کد خبر : 69742

روند رو به رشد بورس ادامه می‌یابد؟/ کدام گروه‌ها مثبت می‌مانند؟

روند رو به رشد بورس ادامه می‌یابد؟/ کدام گروه‌ها مثبت می‌مانند؟

بورس امروز در حالی سبز پوش به کار خود پایان داد که خودرویی‌ها سهم به سزایی در این رشد مثبت داشتند. آیا روند رو به رشد بازار ادامه می‌یابد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که دیروز بورس در اکثر نمادها قرمزپوش بود و در نهایت هم با ۰٫۶ درصد افت در شاخص کل به کار خود پایان داد، امروز سبز بسته شد.

کارشناسان به ادامه روند رو به رشد بورس امیدوارند و معتقدند فردا هم شاخص کل صعودی است.

بازار مثبت می‌ماند

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: عامل اصلی رشد بورس فعلا گروه خودرو است. امروز گروه خودرو خیلی خوب حجم خورد. البته احتمالا این رشد کار بازیگران بازار است تا گلایه و شکایت سهامداران کم شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم فردا نیز بازار با رشد گروه خودرو همچنان مثبت بماند. در این وضعیت سهامدارانی سود می‌کنند که سهم خود را نگه دارند. کسی که در مثبت بفروشد و در منفی بخرد از سود اصلی بازار جا خواهند ماند.

رئیسی گفت: ایران خودرو ۱۷۰ تومانی ارزنده است و ۲۵ درصد رشد کرده و به نظرم در کوتاه‌مدت هنوز جای رشد دارد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: اگر نرخ خودرو افزایش یابد در بلندمدت هم جزو گروه‌های برتر بازار خواهد بود.

وی با اشاره به رشد پالایشی‌ها در بازار گفت: اگر کسی امسال پالایشی می‌خرید می‌توانست زیان سال گذشته خود را جبران کند. اما خیلی از گروه‌ها مانند فلزات، ساختمانی و خودرو از رشد پالایشی‌ها جا ماندند.

رئیسی تصریح کرد: سهامداران باید دنبال سهم‌هایی با پی به ای پایین و سود مناسب و شرکت‌های جا مانده از رشد بازار باشند.

سیگنال مثبت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای بورس

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام اظهار کرد: یکی از نکات مثبت بازار امروز حفظ ارزش معاملات خرد روزهای گذشته در محدوده ۶ هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: ارزش معاملات هم‌راستا با معاملات رشد کرد و این یک سیگنال خوب از ادامه‌دار بودن روند مثبت بازار در روزهای آینده است.

حدادی ادامه داد: دیروز بعد از چند روز مثبت، برخی سهم‌ها به رشد منفی رسیدند. اما در همین حال خریدار در بازار حاضر بود و ما شاهد صف‌های فروشی که با عدم تقاضا همراه باشد نبودیم.

این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: فردا در ادامه معاملات امروز، بازار با نوسانات مثبت همراه خواهد بود و به جز گروه خودرو گرو‌ه‌های دیگری هم می‌توانند در مدار مثبت معامله شوند.

وی عنوان کرد: از طرف دیگر بحث حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند به بازار سهام کمک کند. چرا که این روزها دلار در بازار آزاد بالای ۲۸ هزار تومان معامله می‌شود و تثبیت قیمت دلار بالای این قیمت باعث رشد قیمت سهام در برخی از صنایع بازار خواهد شد.

حدادی گفت: فردا رشد شاخص و ارزش معاملات بالای ۶ هزار میلیارد تومان خواهیم داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها