کد خبر : 69455

خطر عدم تایید مجوز استقلال و پرسپولیس از سوی AFC وجود دارد؟

خطر عدم تایید مجوز استقلال و پرسپولیس از سوی AFC وجود دارد؟

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال توضیحاتی در مورد چگونگی صدور مجوز برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ارائه کرد.

کاظم اولیایی در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای اظهار داشت: در ابتدا هفت تیم از کمیته صدور مجوز حرفه‌ای درخواست دریافت مجوز حرفه‌ای داشتند، مس کرمان در میانه راه مدارک خود را بارگذاری و در ادامه کار را رها کرد، به این ترتیب شش تیم ماند. در جلساتی که با نمایندگان باشگاه‌ها داشتیم سه تیم سپاهان،‌ فولاد و گل‌گهر با تکمیل مدارک‌شان موفق به اخذ مجوز شدند و شرایط لازم را داشتند.

وی افزود: کارشناس حقوقی و مالی که به‌طور مستقل عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هستند، به مدارک ایراد گرفتند و اعلام کردند این ایرادها باید برطرف شود. کمیته بدوی ابتدا درخواست سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتور را رد کرد و این باشگاه‌ها را واجد شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای ندانست، در ادامه این باشگاه‌ها به کمیته استیناف صدور مجوز درخواست خود را ارسال کردند که این کمیته هم در مرحله اول درخواست این باشگاه‌ها رد کرد اما در ساعات آخر تضمین‌هایی از مراجع بالاتر داده شد تا این ایرادها برطرف شود، به‌قول امروزی‌ها باشگاه استقلال و پرسپولیس با تک‌ماده مشکل‌شان حل شد، برای باشگاه تراکتور هم در حال بررسی است ولی مجوز استقلال و پرسپولیس صادر شد و تضمین دادند مشکلات به‌زودی برطرف شود.

«آیا این امکان وجود دارد AFC در راستی‌آزمایی خود مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تأیید نکند؟»

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در واکنش به طرح این سؤال به تسنیم گفت: به‌هرحال این مدارک در پنجره‌ AFC بارگذاری شده است، ما مدرک فیزیکی نداریم و مدارک در سایت بارگذاری می‌شود و AFC ناظر این روند است، این امکان وجود دارد که در راستی‌آزمایی AFC این مجوز را تأیید نکند. هم کمیته مجوز حرفه‌ای و هم کمیته بدوی، از سوی بالاترین مراجع تضمین‌های بسیار سنگینی به AFC داده‌اند و اگر خلاف اظهارات مطرح‌شده ثابت شود اعضای کمیته‌ها با محرومیت و جرائم سنگینی مواجه خواهند شد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها