کد خبر : 68732

جای قایدی، دیاباته، ریگی و اسماعیلی در استقلال پر نشد

جای قایدی، دیاباته، ریگی و اسماعیلی در استقلال پر نشد

گرچه استقلال در لیگ بیستم از لحاظ تیمی به جایگاهی نرسید اما چهره‌های شاخصی در این تیم حضور داشتند که مورد توجه تیم‌های متمول حاشیه خلیج‌فارس هم قرار گرفتند.

به گزارش ایران ورزشی، مهدی قایدی، اولین بازیکنی بود که از استقلال به الاهلی امارات رفت. بعد از او حضور شیخ دیاباته در الغرافه مسجل شد و سرانجام نیز فرشید اسماعیلی که گفته می‌شد به استقلال باز خواهد گشت، به تیم العربی قطر پیوست. در میان این انتقال‌ها، مسعود ریگی نیز راهی سپاهان شد تا استقلال چهار بازیکن مهم خود در لیگ گذشته را از کف بدهد.

در سطحی پایین‌تر، استقلال، نادری و میلیچ را هم به عنوان مردان تأثیرگذار در تیم می‌دید که این دو بازیکن نیز باشگاه را ترک کردند. نادری که تازه در استقلال جا افتاده بود، شاگرد مصطفی دنیزلی در ترکیه شد و میلیچ نیز منتظر معرفی تیم جدید است. حال اگر نادری و میلیچ را جزو ستاره‌های فصل پیش قرار ندهیم، به طور قطع می‌توانیم از قایدی، اسماعیلی و ریگی به عنوان ستاره‌های قطعی فصل پیش یاد کنیم و دیاباته نیز به رغم آنکه با مصدومیت‌های مکرر مواجه شد اما بی‌گمان در همین دایره قرار می‌گیرد.

مؤید این ادعا هم بازگشت او به دوران اثربخشی و گلزنی در باشگاه جدیدش الغرافه است که این نشان می‌دهد در فاصله اندکی از جدایی از استقلال توانسته خودش را دوباره احیا کند و حتی این پرسش مطرح است که چرا فرهاد مجیدی در آخرین روزهای لیگ بیستم نتوانست به خوبی از ظرفیت‌های این بازیکن بهره بگیرد تا لااقل جام قهرمانی حذفی را به چنگ آورد.

با این اوصاف به نظر می‌رسید که استقلال نقل و انتقالات داغی را پیش از لیگ بیست‌ویکم سپری کند اما اغلب خریدهای جدید آبی‌ها به لحاظ فنی همطراز جدا شده‌ها نیستند و مشخص نیست که در ادامه لیگ آیا بتوانند به آن درجه از تأثیرگذاری در استقلال برسند یا خیر؟!

قاسمی‌نژاد، نیک نفس، آغاسی و ابوالفضل جلالی به عنوان شاخص‌ترین بازیکنانی بودند که در نقل و انتقالات به استقلال ملحق شدند. اما پرسشی که بارها از سوی کارشناسان استقلالی مطرح شده، این است که چرا استقلال در پست بازیکنانی که از دست داد بازیکن جذب نکرد و یا اگر هم بازیکنی را به خدمت گرفت، مانند ابوالفضل جلالی مصدوم است و در هفته‌های آغازین نمی‌تواند باری از روی دوش استقلال بردارد؟ً

استقلال در عمل به جای قایدی هیچ گزینه‌ای را به خدمت نگرفته است و بازیکنی در قواره او نیز در ترکیب استقلال فصل بعد حضور ندارد. جانشین شیخ دیاباته را هم در استقلال نمی‌شناسیم و تنها امیدواریم که قاسمی‌نژاد قابلیت رسیدن به این مهم را داشته باشد. در خط میانی نیز جای فرشید اسماعیلی پر نشده است و شاید فرهاد مجیدی برای عبور از بحران فقدان اسماعیلی که بی‌گمان یکی از مهم‌ترین بازیکنان سال‌های اخیر بود، روی حسین‌زاده جوان حساب کند اما صرف اینکه حسین‌زاده  مقابل الهلال درخشیده نمی‌توان گفت که قطعاً جای اسماعیلی خالی نخواهد ماند.

جدایی مسعود ریگی نیز ضربه مهلکی به خط میانی استقلال وارد آورده که اگر چشمی به جای او به خدمت گرفته شود، می‌توان گفت که دست‌کم جای خالی این بازیکن پر شده است.

با این حال حتی اگر استقلال را در پرکردن جای خالی ریگی موفق بدانیم در دیگر پست‌ها که ستاره‌ها رفته‌اند، ابهام‌های زیادی وجود دارد و همه پیشکسوتان این باشگاه نیز متفق‌القول بر این باورند که جای رفته‌ها، بازیکنی به خدمت گرفته نشده که با قطعیت بتوان از جدا شده‌ها چشمپوشی کرد.

در این شرایط استقلال باید منتظر اتفاقات باشد تا شاید از میان بازیکنان جوان یا بازیکنانی که تازه به خدمت گرفته شده‌اند برخی تبدیل به مهره‌های کلیدی و اثرگذار شوند که این نیز مستلزم صرف زمان است. اما باید چراغ این سؤال را هم تا پایان نقل و انتقالات روشن گذاشت که در چنین شرایطی چرا آجورلو که گفته می‌شد قصد دارد تحولات بزرگی در این تیم ایجاد کند، در راستای جذب بازیکنان شاخص حتی یک حرکت کوچک هم انجام نداده است؟

گزارش از: رضا حمیدی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها