کد خبر : 69530

پرسپولیسی ها مشکل روحی دارند

پرسپولیسی ها مشکل روحی دارند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باید هیات مدیره قوی و اقتصادی به باشگاه پرسپولیس بیاید تا وضعیت را درست کند زیرا با این روند در ادامه فصل هم مشکلات زیادی داریم.

به گزارش فارس، پایان رأفت در مورد شکست یک بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در هفته سوم لیگ برتر اظهار داشت: خود یحیی گل‌محمدی هم اشاره کرد بچه‌ها روز گذشته اصلا خوب نبودند. از طرفی باید به رسول خطیبی و بازیکنانش که فوق‌العاده خوب بودند هم تبریک بگویم. پرسپولیس در این‌ سال‌ها در انتقال توپ جزو تیم‌های مطرح حتی در سطح آسیا بوده و سریع توپ را از دفاع به حمله انتقال می‌دهد اما در دیدار با آلومینیوم تیم حریف این کار را انجام داد. 

وی افزود: تیم آلومینیوم با دوندگی بسیار زیاد، پرس بسیار شدید، بازی فشرده، تلاش برای برتری در نبردهای یک در مقابل یک موفق ظاهر شد و از دقیقه یک تا 90 کار با تداوم این کار بسیار خوب، بازیکنان پرسپولیس را از روند بازی خارج کرد. بازیکنان آلومینیوم ارتباط بین خطوط را کامل در اختیار گرفته و اجازه خودنمایی به هافبک‌های تیم ما را ندادند. گل‌محمدی در پایان نیمه اول دو مهاجم اصلی خود را بیرون کشید اما با این تغییر هم اتفاق مثبیت نیفتاد و هرچه به پایان بازی نزدیک شدیم باز هم آلومینیوم حمله می‌کرد و مزد زحماتش را هم گرفت.

مهاجم اسبق پرسپولیس عنوان کرد: در کل بازی خوبی از تیم پرسپولیس ندیدیم. شاید مسائل زیادی وجود دارد که ما در جریانش نیستیم. سرمربی، کادرفنی و سرپرست تیم این مسائل را بهتر می‌دانند. شاید آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌خواهند امسال پرسپولیس قهرمان شود. اتفاقات دیگری هم افتاده است و باید صبر کنیم و ببینیم در آینده چه می‌شود. ان‌شاءالله فکری اساسی برای پرسپولیس کنند تا با اقتدار کارش را ادامه بدهد.

رأفت درخصوص اظهارات یحیی گل‌محمدی پس از بازی با آلومینیوم توضیح داد: مشکلات پرسپولیس به یکی دو سال اخیر نیست و مشکلات متعددی که شاید در تیم‌های دیگر هم باشد گریبان این تیم را گرفته است. از لحاظ زیرساخت، منابع مالی و ... مسائل زیادی وجود دارد. این تیم نیاز به جذب بازیکنان جدید دارد اما در ایران دیگر بازیکنی نمانده و همه بازیکنان خوب جذب شده‌اند. باید یکی دو بازیکن خارجی در پست‌های مدنظر گل‌محمدی به پرسپولیس بیایند. این امر هم مستلزم باز شدن پنجره‌ای است که اکنون بسته است.

وی ادامه داد: از طرفی پرسپولیس نیاز به هیات مدیره بسیار قوی و توانمند آن هم نه برای شش ماه یا یک سال بلکه برای چندین سال دارد. باید افرادی را انتخاب کنند که ضمن بلد بودن مدیریت، خاک‌خورده فوتبال باشند. در کنار این افراد هم باید نفرات اقتصادی به کار گرفته شوند تا به تیم کمک شود. باید افرادی به عضویت هیات مدیره دربیایند که هواداران و پرسپولیسی ها وی را قبول داشته باشند و با آنها بتوان خانواده خوبی تشکیل داد تا در ادامه فصل با هم  به خوبی کار کنند. صد در صد وزیر ورزش به فکر پرسپولیس است اما باید زودتر مدیرعامل و هیات مدیره این باشگاه را انتخاب کند تا خیال همه راحت شود.

رأفت درخصوص دلیل عملکرد ضعیف بازیکنانی مثل مهدی ترابی، میلاد سرلک و سیامک نعمتی در بازی‌های اخیر پرسپولیس توضیح داد: بازیکنان تیم مشکلات زیادی دارند. این نفرات هم به عنوان ستارگان تیم در سال‌های اخیر برای پرسپولیس زحمات زیادی کشیده و عالی کار کرده‌اند. شاید یک بازی روز بازیکن نیست و تیم حریف با دوندگی زیاد خود تاکتیک ‌تان را خنثی کند. شرایط پرسپولیس را همه می‌دانند. مشکلات مالی و روحی هم وجود دارد و در فوتبال فقط نباید مسائل فنی را دید.

وی افزود: به عنوان یک بازیکن که اکنون مربی هستم باید واقعیات را هم ببینم. صد در صد بازیکنان پرسپولیس مشکل روحی و روانی دارند. قطعا ترابی، سرلک و نعمتی از لحاظ فنی خیلی بالاتر و توانمند‌تر از این هستند. سید جلال حسینی با این سن و سال 90 دقیقه پرتلاش ظاهر می‌شود اما این مسائل آنها را هم اذیت می‌کند. باید هیات مدیره قوی و اقتصادی به باشگاه بیاید تا وضعیت را درست کند زیرا با این روند در ادامه فصل هم مشکلات زیادی داریم. باخت در هفته سوم نشان‌دهنده همین موضوع است.

مهاجم اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: یک طرف حمایت از بازیکنان و کادرفنی مسائل مالی است اما بخش دیگر روحی، روانی و تامین زیرساخت است. بازیکنان باید آرامش داشته باشند. این تیم پنج دوره متوالی قهرمان لیگ شده و یکی از بهترین‌های آسیا است. اکنون هم اتفاق خاصی نیفتاده است. بهترین تیم‌های دنیا هم می‌بازند. وضعیت بارسلونا را می‌بینید و تیم در اوج بایرن‌مونیخ هم هفته گذشته با شکست پنج بر صفر مقابل مونشن‌گلادباخ از جام حذفی آلمان کنار رفت. 

رأفت اضافه کرد: باید پس از باخت ریکاوری خوبی انجام داد و مستلزم این امر هم اهمیت دادن باشگاه به بازیکنان است. باید زودتر مدیرعامل و هیات مدیره انتخاب شوند تا در ادامه فصل شرایط خوبی برای تیم رقم بخورد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها