کد خبر : 69671

تنبیه مهدی طارمی در تیم ملی چقدر طول می کشد؟

تنبیه مهدی طارمی در تیم ملی چقدر طول می کشد؟

نه یک تصمیم جنجالی است، نه عجیب و غریب، نه غیرقابل تغییر و نه چندان بحث‌برانگیز. فقط بهترین و دقیق‌ترین تصمیمی است که یک مربی برای کمک به تیمش باید بگیرد. دراگان اسکوچیچ آنطور که توقع می‌رفت، نظم در تیمش را به مهدی طارمی ترجیح داد. بازیکنی که مربی‌اش را با کنایه و عبارت‌های تحقیرآمیز خطاب کند، یک راه پیش روی مربی می‌گذارد: کشیدن یک قلم قرمز.

به گزارش ایران ورزشی، داستان را شاید به خاطر دارید. دراگان اسکوچیچ در مصاحبه‌ای به ضعف تاکتیکی بازیکنان ایرانی اشاره کرده بود اما مهدی طارمی در نقش وکیل بازیکنان ایرانی، در توییتر با لحن و عبارت‌هایی که شایسته رابطه بازیکن و مربی نیست، به اسکوچیچ پاسخ داد. حرف اسکوچیچ از منظر تحلیل و بررسی وضعیت بازیکن ایرانی بود. مربیان در این عرصه صاحب‌نظرند و حتی اگر حرف برخورنده‌ای درباره ویژگی بازیکنان بزنند، مسئولیت پاسخگویی‌ بر عهده بازیکن تیم ملی نیست. طارمی به واسطه جایگاه با اهمیتش در تیم ملی و بازی‌های تحسین‌برانگیزش گستاخی پرخاش به مربی را یافته بود اما این رفتار را مربی نباید بپذیرد و اسکوچیچ هم نپذیرفت.

مهدی طارمی از بهترین و مؤثرترین بازیکنان تیم ملی است. بازی‌های او در پورتو نشان می‌دهد که مهدی آماده‌ترین بازیکن ایرانی این‌ روزها است اما هر چه باشد و هر چقدر باکیفیت بازی کند، بازهم مجوز پرخاش به مربی را پیدا نمی‌کند. این اسکوچیچ نیست که طارمی را از تیم ملی کنار گذاشته است، بلکه طارمی خود را از بازی در تیم ملی محروم کرد. حالا مدت این محرومیت را دراگان اسکوچیچ تعیین می‌کند و این البته به رفتار مهدی طارمی در آینده بستگی دارد.

تیم ملی در اردوی جدیدش برای بازی با لبنان و سوریه آماده می‌شود، دو بازی که چندان دشوار نیست و می‌تواند به ادامه صدرنشینی ایران در (گروه A) مرحله سوم راهیابی به جام‌جهانی منجر شود، مگر آنکه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد اما اگر ایران در این مقطع با عراق و کره‌جنوبی و امارات هم مواجه می‌شد، بازهم بهترین تصمیم برای تیم ملی همین بود که اسکوچیچ درباره مهدی طارمی گرفته است.

تنبیه بازیکن بخشی از کار مربی در قبال بازیکن است. تنبیه در مربیگری به معنای آموزش حرفه‌ای به بازیکن است. اسکوچیچ با تصمیم خط زدن طارمی از تیم ملی در قبال طارمی مربیگری کرده است.

این تصمیم اسکوچیچ می‌تواند مخالفانی داشته باشد. طیفی از هواداران شاید با این تصمیم مربی همراه نباشند اما مربی همه تصمیماتش را برای رضایت همه طرفداران نمی‌گیرد، بلکه اوست که بهتر از همه می‌داند کدام تصمیم منافع تیم را تأمین می‌کند. این تخصص و درایت اوست، حتی اگر همگان مخالفش باشند. تصمیم اسکوچیچ می‌تواند فارغ از مخالفت‌های هواداری، مورد انتقاد مخالفان حضور اسکوچیچ در تیم ملی هم قرار بگیرد اما دور از این بحث‌ها که سرمربی تیم ملی کیست و چه انتقادی به او وارد است و وارد نیست، واکنش منطقی این است که جایگاه سرمربی تیم ملی را محترم بشماریم و به تصمیم او خرده نگیریم.

خط زدن طارمی از تیم ملی می‌تواند تصمیم موقت دراگان اسکوچیچ باشد. هر تنبیهی زمان دارد و ابدی نیست. طارمی روزی می‌تواند به تیم ملی برگردد که دوباره دراگان اسکوچیچ تصمیم بگیرد او را به تیم ملی فرا بخواند و تعیین آن زمان باز هم از اختیارات سرمربی تیم ملی است و بحثی باقی نمی‌گذارد.

واکنش طارمی به تصمیم اسکوچیچ چه خواهد بود؟ می‌تواند دوباره واکنشی با خشم داشته باشد، می‌تواند رفتار پیشین خود را اصلاح کند، یا هر واکنش از او ببینیم. این نیز تصمیم اوست و باید دید می‌خواهد بازیکن تیم ملی ایران باشد یا برای آینده حرفه‌ای‌اش تصمیم دیگری گرفته است. درهای تیم ملی بی‌شک به روی بهترین بازیکنان باز است. طارمی از ستاره‌های کم‌نظیر نسل حاضر فوتبال ایران است و برای ورود به تیم ملی فقط این لازم نیست که در زمین بدرخشد، بلکه در رفتار حرفه‌ای نیز باید درخشان باشد، برعکس آنچه در رفتارش با سرمربی تیم ملی دیده‌ایم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها