کد خبر : 70862

آقا یحیی داری اشتباه میزنی!

آقا یحیی داری اشتباه میزنی!

بهتر است یحیی گل محمدی دلایل تساوی پرسپولیس در برابر هوادار را جای دیگری جست و جو کند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس امروز در شرایطی در دیدار مقابل هوادار به تساوی غیرمنتظره 2-2 دست یافت که هواداران این تیم احتمالا پیش از شروع مسابقه، سه امتیاز این دیدار را متعلق به قرمزپوشان می دانستند.

اما پرسپولیس فاصله ای تا قبول دومین شکست فصل خود نداشت و در اوقات اضافی بود که بالاخره موفق شد به گل تساوی دست پیدا کند.

اما همانطور که از تصاویر منتشر شده از بازی نیز پیدا بود، یحیی گل محمدی در طول مسابقه بسیار عصبانی بوده و لگد عجیبی نیز به بطری آب کنار زمین زد. قابل انتظار بود که سرمربی پرسپولیس بعد از این دیدار نیز عصبانیت خود را به داخل سالن نشست خبری استادیوم انتقال داده و دلایلی را برای از دست دادن این دو امتیاز مهم برای هواداران ردیف کند.

 

 

 

کمتر فریم هایی از یحیی گل محمدی با این حجم از عصبانیت دیده شده؛ اما  تصویری از سرمربی پرسپولیس مستاصل از تساوی مقابل هوادار، اینگونه در مقابل لنز دوربین نعیم احمدی شکار شده است

 

اما نکته عجیب مصاحبه یحیی گل محمدی در پایان مسابقه با هوادار، اعتراض شدید اللحن و بیش از حد او به عملکرد مهاجمان پرسپولیس بود. یحیی در بخشی از مصاحبه خود گفت: "ما نتوانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده خوبی کنیم. فورواردهای ما روز خوبی نداشتند و از فرصت‌‌های خوب، استفاده نکردند."

اما در ادامه سرمربی عصبانی پرسپولیس پافراتر گذشته و احتمالا نتایج نه چندان درخشان تیمش در این فصل لیگ برتر را گردن مهاجمان پرسپولیس انداخت. او در ادامه گفت: "مگر هر بازی چند موقعیت می‌توانیم به دست بیاوریم که بتوانیم گل بزنیم. موقعیت‌های خیلی خوبی داشتیم و فرصت طلب نبودیم."

خیر، اینگونه نبود. احتمالا هواداران پرسپولیس با ما هم نظر باشند که امروز پرسپولیس فرصت های فوق العاده زیادی روی دروازه هوادار ایجاد نکرد و بر خلاف نظر یحیی گل محمدی، به جز دقایق ابتدایی آنچنان هم موقعیت گل زیادی نداشت. همچنین زدن دو گل در یک مسابقه آنهم در لیگ برتر ایران کارنامه خیلی ضعیفی نیست و این در واقع نشان می دهد مشکل اصلی پرسپولیس در مسابقه امروز عملکرد هجومی این تیم نبوده است.

قرمزپوشان تا اینجای فصل سومین خط حمله قدرتمند و  هفتمین خط دفاعی خوب لیگ برتر لیگ برتر را در اختیار دارند

 

قرمزپوشان تا اینجای لیگ هفت بار دروازه خود را باز شده دیده و در بین شش تیم اول جدول از این حیث بدترین کارنامه را به نام خود ثبت کرده اند. خریدهای جدید این تیم به جز علی نعمتی چندان خوب عمل نکرده اند و بازیکنانی چون ابراهیمی و رضا اسدی حتی در بین انتخاب های اول خود یحیی نیز جایی ندارند.

اما قطعا عملکرد بازیکنانی چون مهدی عبدی و عیسی آل کثیر خالی از انتقاد نیست، اما به نظر می رسد دلایل مهم تری چون عدم وجود پلی میکر خلاق در ترکیب، اصرار بیش از حد به کشاندن بازی به کناره ها و ارسال روی دروازه، ضعف قابل مشاهده در قلب خط دفاعی و البته افت نسبی حامد لک نسبت به فصل گذشته از دلایل اصلی تساوی امروز پرسپولیس مقابل هوادار بوده است.

انتقال قشار عدم نتیجه گیری به دوش مهاجمان نتیجه خوبی برای یحیی گل محمدی به همراه نخواهد داشت. به هر صورت حداقل تا نیم فصل او انتخابی جز مهدی عبدی و عیسی آل کثیر ندارد و با توجه به فقر محسوس گلزن در لیگ ایران و البته احتمالا مشغول بودن گزینه های قابل توجه خارجی، قرار نیست در نیم فصل دوم نیز ستاره بزرگی در خط حمله پرسپولیس حضور پیدا کند.

مشابه مصاحبه امروز یحیی را در روزهای واپسین دوران سیاه پرسپولیس و قبل از شروع انقلاب برانکو، از سوی حمید درخشان نیز شنیده بودیم. سرمربی وقت پرسپولیس بعد از تساوی تیمش در آزادی مقابل راه آهن و ارائه نمایشی انتقاد برانگیز، تقصیر اصلی را گردن مهاجمان خود انداخته و مدعی شد او که دیگر نمی تواند در زمین حاضر شده و دروازه حریف را باز کند.

 

شاید هنوز برای یافتن مقصر خیلی زود است؛ پرسپولیس تحت هدایت یحیی فقط سه امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و یک پیروزی می تواند شرایط را تغییر دهد.

 

نمونه های خارجی نیز به کرات یافت می شود که مهم ترین آن احتمالا ژوزه مورینیو بوده که در سال های اخیر به وضوح تاوان انتقادات علنی و گاها بی دلیل از بازیکنان خود را داده است. پس بهتر است یحیی فراموش نکند اصولا چنین واکنش هایی معمولا از یک سرمربی برنده دیده نمی شود و مقصر جلوه دادن بازیکنان در درازمدت به سود او نخواهد بود.

خب، پس مرور سرنوشت آن تیم نگون بخت فصل 93-94 تکلیف یحیی را روشن می کند. مشکل اصلی پرسپولیس در فصل جاری عدم گلزنی مهاجمان این تیم نبوده و فرصت چندان عجیبی برای آنها فراهم نشده است. میانگین پایین امتیاز گیری در لیگ ایران باعث شده هر هفته و با یک پیروزی جمع بالانشینان تغییر پیدا کند. فاصله پرسپولیس با صدر جدول زیاد نبوده و هنوز خیلی زود است که یحیی رُل یک سرمربی بازنده را بازی کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها