کد خبر : 69953

حاشیه جدید بر سر قرار گرفتن استقلال در صدر جدول و پیکان در رده دوم

حاشیه جدید بر سر قرار گرفتن استقلال در صدر جدول و پیکان در رده دوم

استقلال و پیکان در جدول رده‌بندی لیگ بیست و یکم شرایط یکسانی دارند. همه آمار‌های تیم پیکان با استقلال در چهار بازی نخست لیگ برتر برابر است. این تیم تهرانی مانند استقلال 10 امتیاز دارد، تفاضل گل‌ نیز عدد 4+ را نشان می‌دهد که همطراز با استقلال است و از همه مهم‌تر اینکه گل زده و گل خورده این تیم هم با استقلال هیچ تفاوتی ندارد.

به گزارش ایران ورزشی، هم استقلال و هم پیکان تا کنون 5 بار موفق به گلزنی شده‌اند و در مقابل نیز یک بار دروازه دو تیم در مقابل حملات حریف باز شده است.

 با این حال قرار گرفتن پیکان در جایگاه دوم جدول سبب بروز حواشی متعددی شده است و برخی در فضای مجازی این موضوع را جا انداخته‌اند که چون استقلال قدمت بیشتری دارد در رتبه اول است. عده‌ای هم ماجرای ترتیب حروف الفبا را پیش کشیده‌اند. با این حال اما اصل ماجرا مربوط می‌شود به تعداد کارت‌های زرد و قرمز دو تیم که اکنون استقلال را یک پله بالاتر از پیکان قرار داده است. 

طبق اساسنامه و قوانینی که در فدراسیون فوتبال موجود است، بعد از به وجود آمدن این شرایط تعداد کارت‌ها محاسبه می‌شود. 

پیکانی‌ها در هفته دوم لیگ برتر مقابل هوادار یک اخراجی داشتند و علیرضا کوشکی با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد که همین اخراجی سبب شد استقلال در جایگاه بالاتری نسبت به این تیم قرار بگیرد، چون استقلال هیچ اخراجی نداشته است. از سویی اگر این مورد هم یکسان باشد، بازی رو در روی دو تیم مورد توجه قرار می‌گیرد و چنانچه در این زمینه نیز دو تیم شرایط یکسانی داشته باشند، آنگاه قرعه کشی است که رتبه تیم‌ها را مشخص می‌کند. 

البته این ماجرا زمانی اتفاق می‌افتد که فصل به پایان رسیده باشد اما در میانه‌های فصل حساسیت آن چنانی روی رتبه‌بندی تیم‌ها در صورت یکسان بودن همه شرایط وجود ندارد و قرعه کشی انجام نمی‌شود. تنها زمانی این مسأله لحاظ می‌شود که پای قهرمانی و دریافت جام و یا سقوط به دسته پایین‌تر درمیان باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها