و انتقالات پرسپولیس به حدی بالا گرفت که حتی در فضایی علنی به گوش سرمربی پرسپولیس رسید؛ با این سوال که آیا او قصد جذب پیام نیازمند را دارد؟

یحیی گل‌محمدی پاسخ دو پهلویی به پرسش خبرنگار درباره نیازمند داشت اما تاکید کرد که هنوز برای این حرف ها زود است و هیچ صحبتی در این باره نشده. نکته مهم اینکه تمجید او از نیازمند و قلمداد کردن او بعنوان یکی از بهترین دروازه بان های ایران سبب شده تا بسیاری تصور کنند که یحیی به جذب این گلر ملی پوش علاقمند است.

اما خط دروازه تنها پستی نیست که گمانه زنی درباره آن انجام شده و در سایر پست ها نیز کاربران فضای مجازی و یا حتی خبرنگاران گزینه های مختلفی را مطرح کرده‌اند. از رضا قوچان‌نژاد که خیلی زود تکذیب شد تا سایر بازیکنانی که هنوز در مقابل کادرفنی مطرح نشده‌اند.

* فهرست پرسپولیس و دو جایگاه سفید ارزشمند

در تغییری که سازمان لیگ برای فهرست تیم ها در دو سال اخیر صورت داده، هر تیم لیگ برتری می‌تواند ۲۰ بازیکن بزرگسال را به خدمت بگیرد. پرسپولیس در آغاز فصل جدید ۱۹ بازیکن را در اختیار داشت اما خیلی زود رضا دهقانی از جمع سرخپوشان جدا شد تا پرسپولیس دو جای خالی را در اختیار داشته باشد.

با مطرح شدن خرید دو بازیکن تاجیک ابتدا بسیاری تصور می‌کردند که آنها این دو جای خالی را اشغال خواهند کرد اما خیلی زود مشخص شد که وحدت هانانوف و منوچهر صفروف در فهرست زیر ۲۳ سال پرسپولیس جای می‌گیرند تا همچنان یحیی گل‌محمدی بدون نیاز به خارج کردن بازیکنی امکان خرید بازیکن بزرگسال را داشته باشد.

* آیا پرسپولیس دروازه بان می‌خرد؟

جدایی بوژیدار رادوشوویچ سبب شده تا خلا یک دروازه بان ذخیره در تیم پرسپولیس احساس شود. علاوه بر این پرسپولیس در فصل جاری نمایش هایی متزلزلی را در خط دفاع و دروازه داشته و شاید نیاز به خرید یک گلر بیش از پیش در این تیم احساس شود‌.

پرسپولیس که حدود ۳۰۰ هزار یورو سالیانه به رادوشوویچ پرداخت می‌کرد، حالا اگر بخواهد معادل همین رقم را هزینه کند چیزی حدود ده میلیارد تومان بودجه خواهد داشت که رقم بسیار مناسبی برای خرید یک دروازه بان حتی ملی پوش محسوب می‌شود.

بعید بنظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی به سراغ گلر خارجی برود و به همین خاطر شاید تنها گزینه های مطرح شده پیام نیازمند و رشید مظاهری باشند.

 

 

مظاهری با استقلال قرارداد دارد اما با توجه به نیمکت نشینی احتمالا از این تیم جدا خواهد شد اما پیام نیازمند تا تابستان ۲۰۲۴ با پورتیموننزه پرتغال قرارداد دارد و جدایی اش دشواری های خاص خود را خواهد داشت.

نیازمند که در زمان بازی با پیراهن سپاهان هم یک گزینه طبیعی برای پرسپولیس بود، حالا با تمجید یحیی گل‌محمدی بیش از پیش در فهرست گمانه زنی های حوزه پرسپولیس مطرح می‌شود اما باشگاه پرسپولیس باید  تلاش عجیب و غریب انجام دهد تا بتواند او را در زمستان به خدمت بگیرد. عملیاتی سخت برای مجید صدری.

* دفاع راست؛ بازگشت یک ستاره با شماره 27؟

در اسکواد پرسپولیس تنها نام مهدی شیری بعنوان دفاع راست سرخپوشان دیده می‌شود. اگرچه منوچهر صفروف هم به تازگی جذب شده اما او در سطحی متفاوت با لیگ ایران به میدان رفته و به هیچ وجه نمی‌توان رویش بعنوان یک بازیکن فیکس یا حتی ذخیره مطمئن حساب باز کرد. این در حالیست که تنها دفاع راست موجود در بازار برای پرسپولیس رامین رضاییان است.

رضاییان این فصل در تیم السیلیه (قرضی) بازی می‌کند و اگرچه شرایط خوبی دارد اما بدش نمی‌آید که پس از پنج سال دوری دوباره به تیم محبوبش محلق شود. این مدافع راست ۳۲ ساله که هواداران پرسپولیس خاطرات خوبی از او دارند توانایی های قابل توجهی در برآیند هجومی دارد و می‌تواند بمب نقل و انتقالات قرمز ها لقب بگیرد.

 

 

* بازی‌گردان محبوب یحیی کجاست؟

پرسپولیس در فصل جاری اغلب با استفاده از کناره ها توانسته فاز هجومی خود را پیش ببرد و در مواردی که تیم های حریف توانستند این تیم را کنترل کنند مشکلات زیادی از این بابت در تیم پرسپولیس احساس شد. این در حالیست که سرخپوشان پیش تر با حضور بازیکنانی نظیر بشار رسن و حتی سروش رفیعی و پیش از آن محسن مسلمان وضعیت مطلوبی را در بازیسازی داشتند و می‌توانستند از پلن B و C هم استفاده کنند.

در چنین شرایطی حتی حمید مطهری نیز به این نکته اقرار کرد و گفت که یحیی گل‌محمدی به دنبال خرید بازیساز بود اما گزینه مطلوبی را در اختیار نداشت. بنابراین شاید یحیی با شش ماه وقفه دوباره به سراغ مارکت پلی میکر ها برود؛ هرچند که هیچ گزینه ای در این زمینه هنوز مطرح نیست.

* بازگشت آقای گل یک پروژه اروپایی

آخرین آقای گلی پرسپولیس در لیگ برتر با حضور علی علیپور در لیگ هجدهم رقم خورد‌. جایی که او رکورد مهدی طارمی و محسن خلیلی را شکست و با ۱۹ گل برترین آقای گل سرخپوشان در یک فصل لقب گرفت. علیپور علاوه بر این بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر پرسپولیس و جزو برترین های تاریخ باشگاه محسوب می‌شود. همین رکورد ها سبب شده تا همیشه در باشگاه به روی این مهاجم جوان باز باشد.

علیپور ۲۶ ساله در تیم ماریتیمو حضور دارد اما به تناوب در ترکیب این تیم قرار می‌گیرد و مهاجم اصلی واسکو سئابرا سرمربی این تیم محسوب نمی‌شود. بنابراین شاید پروژه جذب این بازیکن خیلی هم دشوار نباشد و پرسپولیس بتواند باشگاه ماریتیمو را در مذاکره راضی کند. جذب او انرژی دوباره ای را به خط حمله پرسپولیس می‌بخشد اما شاید سبب شود تا یک بازیکن به در خروجی هدایت شود.

 

 

* اوساگوآنا مانع از خرید خارجی؟

یحیی گل‌محمدی بارها تاکید کرده به دنبال خرید بازیکن خارجیست اما در شش ماه اخیر پرونده گابریل کالدرون مانع از این اتفاق شد. حتی زمانی که پنجره پرسپولیس بسته نبود هم فدراسیون فوتبال مانع از خرید خارجی سرخپوشان شد تا یحیی گل‌محمدی با حضور تنها بوژیدار رادوشوویچ به استقبال لیگ قهرمانان و دیدار با الهلال عربستان برود.

این در حالیست که جدایی رادو سبب می‌شود تا پرسپولیس بتواند یک بازیکن با دستمزد ارز خارجی را به خدمت بگیرد و مشکلی از این بابت نداشته باشد. این شاید آلترناتیو یحیی در صورت عدم خرید بازیکنان سابق این باشگاه باشد.

اما ممکن است در حالت بدبینانه یک مانع پیش روی خرید خارجی سرخپوشان قرار بگیرد. اگرچه پرونده گابریل کالدرون بسته و پنجره نقل و انتقالاتی باز شد اما به زودی حکم نهایی کریستین اوساگوآنا از دادگاه عالی ورزش صادر می‌شود و حتی زمزمه هایی مبنی بر پرداخت غرامت به آنتونی استوکس هم وجود دارد که این دو پرونده روی هم حدود ۲۰۰ هزار دلار را روی دست باشگاه پرسپولیس خواهد گذاشت.

بنابراین شاید همین مطالبات باعث شوند تا در بازه نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس بار دیگر امکان خرید خارجی را نداشته باشد و از طرف دیگر پرداخت ۲۰۰ هزار دلار در حالت عادی بودجه باشگاه را برای ورود به مارکت میانه فصل محدود می‌کند‌.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها