کد خبر : 70119

دست پرسپولیس دیگر رو شده است

دست پرسپولیس دیگر رو شده است

پیشکسوت پرسپولیس گفت: تا وقتی که پرسپولیس با یک فوروارد بازی می‌کند نمی‌تواند خط دفاع و دروازه حریفش را به خوبی تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرورزشی، کسب تساوی در دیدار تیم های پرسپولیس و مس رفسنجان موجب شد تا شاگردان یحیی گل محمدی طی سه هفته متوالی با یک باخت و دو مساوی تنها ۲ امتیاز از ۹ امتیاز در هفته‌های سوم، چهارم و پنجم را به دست بیاورند.

ضیاء عربشاهی درباره شرایط بازی پرسپولیس و مس رفسنجان و دلایل ناکامی دوباره این تیم حرف زد.

پرسپولیس مقابل مس رفسنجان متوقف شد. این بازی را چطور ارزیابی می کنید؟

پرسپولیس در این فصل با فراز و نشیب زیادی لیگ را استارت زده است، البته مشخص است که تیم هنوز به لحاظ روحی و روانی در شرایط متعادلی نیست که آن هم قطعاً به دلیل اتفاقات مدیریتی باشگاه است.

مدیریت باشگاه چه ارتباطی به تیم دارد؟

مادامی که بازیکن بابت مدیرعاملی باشگاه و اعضای هیئت مدیره خیالش راحت نباشد نگران خیلی مسائل می‌شود که من نمی‌خواهم آن‌ را باز کنم. البته تا اینجا صدری زحمات خودش را کشیده ولی وزارت ورزش باید هرچه سریعتر تکلیف مدیرعاملی باشگاه را روشن کند. ولی من مطمئن هستم تیم رفته رفته بهتر می شود.

چرا چنین اطمینانی دارید؟

به هر حال من خودم مدارک فوتبالی زیادی دارم و از طرفی می دانم با یکی دو تغییر در سیستم بازی می‌توان دوباره به پرسپولیس کوبنده و همیشگی تبدیل شد.

دست یحیی برای همه رو شده است/ قهرمانی با این سیستم به خطر می‌افتد/ با یک بازیکن پرسپولیس دوباره کوبنده می‌شود

ایراد پرسپولیس را در کجا می بینید؟

پرسپولیس نباید با یک فوروارد بازی کند. پرسپولیس باید با دو فوروارد بازی کند. یک بازیکن مثل مهدی عبدی باید از ابتدا در ترکیب قرار داشته باشد. سیستم پرسپولیس برای رقبایش لو رفته و مربی تیم باید در عملکردش تغییرات ایجاد کند. ما آن جلو فقط یک نفر را داریم و به طور کلی درون باکس خیلی کم تعداد هستیم. در چپ و راست هم وینگرهای ما باید داخل باکس شوند و به مدافعان حریف فشار وارد کنند و دفاع های کناری مان باید هنگام حمله جلو بروند. البته سعید آقایی تا حدی این کار را در تیم انجام می دهد. باز هم می‌گویم سیستم بازی پرسپولیس را باید تغییر بدهیم.

تیم مس را چطور دیدید؟

تیم مس خیلی خوب در این دیدار ظاهر شد به ویژه در وسط زمین و تقریباً در اکثر جنگ های میانه زمین برنده بودند و این برای پرسپولیس بد است. کیانی و یونس اکبرپور خیلی خوب کار کردند. خط دفاعشان بدون اشتباه بود. پرسپولیس باید چنین ویژگی هایی را به حریفش دیکته کند نه حریف پرسپولیس به این تیم.

این تساوی و از دست رفتن هفت امتیاز در سه بازی حکم چه چیزی را دارد؟

قطعاً این زنگ خطری جدی برای پرسپولیس است که باید به گوش کادرفنی برسد. متاسفانه هر سه دفاع مرکزی ما خوب کار نمی کنند. از طرفی وحید امیری یکی از بازیکنان خوب ما بود ولی کسی نبود که از پاس‌های او استفاده کند. جلو رفتن با همین سیستم باعث تزلزل و به خطر افتادن جایگاه مدافع قهرمانی می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها