کد خبر : 71139

پرسپولیسی‌ها حق دارند به همه چیز مشکوک شوند

پرسپولیسی‌ها حق دارند به همه چیز مشکوک شوند

با رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دیدارهای گل گهر برابر استقلال، سپاهان و پیکان ۳ بر صفر به سود حریفان اعلام شد تا صدر جدول لیگ دستخوش تغییراتی شود.

به گزارش خبرورزشی، این تصمیم پرسروصدای اخیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بیش از گل گهر سیرجان صدای پرسپولیسیها را درآورد.

هواداران پرسپولیس در فضای مجازی حملات تندی به فدراسیون فوتبال و برخی‌ها وارد کرده و معتقد بودند این رأی کمیته انضباطی باید شکسته شود.

در همین راستا شنیدن نقطه نظرات رضا جباری هافبک تکنیکی سال های نه چندان دور پرسپولیس خالی از لطف نیست.

نظرتان راجع به تصمیم اخیر کمیته انضباطی و تخلف گل گهر سیرجان چیست؟

این قانون است و اگر اصل اجرای قانون باشد مشکلی نیست. در تمام دنیا هم قانون یکسان برای همه تیم‌ها اجرا می شود و به طور مثال یوونتوس با آن همه قدمت و عظمت به دسته پایین تر سقوط کرد اما...

اما چی؟

اما پرسش یا مطالبه امروز هواداران پرسپولیس این است که با تخلفات مشابه نیز برخورد یکسانی صورت پذیرد. وقتی یک تیم غیرقانونی از بازیکن خارجی استفاده می کند اما آب از آب تکان نمی خورد باید به هوادار پرسپولیس حق داد به همه چیز مشکوک شوند!

منظور شما باشگاه استقلال و استفاده از یامگا و ژستد است؟

من نمی خواستم اسمی بیاورم اما آیاندا پاتوسی هم بود. این بازیکن هم سابقه بازی ملی نداشت اما برای استقلال بازی کرد. همین امسال هم دوستان گفتند دو بازیکن استقلال غیرقانونی بازی کرده اند و من شنیدم باشگاه نساجی شکایت کرده است. پس ماجرای این شکایت چه شد؟

شما فکر می کنید این رأی شکسته شود؟

من نمی دانم کمیته استیناف چه تصمیمی خواهد گرفت. گردن همه ما جلوی قانون باریک تر از مو است اما قانون برای همه تیم‌ها باید یکسان باشد. از آن گذشته چرا به جای جریمه نقدی یا کسر امتیاز از تیم گل گهر باید امتیازاتی به استقلال و سپاهان هدیه داده شود؟ این به نظر من اصلا فیرپلی نیست.

حمید درخشان هم همین حرف را می زد. او هم گفته است به جای مشت مشت امتیاز دادن به رقیبان پرسپولیس بهتر بود فقط از گل گهر امتیاز کسر می شد؟

حق با حمید خان (درخشان) است. شور فوتبال با این تصمیمات از بین خواهد رفت.

البته هواداران استقلال و حتی سپاهان، ماجرای بازی سپاهان و پرسپولیس و ۳ برصفر شدن آن مسابقه را مثال می زنند؟

آن ماجرا فرق می کرد. یک تیم به استادیوم رفته، گرم کرده و آماده مسابقه است و تیمی دیگر داخل رختکن مانده و حاضر به مسابقه نیست. آنجا ناظر مسابقه تذکر و هشدار داده که سپاهانی‌ها وارد زمین شوند ولی تمکین نکرده اند و آن رأی داده شد. این چه ربطی به بخشیدن امتیاز به تیم‌های دیگر به خاطر تخلف استفاده از بازیکن خارجی توسط گل گهر دارد؟ به نظر می رسد بیشتر از همه بخش روابط بین الملل فدراسیون مقصر باشد که استعلام دقیقی انجام نداده و حالا کل لیگ را تحت تأثیر قرار داده اند.

بسیار خوب، سئوال آخر درمورد جام حذفی است. به نظر می رسد پرسپولیس به راحتی از سد ویستا توربین گذشته و به مرحله بعدی صعود کند. این طور نیست؟

من خودم تجربه بازی در پرسپولیس و خطر دستکم گرفتن چنین تیم‌هایی را دارم. من نمی دانم آقا یحیی و مربیان پرسپولیس چه برنامه ای برای این بازی حذفی دارند اما اگر هم بخواهند به برخی نفرات ذخیره میدان بدهند باز هم باید با تمام قدرت برابر ویستا توربین صف آرایی کرد. اینکه ویستا توربین را ضعیف قلمداد کنیم ممکن است سخت تنبیه شویم. این تجربه را خودم در پرسپولیس دارم و مطمئن هستم مربیان پرسپولیس فکر این مسئله را کرده اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها