کد خبر : 70603

استقلال زیر بار قانون سازمان لیگ برای دربی 97 نرفت

استقلال زیر بار قانون سازمان لیگ برای دربی 97 نرفت

باشگاه استقلال با اعلام اینکه قانون برگزاری نشست های خبری هنوز ابلاغ نشده، بر مواضع قبلی خود مبنی بر تعیین مکان کنفرانس خبری دربی تأکید کرد.

به گزارش ورزش سه، جنگ استقلال و سازمان لیگ هر روز وارد ابعاد جدیدی می شود. پس از داستان تبلیغات محیطی که آبی ها مصرانه خواستار در اختیار گرفتن آن هستند، حالا بحث دو طرف به سمت برگزاری نشست های خبری کشیده شده است.

استقلال روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای و با استناد به بند ۱ و ۲ ماده ۳۱ آیین‌نامه برگزاری مسابقات، مدعی شد میزبانی نشست خبری دربی را برگزار می کند. این اطلاعیه با واکنش رسمی سازمان لیگ نیز مواجه شد. در اطلاعیه که از سوی این نهاد صادر شد، آمده است که بر اساس مصوبه اصلاحی هیات رئیسه سازمان لیگ در مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ تمامی نشست های خبری پیش از مسابقه سرمربیان لیگ برتری توسط هیات های فوتبال استان میزبان و سازمان لیگ برگزار می شود که در صورت نیاز و ضرورت و به تشخیص سازمان لیگ به باشگاه واگذار می شود. 

در بند پایانی این اطلاعیه حتی به جریمه مربیان در صورت غیبت نیز اشاره شده و آمده است: در استان تهران نیز نشست های خبری توسط سازمان لیگ فوتبال برگزار می شود و مربیانی که در نشست های خبری تعیین شده از سوی هیات فوتبال و سازمان لیگ حاضر نشوند برابر مقررات با جرایم و محرومیت مواجه خواهند شد. نشست خبری دربی نیز طبق برنامه اعلام شده قبلی امروز (جمعه) در سالن روابط عمومی سازمان لیگ برگزار می شود.

این اتفاقات باعث شد تا باشگاه استقلال یک بار دیگر بر برگزاری نشست خبری به میزبانی خود تأکید کند. در اطلاعیه آبی ها آمده است: پیرو اطلاعیه سازمان لیگ، لازم به توضیح است که آیین‌نامه برگزاری مسابقات در مرداد ۱۳۹۸ در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب شده است و هرگونه اصلاح آیین‌نامه باید پس از تصویب در هیات رئیسه سازمان لیگ، در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح و تصویب شود. مصوبه‌ای که سازمان لیگ امروز در اطلاعیه‌اش به آن استناد کرده، به باشگاه‌ها ابلاغ نشده است؛ بنابراین لازم‌ الاجرا نیست.

در قسمت پایانی این بیانیه نیز ذکر شده است: طبق ماده ۳۱ آیین‌نامه مسابقات، با توجه به میزبانی باشگاه استقلال در دیدار روز شنبه؛ بنا بر اعلام قبلی، نشست خبری فرهاد مجیدی، پیش از دربی تهران در روز جمعه مورخ ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰ در هتل اسپیناس (بلوار کشاورز) برگزار خواهد شد.

به هر شکل دعوای استقلال و  سازمان لیگ از تبلیغات محیطی استادیوم ها، به کنفرانس های خبری کشیده شده و باید دید در نهایت چه اتفاقی در این خصوص رخ خواهد داد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها