کد خبر : 70433

معلوم شد پرسپولیس به دنبال کدام هافبک بازیساز بود که جواب منفی داد

معلوم شد پرسپولیس به دنبال کدام هافبک بازیساز بود که جواب منفی داد

پرسپولیس بعد از رفتن احمد نوراللهی دنبال جذب رضا اسدی رفت که فصل قبل هم سراغش رفته بود اما آن زمان اسدی گفت دوست دارد لژیونر شود و در اروپا بازی کند که البته حضور در اتریش برایش تجربه خوبی نبود. در آن مقطع یحیی و کادرش سریع میلاد سرلک را جذب کردند که خرید این هافبک جواب داد اما وقتی نوراللهی رفت انگار خلأ بزرگی در مرکز زمین ایجاد شده بود.

به گزارش ایران ورزشی، با اینکه کادر فنی پرسپولیس در سیستم 2-4-4 مد نظرش، بازیسازی را به کانال‌های کناری و بازیکنان توانمندش در کناره‌ها سپرده بود اما دوست داشت یک هافبک خلاق هم در مرکز زمین داشته باشد. برای این منظور گزینه اول و آخر یحیی فقط سروش رفیعی بود که با 9 پاس گل فصل خوبی را در سپاهان پشت سر گذاشته و به نظر می‌رسید حال و هوای جدایی از زردهای اصفهان دارد.

سروش پیش از این در شهرخودرو با یحیی و کادرش کار کرده بود و حس اعتماد دوطرفه‌ای بین ایشان وجود داشت. یعنی هم کادر فنی پرسپولیس به خصوصیات فنی و اخلاقی سروش واقف بودند و فضای مثبت پیرامون او را می‌دیدند هم رفیعی دوست داشت دوباره با این کادر کار کند.

صحبت‌های سروش بعد از پایان فصل حکایت از جدایی قریب الوقوع این بازیکن از سپاهان داشت و اینچنین به نظر می‌رسید که پرسپولیس برای جذب او کار چندان سختی هم نخواهد داشت بخصوص که رفیعی به پیشنهادهای استقلال و گل‌گهر جواب منفی داده و نسبت به قبل به پرسپولیس نزدیک‌تر شده بود.

حدود سه ماه قبل و بعد از کش و قوس‌های فراوان رفیعی بالاخره با سپاهان تمدید کرد آن هم در حالی که مسیر حضورش در پرسپولیس هموار بود و بعد از این بود که بسیاری از هواداران پرسپولیس یحیی و باشگاه پرسپولیس را به خاطر از دست دادن این بازیکن شماتت کردند و حتی این شایعه مطرح شد که گل‌محمدی با رفیعی مشکل دارد.

بدتر اینکه این شماتت‌ها حالا و بعد از سه ماه از تمدید قرارداد رفیعی و ماندگاری‌اش در سپاهان نیز ادامه دارد. در واقع بعد از هر پاس گلی که رفیعی می‌دهد و هر نمایش ضعیفی که رضا اسدی ارائه می‌دهد این شماتت‌ها اوج می‌گیرد و یحیی هم چاره‌ای جز سکوت ندارد.

جمعه شب اما حمید مطهری در برنامه شب‌های فوتبالی در میان حرف‌هایش کدهایی داد که می‌تواند یک حقیقت بزرگ را برای هواداران و دوستداران پرسپولیس روشن کند. مطهری در این برنامه گفت: «آقای گل‌ محمدی و کادرفنی دنبال بازیکن بازیسازی بودیم که سبک او به خصوصیات و برنامه‌های تاکتیکی ما بخورد و یک بازیکنی هم بود که این اتفاق رخ نداد اما قضاوت ناعادلانه می‌کنند... حالا به دلیل شرایط فنی، خصوصیات این پست و با کیفیتی که مد نظر ما بود بازیکنان زیادی در ایران نداریم ولی همان بازیکنی هم که بود به دلیل شرایط خاص این اتفاق نیفتاد.»

فکر می‌کنید بازیکنی که گزینه پرسپولیس برای هافبک بازیساز بود، کیست؟ بله، سروش رفیعی همان بازیکنی بود که یحیی می‌خواست. حتی یحیی وقتی سروش برای سپری کردن تعطیلات به کانادا رفته بود (اواخر مردادماه) با این بازیکن صحبت کرد اما رفیعی همان زمان گفت با توجه به اینکه فرزندی در راه دارد مسائل مالی برایش اولویت خواهد داشت و اینطوری شد که حدود دو هفته بعد قراردادش با سپاهان را تمدید کرد. بعداً گفته شد رفیعی با رقمی حدود 9 تا 10 میلیارد تومان قراردادش با سپاهان را تمدید کرده و نیمی از این مبلغ را در شروع فصل گرفته است.

 این اتفاق در حالی رخ داد که اگر سروش حاضر به بازگشت به پرسپولیس می‌شد، بعید بود نصف همان رقم سپاهان نصیبش شود و در خوشبینانه‌ترین حالت قرارداد 4 تا 5 میلیارد تومانی با او می‌بستند.

این موضوعی است که کادر فنی پرسپولیس و در رأس آن یحیی تاکنون باز نکرده در صورتی که اگر هواداران واقعیت را در خصوص ماجرای پیشنهاد به رفیعی و عدم حضورش در پرسپولیس بدانند بار بزرگی از روی دوش یحیی برداشته خواهد شد و بخش عمده‌ای از انتقادها درباره جذب نشدن یک هافبک بازیساز تمام می‌شود.

در عین حال بعد از منتفی شدن حضور رفیعی در پرسپولیس، یحیی قید جذب هافبک بازیساز دیگر، چه ایرانی چه خارجی را زد و فعلاً از داشته‌هایش برای بهبود شرایط تهاجمی تیم بهره می‌برد تا ببینیم در پنجره نقل و انتقالاتی زمستان تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت یا خیر.

گزارش از : محمدقراگزلو   

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها