کد خبر : 71093

آن 5 سال که پرسپولیس قهرمان شد، چه خبر بود؟

آن 5 سال که پرسپولیس قهرمان شد، چه خبر بود؟

پیشکسوت استقلال گفت: به جای انتقاد به اجرای قانون از سوی فدراسیون فوتبال بهتر است از فرصت به دست آمده برای اعاده حیثیت و بازگرداندن آبروی از دست رفته فوتبالمان نزد فیفا بهره لازم را ببریم.

به گزارش خبرورزشی، صدور رای کمیته انضباطی درباره پرونده بازیکن گابنی باشگاه گل گهر سیرجان باعث شد تا تعدادی از قدیمی‌های پرسپولیس نسبت تغییر نتیجه دیدار تیم گل‌گهر مقابل سپاهان، پیکان و استقلال معترض شوند.

حسن روشن درباره اتفاقات مربوط به پرونده بازیکن خارجی گل گهر سیرجان و جریمه ای که فدراسیون برای باشگاه سیرجانی در نظر گرفته حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

در جریان رای کمیته انضباطی مربوط به پرونده بازیکن خارجی گل گهر سیرجان قرار گرفتید؟

بله. این اتفاق هم خوب بود هم بد. خوب از این نظر که بالاخره مشخص شد اراده ای برای اجرای قانون در ارتباط با استفاده صحیح از بازیکنان خارجی که به درد فوتبال بخورد وجود دارد و به این خاطر بد بود که چنین اتفاقی در فوتبال ما که به شدت از نظر ای اف سی و فیفا زیر ذره بین هستیم رخ داد.

تعدادی از قدیمی‌های پرسپولیس با انتقاد به این تصمیم فدراسیون فوتبال مدعی شدند امتیازها را مشت مشت به کیسه استقلال و سپاهان می‌ریزند و دستهایی در کار است تا پرسپولیس قهرمان نشود؟

اگر بخواهیم این حرف‌ها و این مسائل را جمع بندی کنیم باید بگوییم، با این طرز تفکر که عده‌ای بسیج شده‌اند سپاهان و استقلال قهرمان شوند لابد در این ۵ سال که پرسپولیس قهرمان شده پس لابد عده‌ای بسیج شده بودند تا بقیه تیم‌ها دستشان از جام کوتاه بماند! باید دست از این کج خیالی‌ها برداریم. به نظر من فدراسیون باید تک تک نفراتی که مسئول چنین اتفاقی بودند را پیدا و آنها را تنبیه کند. چون تنبیه، فقط این نیست که بازیها سه بر صفر شود و امتیازها برگردد. ما همین حالا هم از نظر AFC و FIFA کشوری هستیم که لیگ مان به شدت زیر ذره بین است و آنها ما را محکوم می‌کنند که با این همه پرونده شکایتی شرایط خوبی از این حیث نداریم. وقتی این خبر به آنها برسد وضعیتمان بدتر هم می‌شود. حالا در این شرایط این که حسن و حسین یا حمید و مرتضی به استقلال و سپاهان حمله کنند فقط سر خودمان را گرم کرده ایم. اگر در اروپا تیمی‌چنین تخلفی بکند بدترین مجازاتها را برایش در نظر می‌گیرند.

اما ظاهراً در رأی اولیه فدراسیون، باشگاه گل‌گهر به پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم شده است؟

به نظر من این کافی نیست. این تیم به خاطر این تخلف که جدول لیگ را به هم ریخته باید به دسته یک برود هر چه جریمه ما سنگین‌تر باشد پوئن بیشتری در FIFA و AFC به ما می‌دهند و مطمئن تر می‌شوند که ماهم در فوتبال مان با چیزی شوخی نداریم. رأی این پرونده می‌تواند تا حدی آبرو و حیثیت از دست رفته مان را به ما برگرداند. تعجب من از مسئولان باشگاه گل‌گهر است.

چطور؟

آنها که خودشان چنین چیزی را می‌دانستند چرا اجازه دادند این بازیکن با این شرایط برایشان بازی کند.

قبول دارید باشگاه سیرجانی حالا هم باید جریمه ۷۰۰ میلیونی بدهد و هم پول بازیکن گابنی؟

امیر قلعه نویی در حرف‌هایش می‌گوید سیرجان ۳۰۰ هزار نفر بیشتر جمعیت ندارد. حیف این شهر که این پول‌ها به این شکل در فوتبالش حیف و میل می‌شوند. بهتر بود مسئولان گل گهر پول این بازیکن و جریمه اش را خرج بچه‌های فوتبالدوست سیرجان می‌کردند تا به جای یک بازیکن خارجی قلابی، یک کارخانه فوتبالیست به باشگاهشان تحویل داده می‌شد.

بازی تیم استقلال و نود ارومیه در جام حذفی را چطور پیش بینی میکنید؟

این بهترین فرصت است که فرهاد به تیم دومش میدان بدهد تا اگر در لیگ نیاز بود از بازیکنان روی نیمکتش استفاده کند و آنها هم در شرایط مسابقه قرار بگیرند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها