کد خبر : 70533

بحران مهاجم گلزن در استقلال با یک لشگر فوروارد

بحران مهاجم گلزن در استقلال با یک لشگر فوروارد

برای تیمی که داعیه قهرمانی داشته و طبق آمارهای منتشره گران‌ترین تیم لیگ ایران محسوب می‌شود، ناکارآمدی مهاجمانش بحران محسوب می‌شود و باید به سرعت در مسیر بهبود اوضاع قدم بردارد. استقلال به گونه‌ای وارد لیگ بیست و یکم شده که فرهاد مجیدی علاوه بر مطهری، خاقانی و رمضانی که از فصل قبل در این تیم باقی مانده بودند اقدام به جذب قاسمی‌نژاد، ژستد و آزادی کرده است.

به گزارش ایران ورزشی، این حجم از بازیکنان برای موفقیت استقلال در لیگ بیست و یکم کافی به نظر می‌رسد، ضمن اینکه یامگا نیز با وجود اینکه برای پست دفاع راست به خدمت گرفته شده بود، به دلیل شم گلزنی به صف مهاجمان استقلال پیوست. به جز او اما دیگر بازیکنان استقلال که در رأس پیکان هجومی قرار می‌گیرند، نتوانسته‌اند عملکرد درخشانی از خود بجا بگذارند و کاملاً زیر سایه دیگر مهاجمان لیگ قرار گرفته‌اند. اکنون در جدول گلزنان لیگ برتر اثری از مهاجمان تخصصی استقلال دیده نمی‌شود و فقط ارسلان مطهری است که یک بار موفق به گلزنی شده و دیگر بازیکنان حتی این آمار ضعیف را هم ندارند.

 مسأله استقلال در واقع از همین نقطه شروع می‌شود و بازیکنانی که در خط میانی قرار دارند، به تناوب در ایجاد موقعیت موفق بوده‌اند. نمونه‌اش بازی اخیر با صنعت نفت آبادان که استقلال بارها در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما یکی بعد از دیگری این فرصت‌ها از دست رفت که هافبک‌ها نیز در سوزاندن موقعیت‌های گلزنی سهیم بودند و اینگونه نبود که فقط مردان هجومی در گلزنی ناتوان باشند.

 این وضعیت در بازی‌های قبل نیز وجود داشت و استقلال با وجود خلق موقعیت قادر به گلزنی نبود که سهم مهاجمان در وقوع این وضعیت بارز‌تر جلوه می‌کرد. حال شاید برخی قضاوت‌ها به ضرر استقلال رقم خورده و آبی‌ها به حقوق خود نرسیده‌اند اما حقیقت ماجرا این است که بازیکنان استقلال در قواره خود بازی نمی‌کنند.

استدلال قابل تأمل دیگر این است که فرهاد مجیدی تا امروز نتوانسته به شکل مطلوب از زیر‌مجموعه‌اش بازی بگیرد و بازیکنان فعلی استقلال ظرفیت‌های بیشتری برای ارائه دارند که به درستی از آنها استفاده نمی‌شود. اثبات این استدلال البته کار آسانی نیست و نیازمند تحقیقات بیشتر از توانایی بازیکنان است اما به هر شکل سرمربی استقلال باید دریابد که ادامه روند فعلی بیش از همه او را مورد هدف انتقادات قرار خواهد داد و عرصه را برای ادامه کارش در این باشگاه تنگ و تنگ‌تر خواهد کرد.

 فرصت بازی با پرسپولیس در واقع مسیری تازه پیش روی فرهاد مجیدی است تا اشکالات تیمش را اصلاح و امیدواری را به تیمش بازگرداند. استقلال حتی با تساوی در این میدان نیز اوضاعی بحرانی‌تر را تجربه خواهد کرد و چه بسا فاصله‌اش با صدر جدول نیز بیشتر شود، به همین دلیل پیروزی باید اولویت مجیدی و شاگردانش در این میدان باشد که این میسر نمی‌شود مگر با فرصت‌طلبی در خط حمله و ساختن خط دفاعی کم‌ اشتباه.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها