کد خبر : 71095

داریوش خان هم همنیطور سر پرسپولیس را برید

داریوش خان هم همنیطور سر پرسپولیس را برید

سرمربی و کاپیتان پیشین پرسپولیس معتقد است با تصمیم جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، نظم لیگ برتر به هم خواهد خورد.

به گزارش خبرورزشی، حمید درخشان تصمیم اخیر فدراسیون فوتبال و ۳ بر صفر شدن بازی‌های گل گهر سیرجان به سود دو رقیب اصلی پرسپولیس را اشتباهی بزرگ می‌داند که همه چیز را به هم می‌ریزد. البته این پیشکسوت پرسپولیسی راهکاری هم برای این مسئله ارائه می‌دهد که در زیر می‌توانید بخوانید.

در خصوص رأی کمیته انضباطی و سه بر صفر شدن ۳ بازی گل گهر برابر سپاهان، استقلال و پیکان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

واقعا عجیب ترین رأی ممکن بود. با همه احترامی‌که برای کمیته انضباطی قائلم باید بگویم این تصمیم نظم لیگ را به هم خواهد ریخت.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

من می‌گویم تیم گل گهر سیرجان تخلف کرده و از بازیکن غیرقانونی استفاده کرده است، درست! اتفاقا باید این باشگاه جریمه شود اما چرا باید امتیاز به تیم‌های دیگر بذل و بخشش کرد؟!

منظور شما ۳ امتیاز این دیدار است که به سپاهان، استقلال و پیکان رسیده است؟

بله، نمی‌دانم چرا دوستان حاتم طایی شده اند؟! مشت مشت امتیاز، به کیسه استقلال و سپاهان می‌ریزند! آخر مگر می‌شود؟

به نظر شما تصمیم درست در قبال تخلف آشکار باشگاه گل گهر سیرجان چیست؟

خُب ۹ امتیاز از گل گهر کم کنند اما نه اینکه این امتیازات را به حساب تیم‌های دیگر بریزند!

این تیم‌ها مدعی اند گل گهر با تخلف مقابل آنها نتیجه گرفته و این ۳ امتیاز را حق خود می‌دانند؟

باز هم سر درنمی‌آورم! چرا روابط بین الملل فدراسیون فوتبال استعلام دقیق تری نگرفت یا اینکه سازمان لیگ برای این بازیکن کارت صادر کرد؟ این وسط گناه تیم‌های دیگر مثل پرسپولیس چیست؟ الان رقیبان مستقیم پرسپولیس امتیازات مفتی گرفته اند و این فشار زیادی روی این تیم و سایرین می‌گذارد. اصلا تصمیم جالبی نبوده و نیست.

ظاهرا روابط بین الملل فدراسیون فوتبال می‌گوید مسئولیتی در قبال مدارک بازیکنان خارجی نداشته و باشگاه‌ها باید دقت لازم را به خرج دهند؟

کار روابط بین الملل همین است. مگر در هر سال چند بازیکن خارجی به ایران می‌آیند؟ کار سختی است استعلام درست و دقیق گرفتن از فدراسیون فوتبال کشور آنها؟ من می‌گویم کار کمیته انضباطی در برخورد با تخلف قشنگ بوده است اما نمی‌توانم با تقسیم امتیاز بین بقیه تیم‌ها ارتباط برقرار کنم. این کار به نوعی ظلم آشکار به پرسپولیس و تیم‌های مدعی دیگر است.

در زمان سرمربیگری شما هم دربی جنجالی سال ۱۳۷۳ پرسپولیس ۳ بر صفر مقابل استقلال بازنده شد و...

آن هم لطف داریوش خان مصطفوی بود که به دلیل اختلاف با امیر عابدینی مدیرعامل پرسپولیس تیم ما را تار و مار کرد. همه بازیکنان ما را با محرومیت سنگین مواجه کرد و از آن طرف حکم سبک برای استقلالی‌ها برید و در نهایت هم پرسپولیس را ۳ بر صفر بازنده کرد! از این ظلم‌ها در تاریخ فوتبال فراوان به پرسپولیس شده و چیز تازه ای نیست.

بسیار خوب، در پایان حرف خاصی ندارید؟

نمی‌دانم چه بگویم اما این حکم عادلانه نیست و لیگ را دچار تنش و چالش خواهد کرد. امیدوارم دوستان تجدید نظری در این حکم داشته باشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها