کد خبر : 71136

گل گهر جایگزین پرسپولیس در لیگ قهرمانان؟

گل گهر جایگزین پرسپولیس در لیگ قهرمانان؟

آیا در صورت حذف سهمیه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه گل گهر جانشین این تیم خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، حتما در جریان هستید که استقلال و پرسپولیس هنوز نتوانسته‌اند مجوز حرفه‌ای بگیرند و در صورتی که در زمان تائید نشده نتوانند این کار را انجام دهند، حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا، قطعی است.

در چنین شرایطی از مدتها قبل این شایعه عجیب مطرح شده که در صورت حذف پرسپولیس از آسیا، شاید گل گهر جانشین این تیم شود.

به نظر می‌رسد استارت این ماجرا از مصاحبه افشین پیروانی در پایان بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان زده شد. سرپرست پرسپولیس در آن مقطع این سوال را مطرح کرد که مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بگویند اشکال مجوز پرسپولیس چیست. او هشدار داد که افرادی دنبال این هستند که یک تیم دیگر را معرفی کنند. 

پیروانی بعد از بازی پرسپولیس مقابل پیکان دوباره ادعایش را تکرار کرد و این بار با اطمینان از این صحبت کرد که قرار است تیم دیگری را به جای پرسپولیس به آسیا بفرستند.

در فضای مجازی صحبتهای زیادی درباره این موضوع مطرح شد و حتی برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که باشگاه گل گهر، مخاطب سرپرست پرسپولیس است.

کار به جایی رسید که گفته شد باشگاه گل گهر در ازای حکم کمیته انضباطی درباره مهاجم گابنی‌اش، قول حضور در آسیا را به جای پرسپولیس گرفته است!

شایعه‌ای که حقیقت ندارد

این اخبار و شایعات در حالی مطرح شد که معرفی گل گهر به جای پرسپولیس به عنوان یکی از نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا اصلا عملی نیست. با توجه به اینکه سهمیه ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، 2+2 است، پرسپولیس و فولاد به عنوان قهرمان لیگ و جام حذفی، به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حاضر خواهند شد و سپاهان و استقلال به عنوان تیمهای دوم و سوم لیگ، به مرحله پلی‌اف خواهند رفت.

بعد از پرسپولیس، سپاهان و استقلال، تراکتور در جایگاه چهارم جدول قرار دارد و اگر قرار به حذف پرسپولیس باشد، تراکتور جای این تیم را خواهد گرفت نه گل گهری که فصل گذشته پنجم شد.

شاید برخی افراد بگویند با توجه به آنکه گل گهر مدارکش را کامل کرده اما تراکتور هنوز نتوانسته مجوز بگیرد، پس باشگاه سیرجانی جانشین احتمالی پرسپولیس خواهد بود منتهی صحبتهای جدید عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نشان می‌دهد این اتفاق قطعا عملی نخواهد شد.

کاظم اولیایی که با روزنامه فرهیختگان صحبت کرده درباره احتمال معرفی گل گهر به جای پرسپولیس در صورت کامل نشدت مدارک قهرمان فصل قبل لیگ برتر گفته است: "گل‌گهر در فصل گذشته نتوانسته سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و راهی کردن این تیم به آسیا، شایعه است و صحت ندارد. باشگاه‌ها ابتدا باید سهمیه بگیرند و به آسیا بروند و درصورت عدم کسب سهمیه، آنها مجوز حضور در لیگ قهرمانان را ندارند و اگر به فرض پرسپولیس نتواند مجوز حضور در لیگ قهرمانان را بگیرد طبق قانون گل‌گهر هم نمی‌تواند جایگزینش شود. اگر قرار به حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا باشد، هیچ تیم دیگری جانشین آنها نخواهد شد."

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها