کد خبر : 70535

سید جلال دربی 97 را از دست داد / بازوبند بر دست کاپیتان امید

سید جلال دربی 97 را از دست داد / بازوبند بر دست کاپیتان امید

برد پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان برای این تیم چند حسن داشت. اول اینکه پرسپولیس بعد از 5 بازی متوالی دریافت گل، برای دومین بازی متوالی گل نخورد و در فاز دفاع هم خوب کار کرد تا جایی که حریف موقعیت گل چندانی نداشت و تغییرات زیادی در خط حمله‌اش ایجاد کرد.

ایران ورزشی در ادامه نوشت : دوم اینکه پرسپولیس با این برد و رسیدن به امتیاز 14 بالاخره به میانگین دو امتیاز از هر بازی رسید که حداقل امتیاز برای چهره شدن به عنوان مدعی است.

سوم اینکه سرخ‌ها برای اولین بار رقیب دیرینه خود استقلال را پس زدند و بالاتر از این تیم در جدول قرار گرفتند. این برد غیر از اینکه پرسپولیس را دوباره به عنوان رقیب سپاهان در راه قهرمانی معرفی کرد در آستانه دربی سرخ‌ها را بالاتر از استقلال قرار داد که این می‌تواند از نظر روانی فوق‌العاده مفید باشد.

پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان نیمه اول خوبی نداشت اما با تغییرات و صحبت‌های صورت گرفته نیمه دوم متفاوتی پشت سر گذاشت و با حدود 25-20 دقیقه نمایش برتر و آنچه هواداران می‌خواهند به خواسته‌اش رسید. در 25-20 دقیقه پایانی هم تحت تأثیر دربی و حساسیت‌هایش پرسپولیس رو به بازی کنترلی آورد که با در نظر گرفتن شرایط تیم و بازی بزرگ شنبه پیش رو اصلاً عجیب نیست.

پرسپولیس در شرایطی به دربی می‌رود که دیروز نفرات اصلی ریکاوری کردند و ذخیره‌ها هم با وجود شکست نمایش امیدوارکننده‌ای ارائه دادند. پرسپولیس امروز هم ریکاوری خواهد کرد و با دو جلسه تمرین تاکتیکی طی روزهای پنجشنبه و جمعه آماده مصاف با استقلال می‌شود.

در حال حاضر احسان پهلوان و سیدجلال حسینی دو مصدوم عمده تیم به حساب می‌آیند که از وضعیت پهلوان اطلاع دقیقی وجود ندارد اما گفته می‌شود سیدجلال به بازی با استقلال نخواهد رسید یا حداقل اینکه شرایط بازی در آن مسابقه را نخواهد داشت. امید عالیشاه هم که در بازی با نفت مسجدسلیمان به میدان نرفت در لیست حضور داشت و روی نیمکت هم نشست اما کادر فنی از او مراقبت کرد تا به دربی برسد. به نظر می‌رسد کادر فنی پرسپولیس قصد دارد از عالیشاه در ترکیب اصلی استفاده کند و به همین خاطر درباره او ریسک نکرد تا مصدومیتش تشدید نشود.

با وجود عملکرد مثبت پرسپولیس در بازی با نفت مسجدسلیمان نمایش فرشاد فرجی و سعید آقایی نگرانی‌هایی ایجاد کرد. فرجی شانس آورد که سیدجلال مصدوم و ناآماده است وگرنه نیمکت نشین می‌شد ضمن اینکه خوش شانس است چون کادر فنی علیرضا ابراهیمی را به او ترجیح نمی‌دهد. اما داستان سعید آقایی فرق می‌کند چون وحید امیری با بازی در دفاع چپ در نیمه دوم سیار مثبت کار کرد و زوج خوبی با ترابی تشکیل داد. با این حساب به احتمال زیاد امیری در دربی مدافع چپ خواهد بود.

در جناح راست خط میانی سیامک نعمتی یک نیمه مقابل نفت مسجدسلیمان بازی کرد اما بعد از مصدومیتی که داشت هنوز سرحال نیست و احتمالاً عالیشاه به ترکیب برمی‌گردد. با این ترکیب یحیی می‌تواند بار دیگر از زوج موفق عبدی – آل‌کثیر در دربی استفاده کند. دو مهاجمی که هم این فصل خوب گل زده‌اند هم سابقه گلزنی مقابل استقلال را دارند و با روحیه هستند و از نظر ذهنی و بدنی آماده به نظر می‌رسند.

گزارش از : محمدقراگزلو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها