کد خبر : 69694

کنایه های تند پیشکسوت پرسپولیس به گل محمدی

کنایه های تند پیشکسوت پرسپولیس به گل محمدی

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس پس از توقف سرخ‌پوشان مقابل گل‌گهر به انتقاد از شرایط فنی و کیفی این تیم پرداخت.

به گزارش فارس، ضیا عربشاهی در خصوص دیدار پرسپولیس مقابل گل‌گهر اظهار داشت:‌ برای من جای تعجب است که یحیی گل‌محمدی روی چه حسابی تیم را اینگونه ارنج می‌کند. آیا در تمرینات روی این مسئله کار شده است؟ با سیستم ۳-۴-۳ و سه مدافع مرکزی بازی کرد و در کنارشان دو هافبک دفاعی بازی داد. من حس می‌کنم مقداری در کوچ کردن به مشکل خورده است و نفراتی در ترکیب هستند که نمی‌توانند به نحو احسنت ایده‌های یحیی گل‌محمدی را پیاده کنند.

وی افزود: بازیکنان ۴-۵ پاس هم به هم نتوانستند بدهند. گل‌گهر بعضی اوقات شرایط بهتری در میانه زمین داشت و کارهای ترکیبی بهتری نسبت به پرسپولیس انجام می‌داد. پرسپولیس اگر با همین روش ادامه بدهد به مشکل می‌خوریم. تیم شاداب نیست. شرایط روحی و روانی تیم خراب است و این مسئله مربوط به مدیریت نمی‌شود. بازیکنی که قرارداد دارد و طبق آن پول می‌گیرد باید شرایط تمرینی خوبی داشته باشد تا در مسابقات هم خوب عمل کند. 

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به عملکرد بازیکنان این تیم عنوان کرد: ترابی، سرلک، پهلوان و حتی سعید آقایی با شرایط سال گذشته خودشان خیلی فاصله دارند. شرایط  روحی و روانی و حتی بدنی بازیکنان خوب نیست که شاداب بازی نمی‌کنند. چرا از عبدی و پاکدل در کنار آل‌کثیر استفاده نمی‌شود؟ چرا نباید با دو مهاجم بازی کنیم. درست است تمام تیم‌ها جلوی پرسپولیس انگیزه دارند اما نفراتی که گل‌محمدی آورده قبلاً در تیم‌های خود او بازی کرده‌اند و جزو بهترین بازیکنان بودند. 

عربشاهی تصریح کرد: بازیکنی که بتواند مهاجمان را تغذیه کند در تیم نیست. در بازی قبلی مقابل آلومینیوم هم همین مشکل وجود داشت. مشکل از هافبکی است که باید به مهاجمان توپ بدهد. تیم باید بازی در فضاهای کوچک را  تمرین کند. نباید اینطور باشد که در زمین فقط اسم بازیکنان وجود داشته باشد. به عنوان مثال سعید آقایی بازیکنی است که می‌تواند هم در دفاع و هم در حمله عملکرد خوبی داشته باشد. در کل همانطور که گفتم شرایط روحی و روانی تیم خوب نیست و این مشکل هم به خاطر هیأت مدیره یا مدیرعامل نیست. نمی‌دانم در این تیم چه می‌گذرد که تا این حد پرت بازی می‌کنند مردم ما فوتبال را خوب می‌فهمند. پرسپولیس با تیم سال گذشته تفاوت زیادی دارد. 

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه گل‌گهر در این بازی مالکیت بیشتری در اختیار داشت، عنوان کرد: تیم حریف بازی خوبی را به نمایش گذاشت و پا به پای پرسپولیس کار کرد. مالکیت توپ دست آنها بود اما آنها هم در خط حمله خودشان بازیکنی نداشتند که تیغ‌دار باشد. اگر چنین مهاجمی داشتند می‌توانستند پرسپولیس را اذیت کنند. گل‌گهر در فاز دفاعی و همچنین کناره‌ها عملکرد خوبی داشت اما در محوطه جریمه پرسپولیس زهردار نبود. نتیجه این بازی عادلانه بود اما فوتبال قشنگی را ندیدیم چون بازی بیشتر در مرکز زمین بود. 

عربشاهی گفت: هر دو تیم مقداری احتیاط داشتند. من این سؤال را می‌پرسم؛ آیا پرسپولیس تا به حال با سه دفاع مرکزی بازی کرده بود؟ آقایانی که دو ادمین گذاشتند و برای‌شان مطلب می‌زنند و به آنها امیرکبیر و جنتلمن می‌گویند، تا به حال چه زمانی با این سیستم بازی کرده بودی که حالا آن را عوض می‌کنی؟ آیا پرسپولیس تا به حال با سه مدافع مرکزی بازی کرده بود؟ آیا باید با این سیستم مقابل گل‌گهر بازی کرد؟ وقتی فوتبال ما دست ۶-۷ ایجنت و یک شرکت باشد این اتفاقات می‌افتد. چه کسی این بازیکنان را اینقدر بزرگ کرد؟ بازیکن باید آرزویش باشد که در پرسپولیس حضور داشته باشد.

وی افزود: زمان ما هم پول بود و ارزش داشت. در آن زمان دورتمنت برای چهار سال ۲ میلیون دلار به من پیشنهاد داد اما نرفتم. اشتباه کردم. زمانی که شجاع یا کنعانی‌زادگان خواستند بروند گفتم چرا نروند می‌توانند زندگی خودشان را از این رو به آن رو کنند. من ۱۴ سال در پرسپولیس بازی کردم الان ۱۰۰ تومان بخواهم کسی به من می‌دهد؟ 

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: نباید احساسی برخورد کنیم. الان فوتبال حرفه‌ای شده و باید حرفه‌ای فکر کنیم. تماشاچیان هم باید حرفه‌ای فکر کنند. تیمی که این همه هزینه می‌کنند فوتبالش باید این باشد؟ اگر حرفی می‌زنم به خاطر این است که دلم می‌سوزد. من هم می‌توانم مانند دیپلمات‌ها صحبت کنم. ۱۴ سال در این تیم بازی کردم ۱۰ دقیقه دیر می‌رفتم هزاران استرس داشتم. 

عربشاهی با بیان اینکه امیدوار است در تعطیلات لیگ با تمرین شرایط پرسپولیس بهتر شود، گفت: کار مصطفی دنیزلی خیلی خوب بود تیم او در فضای کوچک و تحت فشار فوتبال بازی می‌کرد. این تیم هم باید اینطور بازی کند. الان این پرسپولیس با تیم برانکو خیلی تفاوت دارد. خط هافبک تیم برانکو در زمین حریفان آنها را بسیار اذیت می‌کردند. مربی با سیستمی که بازی می‌کند باید حداقل سه ماه کار کرده باشد. درست است بازیکنی که در سطح ملی قرار دارد باید تاکتیک‌پذیر باشد اما آیا باید روی این برنامه‌ها کار شود یا خیر؟!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها