کد خبر : 70901

آقای مجیدی به این سوال جواب بده

آقای مجیدی به این سوال جواب بده

بازیکن اسبق تیم سپاهان گفت: اگر فرهاد مجیدی و محرم نویدکیا دسته از بازی محتاطانه بردارند قطعاً شاهد یکی از زیباترین مسابقات این فصل در هفته دهم خواهیم بود.

به گزارش خبرورزشی، دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان در هفته دهم لیگ برتر را حساس ترین بازی این هفته است.

فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبر ورزشی، از شرایط دو تیم استقلال و سپاهان در آستانه این بازی گفت.

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال را چطور پیش بینی میکنید؟

به نظرم سپاهان در این فصل هم مانند سال قبل در شرایط تاکتیکی خوبی قرار دارد. هنگامی که تیم محرم به میدان می‌آید کاملاً مشخص است که او چه نکاتی را از بازیکنانش خواسته تا در زمین اجرا کنند اما همچنان بدشانسی و مشکلات پارسال دست از سر سپاهان برنداشته است.

چه موضوعی مد نظر شماست؟

سپاهان سال گذشته از ضعف در خط دفاعی ضربه خورد و حالا این فصل هم می‌بینیم که همچنان این نقطه ضعف در تیم سپاهان دیده می‌شود که اگر نبود این تیم روبروی گل گهر این همه گل نمی‌خورد. البته پارسال در نیم فصل دوم ضعف سپاهان کمتر شد و امیدواریم این موضوع در ادامه مسابقات از سوی کادر فنی برطرف شود.

شرایط این تیم برای رویارویی با استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی آخر سپاهان مقابل صنعت نفت را دیدم. این تیم فوق العاده سرعت بالایی دارد و تمام راه‌های ممکن برای رسیدن به گل از جمله سانتر از جناحین، شوت به دروازه، کارهای ترکیبی و ضربات ایستگاهی را امتحان کرد ولی فقط یک گل زد و موقعیت‌های زیادی را از دست داد. برخی معتقدند سپاهان بدشانس است ولی من می‌گویم یک بُت روانی پس از شکست این تیم مقابل گل گهر روی ساقهای بازیکنان سپاهان نشسته و نمی‌گذارد آنها راحت فوتبال بازی کنند. اگر این حالت وجود نداشت سپاهان با اختلاف صنعت را شکست می‌داد و حالا تفاضل گلش این تیم را صدرنشین می‌کرد.

استقلال را در این فصل چطور دیده اید؟

نکته ای که در استقلال برایم ایجاد تعجب می‌کند شرایط این تیم در سیستم بازی با سه دفاع است که البته در برخی مسابقات به چهار دفاع تغییر پیدا می‌کند. مثلا ما در بازی با پرسپولیس دیدیم که استقلال با چهار دفاع بازی کرد در حالی که با سه دفاع موفق تر است. ما باید بدانیم بازی محتاطانه باعث پیشرفت استقلال نمی‌شود و آن چه تیم‌ها را بالا می‌برد برنده شدن است نه مساوی کردن. اما از مجیدی یک سوال مهم دارم.

چه سوالی؟

وقتی که کوین یامگا مقابل ذوب‌آهن کولاک کرد و آن فوتبال زیبا را به نمایش گذاشت چرا دیگر چنین شرایطی را از این بازیکن ندیدیم؟ این ایراد یا از بازیکن است یا از ساختار تاکتیکی تیم. ژستد هم هنوز نتوانسته خودش را با شرایط این تیم وفق بدهد. این به خاطر این بود که یا او خودش نتوانسته با تیم هماهنگ شود و یا این که تاکتیک تیمی‌نتوانسته آن را در خودش هضم کند. در چنین شرایطی کادر فنی باید راهکار داشته باشد. وقتی بازیکنی در لیگ برتر انگلیس بازی کرده و به منچستر یونایتد، لیورپول، میدلزبورو و تیم‌های دیگر انگلیس گل زده قطعاً از بازیکن ایرانی دو تا سه پله بالاتر است. بنابراین فرهاد مجیدی باید بتواند از او بازی بگیرند و ژستد هم توانایی‌هایش را نشان می‌دهد.

برنده بازی استقلال و سپاهان در ادامه لیگ چه شرایطی خواهد داشت؟

پیروزی در این مسابقه فوق‌العاده در نتایج بعدی این دو تیم تأثیر مستقیم دارد. به همین خاطر امیدوارم هیچ یک از دو تیم احتیاط را در کارشان نگذارند که البته مطمئنا سپاهان که همیشه فوتبال هجومی‌ارائه داده چنین نخواهد کرد. آنچه باعث می‌شود انتظار بازی محتاطانه را از استقلال داشته باشیم این است که این تیم بازی‌هایش بگیر و نگیر دارد. استقلال شرایط دفاعی خوبی دارد و سپاهان خط حمله اش خوب است. اگر هر دو تیم جسارت را چاشنی کارشان کنند قطعاً بازی قشنگی از کار در می‌آید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها