کد خبر : 71096

مسیر استقلال تا قهرمانی نیم فصل

مسیر استقلال تا قهرمانی نیم فصل

تیم استقلال که خودش در رده دوم قرار دارد از جمع ۷ تیم بالای جدولی لیگ برتر با سه تیم رودررو شده ولی هنوز با سه حریف جدی اش مسابقه نداده است.

به گزارش فوتبالی ، گرچه به نظر می رسد استقلال پس از مسابقه با گل گهر، پرسپولیس و سپاهان، مسابقات دشوار خود را پشت سر گذاشته و با مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی مصاف داده است.

اما نگاهی به شش مسابقه باقی مانده این تیم تا پایان نیم فصل لیگ برتر جاری مشخص می‌کند از ۷ دیدار حساس پیش رو، هنوز سه مسابقه سنگین با سه حریف جدی برگزار نشده است.

بررسی رقابت های حذفی و لیگ برتری پیش روی استقلال مشخص می کند به گفته اغلب کارشناسان، در لیگ برتر بیست و یکم هیچ مسابقه ای برای استقلال و تیم فرهاد مجیدی آسان نیست.

 

* جام حذفی - لبه تیغ

گرچه استقلال در اولین مسابقه پیش روی خود در چارچوب رقابت‌های جام حذفی و در دوره یک شانزدهم نهایی باید  ۲۸ آذر در تهران، میزبان دسته دومی تیم نود ارومیه باشد ولی مصاف با همین تیم می تواند حکم ایستادن تیم مجیدی روی لبه تیغ را داشته باشد. نود ارومیه تاکنون با دو برد، یک تساوی و یک باخت از چهار بازی خود و با ۷ امتیاز در گروه دوم لیگ دسته دو آزادگان در رده هفتم جدول قرار دارد ولی حتما انگیزه های زیادی برای بازی پخش زنده مقابل استقلال پیدا خواهد کرد.

* حریف اول - فرصت گلزنی

استقلال در بازگشت دوباره به لیگ برتر باید در تاریخ سوم دیماه در مشهد به مصاف شهرخودرویی برود که نتایج ضعیف این فصلش علاوه بر کادر فنی، اتاق مدیریت این باشگاه را نیز به لرزش در آورد. شهر خودرو نیز مانند هر تیمی که روبروی استقلال قرار می گیرد قطعاً انگیزه های خودش را دارد ولی نمی‌تواند لقمه گلو گیری برای فرهادمجیدی باشد. شاید استقلال و خط حمله ضعیفش بتوانند از این دیدار برای بالا بردن آوراژ گل خود نهایت استفاده را ببرند تا تفاضل گل تیم شان را بهبود ببخشند.

* حریف دوم – یادآور فینال تلخ حذفی

استقلال پس از شهر خودرو باید در هفته دوازدهم لیگ برتر در تهران میزبان فولاد خوزستان باشد. حریفی که قصد داشت با خانه تکانی روی نیمکت مربیگری اش لیگ را پرقدرت تر از پارسال استارت بزند بار دیگر به جواد نکونام رجوع کرد تا به نیمه بالایی جدول رده بندی صعود کند. تیمی که در آخرین رویارویی با استقلال در فینال جام حذفی ۱۲۰ دقیقه استقلال را از دروازه اش دور نگه داشت و در ضربات پنالتی طعم تلخ شکست را به فرهاد مجیدی و شاگردانش چشاند. مصاف با فولاد یکی از سخت‌ترین دیدارهای استقلال در پنج هفته باقی مانده تا پایان فصل به شمار می‌رود.

* حریف سوم - تیم آماده رسول

بی‌گمان پدیده این فصل رقابت‌های لیگ برتر تیمی نیست جز آلومینیوم اراک که همین حالا با ۲۰ امتیاز و تفاضل گل بهتر بالای سر استقلال در رده اول جدول رده بندی ایستاده است. استقلال باید با سفر به اراک یک مسابقه سنگین مقابل پدیده این فصل را برگزار کند. این دیدار می تواند استقلال را به قهرمانی در نیم فصل نزدیک تر و یا برعکس، دورتر کند. رسول خطیبی نیز قطعاً برای چنین مسابقه ای انگیزه های خاص خودش را دارد. این دیدار ۱۳ دی ماه  بر گزار می شود.

* حریف چهارم – نارنجی های مس

استقلال در هفته ماقبل پایانی دور رفت باید با یکی دیگر از پدیده های این فصل رودررو شود. مس رفسنجان که تا اینجا توانسته با کسب پنج پیروزی و سه مساوی تا این مرحله از مسابقات ۱۸ امتیاز جمع آوری کند، قطعاً انگیزه های زیادی برای حضور در تهران و مصاف با استقلال در استادیوم آزادی خواهد داشت. تیم محمد ربیعی با حضور استقلالی هایی مانند فرشاد محمدی مهر و گادوین منشا امیدواری های زیادی برای متوقف کردن تیم فرهاد مجیدی دارد. اما شاگردان مجیدی قطعاً تا ۱۸دی و روز بازی با مس از نظر هماهنگی به فرم بهتری نسبت به امروز دست پیدا کرده اند. این مسابقه سومین دیدار متوالی سنگین پس از بازی با فولاد و آلومینیوم برای استقلال در ۵ هفته پایانی به شمار می‌رود.

* حریف پنجم – دستیار سابق فرهاد

استقلال در آخرین دیدار دور رفت لیگ بیست و یکم باید در خانه نفت مسجدسلیمان به مصاف تیم فراز کمالوند برود. مربی که فرهاد مجیدی در بازگشت سه باره به نیمکت استقلال پس از خروج محمود فکری او را به عنوان کمک کنار دیستش نشاند و اشنایی زیادی از تفکرات یکدیگر دارند. بازی آخر استقلال در دور رفت در تاریخ ۲۳ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

* حریف ششم - هوادار باتجربه

درخشش تیم هوادار مقابل پرسپولیس و دستیابی به دومین برد این فصل مقابل ذوب آهن ثابت کرد تیم رضا عنایتی نسبت به تیمی که در اولین هفته دور رفت به سختی (۰-۱) به استقلال باخت روند رو به رشدی را طی کرده و قطعا تا تاریخ سوم بهمن ماه سال جاری از این نظر به هماهنگی و آمادگی بیشتر تاکتیکی هم دست پیدا خواهد کرد. قطعا این تیم با نیم فصل حضور در لیگ برتر،تفاوت های زیادی با تیم ابتدای لیگ خواهد داشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها