کد خبر : 70144

پاسخ فغانی به سرمربی استقلال / امیدوارم حداقل اطلاعاتش در مورد قوانین داوری را به روز کند

پاسخ فغانی به سرمربی استقلال / امیدوارم حداقل اطلاعاتش در مورد قوانین داوری را به روز کند

داور باتجربه فوتبال ایران گفت: اگر قرار باشد هر هفته یک داور از کسی عذر‌خواهی کند، اصلا خوب نیست.

به گزارش خبرگزاری میزان ، علیرضا فغانی داور دیدار روز گذشته(جمعه) استقلال تهران و نساجی مازندران با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مورد اظهارات فرهاد مجیدی و شرایط قضاوتش پس از چند وقت دوری از فوتبال ایران، صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

* شب گذشته در لیگ برتر بودم، ولی بعد از آن در کنفرانس مطبوعاتی یک سری صحبت‌ها را مطرح کردند. البته ناظر داوری از قضاوت من و همکارانم رضایت داشت.

* مسئولان ما پیش از این خیلی مصمم بود که سیستم VAR را وارد کنند، ولی روز گذشته که به ورزشگاه رفتم، متوجه شدم داوران سیستم رادیویی هم ندارند. ۳ فرد نخبه داوری، افشاریان، سخندان و کامرانی‌فر الان در فدراسیون سمت دارند. امیدوارم این نفرات کمک کنند تا این سیستم وارد ایران شود.

* در مورد اعتراض سرمربی استقلال هم اگر فیلم آن صحنه و نظرات کارشناسان را دیده باشد آن صحنه خطای هند نیست. اینکه مجیدی در کنفرانس این مدلی صحبت می‌کند، درست نیست. اگر قرار باشد هر هفته یک داور از کسی عذر‌خواهی کند، اصلا خوب نیست. مجیدی سرمربی تیم ملی امید بوده و سرمربی تیم معتبری مثل استقلال است.

* امیدوارم حداقل اطلاعاتش در مورد قوانین داوری را به روز کند و اینگونه فرار رو به جلو نکند تا فشار را روی داور بیندازد. من از این مسائل زیاد دیده‌ام و برایم اصلا مهم نیست که مجیدی چه گفته، ولی آن صحنه اصلا هند نبود.

* دست بازیکن کنار بدنش است و این یعنی دست در حالت طبیعی است. همین صحنه را با دیدار ایران و سوریه قیاس کنید، در آن بازی دست بازیکن از بدن خارج و در حالت غیر طبیعی بود. صحنه بازی دیروز با بازی تیم ملی فرق داشت. در آن مسابقه دست بازیکن باز بود و در نهایت VAR هم دخالت کرد و به سود تیم ملی کشورمان پنالتی اعلام شد.

* مشکلی با کسی ندارم. یک چارچوب کاری دارم و در زمین کارم را انجام می‌دهم. اگر هر کسی درون زمین تخلفی کند، جرائمی دارد که طبق قانون با آن‌ها بخورد می‌شود. اگر هم کسی در کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کند، مراجع دیگری در مورد آن تصمیم می‌گیرند که امیدوارم حرفه‌ای‌تر رفتار کنند.

* متاسفانه اصفهانیان با عملکردش در بحث داوری فاجعه به بار آورد. تمام حرف و حدیث‌ها برای دوره وی بود. ظاهرا تا قبل از اینکه حکم افشاریان صادر شود، باز هم به دنبال این بود که رییس کمیته داوران شود. جالب است مقابل فدراسیون به خبرنگاران گفت موظف نیستم جواب شما را بدهم. یعنی کسی که جوابگوی مدیریتش نیست، می‌خواست دوباره در راس داوری کشور حاضر شود.

* الان تیم مدیریتی جدید آمده و داوران محدود شده است. ان شاالله برای آینده تعداد به حدی برسد که همه در لیگ دسته اول و لیگ برتر با هم رقابت کنند. در استرالیا ۱۵-۱۴ داور هستیم که ۵ داور به صورت ثابت کار می‌کنیم و هر هفته قضاوت می‌کنیم. اگر ما در سفر باشیم یا در خارج از کشور حضور داشته باشیم، نفرات دیگر اضافه می‌شوند.

* علیرضا فغانی در واکنش به اظهارات رضا سخندان که مدعی شده کولینا اعلام کرده یک قضاوت فینال به فغانی بدهکار هستند، اظهار داشت: من چنین چیزی نشنیدم. اگر صحبتی هم بوده، در محفل خصوصی بوده و اینجا نباید عنوان شود.

* سخندان مسائل را از دید خودش نگاه کرده و مسئولیت صحبت‌هایش هم با خودش است. پیتانا هم از دید من داور بزرگی است. امکان دارد او هم اشتباه داشته باشد، ولی حرف سخندان را اصلا تائید نمی‌کنم. ۶ داور برای فینال و رده بندی حضور داشتند، از آن ۶ داور یک بازی به پیتانا رسید و یک بازی هم به من.

* می‌توانستم جزو یکی از آن ۴ داور باشم. برخی داوران حتی شانس سوم و یا چهارمی را هم به دست نیاوردند، ولی من قضاوت کردم. ناراحت بودم که نمی‌توانستیم فینال را قضاوت کنم، اما از آن سو هم می‌توانستم جزو آن ۴ داوری باشم که قضاوتی به آن‌ها نرسید. باز هم لطف خدا شامل حال ما شد که با خاطره‌ای خوب جام جهانی را تمام کردم.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها