کد خبر : 70161

خط دفاع پرسپولیس ترک خورده است

خط دفاع پرسپولیس ترک خورده است

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود تغییر در ساختار دفاعی خود بازهم نتوانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد تا این تیم در هفته‌های ابتدایی با صدر جدول فاصله بگیرد و نشانی از تیم مقتدر گذشته نداشته باشد.

به گزارش مهر، رقابت‌های هفته پنجم فصل جاری لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که قهرمان پنج دوره متوالی این مسابقات بار دیگر تن به تساوی داد تا نشان دهد همچنان با روزهای اوج خود فاصله دارد.

پرسپولیس که در ورزشگاه شهید زینعلی سرچشمه میهمان مس رفسنجان بود با وجود ادامه تغییرات از سوی یحیی گل محمدی باز هم از رسیدن به سه امتیاز باز ماند تا سرخپوشان پایتخت هشت امتیازی شده و در پایان هفته پنجم در رتبه هفتم قرار بگیرند.

تغییر تاکتیک همچنان جواب نداد

یحیی گل محمدی پس از کسب دو پیروزی در ابتدای لیگ برتر مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد تا تصمیم به ایجاد تغییرات اساسی در تاکتیک این تیم بگیرد. او علاوه بر جابجایی نفرات سیستم دفاعی پرسپولیس را با سه نفر طراحی کرد و از دو بازیکن کناری به عنوان وینگر استفاده کرد تا هنگام دفاع به جمع مدافعان اضافه شده و در حملات هم به هافبک‌ها کمک کنند.

طراحی تاکتیکی جدید پرسپولیس در بازی با گل گهر سیرجان رونمایی شد اما این تیم همچون گذشته گل خورد و به سختی توانست نتیجه را به تساوی برگرداند. با این حال یحیی در دیدار مقابل مس رفسنجان نیز روی تغییر استراتژی بازی تیمش اصرار کرد اما باز هم نتوانست به سه امتیاز برسد.

گل‌های «ویچ» دار ادامه دارد

پرسپولیس در پنج دیدار ابتدایی خود بر خلاف پنج فصل گذشته، موفق به ثبت کلین شیت نشده است. این تیم در سه بازی ابتدایی خود حامد لک را در دروازه قرار داد اما در ادامه تصمیم گرفت بوژیدار رادوشوویچ را جانشین او کند تا او وظیفه حراست از دروازه سرخوشان را بر عهده بگیرد.

با این حال رادو هم مانند لک نتوانست کلین شیت ثبت کند تا بار دیگر نفوذ به عمق دفاع پرسپولیس مشهود شود. رادو در بازی با مس رفسنجان شوت سرکش عقیل کعبی روی یک ضربه آزاد را در چارچوب دروازه خود دید تا فوتبالی‌های قدیمی را یاد گل خوردن‌های «ساشا ایلیچ» بیندازد.

تغییرات گل محمدی بازهم جواب نداد/ «تَرَک» روی خط دفاعی پرسپولیس

تَرَک روی دفاع مستحکم

پرسپولیس در جریان بازی با مس رفسنجان بار دیگر در نبردهای رو در رو کم آورد. مدافعان پرسپولیس حدود ۴۷ درصد از نبردها را موفق شدند اما حریف رفسنجانی بهتر ظاهر شد. مهاجمان مس بارها توانستند از عمق دفاع پرسپولیس نفوذ کنند. آنها پنج بار خط دفاعی سه نفره فرشاد فرجی، سیدجلال حسینی و علی نعمتی را رد کردند و بیشتر از ۷ بار روی سر این مدافعان سرزنی کردند.

شکاف در خط دفاعی پرسپولیس یکی از دلایلی است که باعث شده این تیم در هر پنج بازی ابتدای فصل خود گل خورده و دروازه بان های اول و دوم این تیم زیر تیغ انتقادات قرار بگیرند.

تاکتیک بهتر افاقه نکرد

روند عملکرد پرسپولیس در لیگ برتر نشان می‌دهد این تیم با وجود تغییر تاکتیک خود باز هم با مشکل در ساختار دفاعی و انتقال سریع توپ از دفاع به حمله روبرو است. پرسپولیس با وجود اینکه مالکیت توپ را همچون دوران استفاده از دفاع خطی در اختیار داشت اما در زمینه استفاده از فضای بازی با استفاده از هافبک‌های بازی‌ساز خود باز هم مشکل داشت.

تاکتیکی که قرار بود روند نتیجه‌گیری پرسپولیس را بهبود بخشد اما تا کنون اتفاقی در این امر رخ نداده است.

باید دید پرسپولیس با ادامه استراتژی جدید خود می‌تواند نفت آبادان را در تهران شکست داده و بار دیگر به جمع مدعیان قهرمانی بازگردد یا اینکه این تیم با بحران جدی فنی روبرو می‌شود.

تیم فوتبال پرسپولیس چهارشنبه هفته جاری میزبان صنعت نفت آبادان در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها