کد خبر : 69918

رقم باورنکردنی دو بازیکن خارجی پرسپولیس لو رفت / مقایسه با قیمت خارجی های جدید استقلال

رقم باورنکردنی دو بازیکن خارجی پرسپولیس لو رفت / مقایسه با قیمت خارجی های جدید استقلال

حدود یک هفته از اقامت وحدت هنانوف و منوچهر صفروف دو بازیکن تاجیکستانی مد نظر پرسپولیس در ایران می‌گذرد اما با وجود قبولی در تست پزشکی، این دو بازیکن هنوز قرارداد نبسته‌اند. وحدت و منوچهر با اقامت در هتلی نزدیک به باشگاه پرسپولیس، گوش به زنگ مدیران این تیم هستند تا راهی خیابان شیخ بهایی شوند و تیم جدیدشان را به صورت رسمی معرفی کنند.

به گزارش ایران ورزشی، این دو بازیکن به خاطر پنجره بسته باشگاه پرسپولیس نتوانستند قرارداد خود را امضا و ثبت کنند اما به محض تایید دریافت پول کالدرون توسط او یا وکیلش و باز شدن پنجره نقل و انقالاتی باشگاه توسط فیفا این کار نهایی خواهد شد.

در این میان دو بازیکن تاجیکستانی برای عقد قرارداد با پرسپولیس یک کار ویژه هم انجام دادند و در بازی دوستانه سه‌شنبه شب تیم ملی کشورشان مقابل قزاقستان حاضر نشدند تا در تهران بمانند و به محض باز شدن پنجره قراردادشان را امضا کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که هر دو بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی کشورشان بازی می‌کنند اما به خاطر پرسپولیس موقعیت خودشان را به خطر انداختند.

رقم قرارداد وحدت و منوچهر به شکلی است که این دو بازیکن را در زمره ارزان‌ترین خارجی‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس قرار می‌دهد و نکته جالب اینکه آنها اگرچه هنوز دستمزدی نگرفته‌اند اما بخشی از این قرارداد را هم تا همین حالا استفاده کرده‌اند!

به گفته یک منبع آگاه در پرسپولیس رقم قرارداد این دو بازیکن در مجموع به 80 هزار دلار (کمتر از 2.3 میلیارد تومان) می‌رسد یعنی مجموع قرارداد آنها به اندازه یک بازیکن متوسط به بالای ایرانی هم نیست.

این در حالی است که استقلال اخیراً دو مهاجم خارجی گرفته که به زعم همین منبع آگاه در پرسپولیس برای یکی 300 و برای دیگری 400 هزار دلار پرداخت کرده است. کادر فنی پرسپولیس در تمرینات اختصاصی با این دو بازیکن طی چند روز گذشته به شدت از کیفیت کار آنها تعریف می‌کنند. ضمن اینکه اخلاق و رفتار این دو بازیکن تاجیک هم آنها را تحت تأثیر قرار داده است. غیر از این هر دو بازیکن فوق‌العاده مطیع و فرمانپذیر هستند. کادر فنی پرسپولیس با در نظر گرفتن نمایش فوق‌العاده این دو بازیکن مقابل الهلال و پرسپولیس خواستار جذب آنها شدند و حالا از انتخاب ایشان کاملاً راضی‌اند چرا که هر دو بازیکن هم به لحاظ فنی سطح خوبی دارند و با توجه به جوان بودن‌شان می‌توانند پیشرفت کنند، هم اینکه فوق‌العاده حرفه‌ای و حرف گوش کن هستند.

هنانوف در سیستم سه دفاعه می‌تواند استاپر یا جلوزن سمت راست باشد و در دفاع چهار نفره در قلب دفاع و مدافع میانی متمایل به راست بازی می‌کند. صفروف هم می‌تواند در سیستم سه دفاعه به عنوان وینگ بک راست و در بازی با چهار دفاع در نقش مدافع راست بازی کند اما هر دو نفر باید با پرسپولیس به هماهنگی لازم برسند.

نکته مهم دیگر در مورد این دو بازیکن تاجیک اینکه هر دو نفر تا پایان قرارداد خود به فهرست بزرگسالان نخواهند رسید. صفروف (می‌تواند دو فصل در لیست زیر 23 سال قرار بگیرد و دو فصل هم در فهرست زیر 25 سال باشد و وحدت هنانوف نیز یک فصل در لیست امید و دو فصل در فهرست زیر 25 ساله‌ها.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها