کد خبر : 69598

یک سوال ساده با جواب سخت | چرا پرسپولیس مثل قبل نیست؟

یک سوال ساده با جواب سخت | چرا پرسپولیس مثل قبل نیست؟

چرا یحیی هنوز نتوانسته نقشه‌های فنی‌اش را در تیم فصل جدید پرسپولیس پیاده کند؟

به گزارش فوتبالی، دو برد و یک باخت، قطعا شروع فاجعه‌باری برای پرسپولیس در لیگ برتر محسوب نمی‌شود اما بین این پرسپولیس و تیم قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر، تفاوت‌های مهمی وجود دارد. 

یحیی گل‌محمدی بعد از نمایش بسیار ناامیدکننده قرمزها در اراک، به مسائل بیرونی اشاره کرده و معتقد است برخی سنگ اندازی‌ها مانع پیشرفت بیشتر این تیم شده‌اند. حقیقت اما این است که آنها مقابل آلومینیوم اراک به لحاظ فنی حرف چندانی برای گفتن نداشتند.

اما سوال اصلی اینجاست که مشکل پرسپولیس در بازیهای اخیر چه بوده؟آنچه مشخص است شکل بازی پرسپولیس به نسبت سال قبل کمی تغییر کرده و طراوت همیشگی در بازی این تیم دیده نمی‌شود.

فصل گذشته احمد نوراللهی در پست هافبک دفاعی برای این تیم به میدان می‌رفت و سالها بازی در پرسپولیس و تجربه بالایش باعث شده بود تا به خوبی از پس وظایفی که به او محول شده، برآید. 

در فصل جدید این وظیفه به رضا اسدی محول شده است، بررسی آمار و ارقام گل، پاس گل و تکل نشان می دهد رضا اسدی برای پرسپولیس بد کار نکرده اما ضعف بزرگ بازی این هافبک بلندقامت، عدم ارسال پاسهای طولی با کیفیت و کمک به بازیسازی تیم بوده است. 

انتظار اینکه اسدی از ابتدا نمایشی مثل نوراللهی داشته باشد انتظار چندان منطقی‌ای نیست و قطعا او به زمان بیشتری احتیاج دارد منتهی این بحث وجود دارد که شاید یحیی با استفاده از کمال کامیابی‌نیا در ترکیب اصلی تیمش،از سرلک در نقشی جدید استفاده کند.

دیگر مشکل پرسپولیس به بحث عدم توازن در دو سمت برمی‌گردد. زوج امیری و ترابی در سمت چپ، در 2 بازی 3 پاس گل داد و این دو هماهنگی بالایشان را نشان دادند اما درسمت مقابل اوضاع کاملا متفاوت است و پهلوان و نعمتی هرچند بازیکنان خوب و باکیفیتی هستند اما هماهنگی و امیری و ترابی را ندارند و امید عالیشاه هم با روزهای اوجش فاصله گرفته است.

تیمهای مقابل پرسپولیس نیز با علم به این موضوع بیشتر تمرکزشان را صرف مهار ترابی و امیری می‌کنند و در چنین شرایطی قدرت هجومی پرسپولیس تا حد زیادی خنثی می‌شود. برای پوشش دادن این خلا یحیی، بعضی مواقع از امیری در راست استفاده می‌کند که نتیجه اش را در نیمه دوم بازی با نساجی به خوبی دیدیم.

حالا باید منتظر ماند و دید با حل این مشکل در هفته‌های آینده، پرسپولیس می‌تواند تبدیل به تیم مورد نظر هوادارانش شود یا نه.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها