کد خبر : 70976

رقم حداقل حقوق معلمان طبق لایحه رتبه بندی مشخص شد

رقم حداقل حقوق معلمان طبق لایحه رتبه بندی مشخص شد

طبق لایحه رتبه بندی ، معلمان کمتر از ۸ میلیون تومان حقوق دریافت نخواهند کرد و عملیات اجرای رتبه بندی معلمان از ابتدای سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس تغییرات اساسی در لایحه رتبه بندی معلمان که از سوی دولت قبل ارائه شد، انجام داد به عنوان مثال دولت 502 هزار نفر را مشمول رتبه بندی معلمان اعلام کرده بود که در کمیسیون آموزش 230 هزار نفر از معلمان اداری را به آن اضافه کردیم.

وی افزود: در لایحه دولت آمده بود که معلمان برای ورود به رتبه بندی باید دو سال توقف داشته باشند اما کمیسیون اعلام کرد از ابتدای خدمت وارد رتبه‌بندی می‌شوند و فاصله هر رتبه را از 6 سال به 5 سال کاهش دادیم همچنین برای رتبه‌های 1 تا 5 اسامی آموزشیار تا استاد معلم را انتخاب کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هدف از رتبه‌بندی ارتقای کیفیت آموزش و حفظ منزلت معلمان است، در لایحه رتبه بندی آمده بود در طول 3 سال و هر سال، یک سوم  معلمان به تدریج مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، برای سال اول 5 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بودند اما معلمان گفتند این رقم اندک است.

منادی ادامه داد: برای آن که معلمان در هر رتبه معادل 80 درصد حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را دریافت کنند بودجه زیادی نیاز بود، دولت قبل نامه نوشت که 20 هزار میلیارد تومان در بند و تبصره 2 بودجه سال 1400 برای رتبه بندی وجود دارد که 15 شریک دارد و صرفاً برای رتبه‌بندی نیست بنابراین تعدیلی در تغییرات انجام دادیم.

وی مطرح کرد: طبق لایحه رتبه بندی و با تغییرات اعمال شده هر معلم کمتر از 80 درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافت نخواهد کرد، هم اکنون مربی پایه یک دانشگاه تهران 10 میلیون و 100 هزار تومان دریافت می‌کند بنابراین هیچ معلمی کمتر از 8 میلیون و 80  هزار تومان دریافت نخواهد کرد.

همچنین حسین عرب اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: قوانینی از جنس رتبه بندی باید به تایید شورای نگهبان برسد و پس از آن آیین‌نامه‌های اجرایی تدوین شود.

وی افزود: با توجه به حساسیت آیین‌نامه و گستره قابل توجه، باید دقیق تدوین شود تا امکان اجرای آن توسط مجریان امر در بدنه آموزش و پرورش فراهم شود و تیم‌های ارزیاب برای اعمال معیارها تشکیل شود، از زمانی که ارزیابی اعمال شود عملیات اجرای حکم و صدور احکام صادر خواهد شد.

 اسدی گفت: با توجه به زمان در اختیار تا یک یا دو ماه آینده آیین‌نامه‌ تدوین می‌شود و از ابتدای سال 1401 عملیات اجرای رتبه بندی را اعمال می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها