کد خبر : 70994

این 2 پرسپولیسی به باشگاه انگلیسی نه گفتند

این 2 پرسپولیسی به باشگاه انگلیسی نه گفتند

علی پروین و زنده یاد ابراهیم آشتیانی دو بازیکن ارزشمند تیم‌های ملی و پرسپولیس در دهه‌های چهل و پنجاه بودند که افتخارات زیادی را برای فوتبال ایران کسب کردند.

به گزارش خبرورزشی، این دو ستاره ارزشمند پیشین فوتبال ایران دو قهرمانی با تیم ملی در جام ملت‌های آسیا داشتند و از طرفی پروین در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین کاپیتان تیم ملی بود. درخشش پروین و آشتیانی در اوایل دهه ۵۰ به قدری چشم‌نواز بود که برخی از تیم های اروپایی خواهان به خدمت گرفتن این دو بازیکن شده بودند.

در اردیبهشت ماه ۱۳۵۲ تیم استوک سیتی انگلستان برای انجام دو بازی دوستانه به تهران آمده بود که یکی از این بازی ها در مقابل پرسپولیس بود. پس از پایان این مسابقه سرمربی تیم استوک سیتی که از درخشش علی پروین و ابراهیم آشتیانی به وجد آمده بود به صورت پنهانی نماینده خود را نزد آنها می‌فرستد و پیشنهاد ۱۰۰ هزار دلار برای یک سال به ستاره های پرسپولیس می دهد.

آن زمان تیم ملی درگیر رقابت‌های بین المللی بود و پروین و آشتیانی جزوه ستاره های ملی پوش بودند. اگر آنها قید پرسپولیس را می زدند و به انگلستان می رفتند مجبور می شدند بازی های تیم ملی را نیز از دست بدهند لذا آشتیانی به نماینده سرمربی استوک سیتی می‌گوید تحت هیچ شرایطی حاضر نیست پیراهن تیم ملی را با ۱۰۰ هزار دلار عوض کند و پروین نیز مستقیماً پاسخ منفی به تیم انگلیسی می دهد و قید حضور در لیگ برتر انگلستان را می‌زنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها