کد خبر : 68692

استقلال بدون بازیکن خارجی وارد لیگ می‌شود؟

استقلال بدون بازیکن خارجی وارد لیگ می‌شود؟

یک ماه تا پایان نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم باقی مانده و در ظاهر فرصت کافی وجود دارد تا یارگیران باشگاه استقلال برای جذب بازیکن جدید خارجی اقدام کنند. طی روزهای اخیر نام‌های متعددی از بازیکنان خارجی برای حضور در استقلال مطرح شد اما هیچ‌یک قراردادی منعقد نکردند.

به گزارش ایران ورزشی، در این میان نزدیک‌ترین بازیکن به باشگاه استقلال، مارکو فوتاکس بود که حتی باشگاه استقلال مقدمات سفر او به تهران را هم فراهم کرد تا قرارداد نهایی شود اما گفته شد چون رقم قرارداد این بازیکن ناگهان بالا رفت، این انتقال منتفی شد!

 ظاهراً مدیران باشگاه استقلال حاضر به پرداخت مبلغ 250 هزار دلار هم بودند اما در نهایت فوتاکس برای حضور در استقلال طلب 400 هزار دلار کرد که مدیران باشگاه استقلال حاضر به پرداخت این رقم نشدند.

 بعد از منتفی شدن حضور فوتاکس نام یک بازیکن کامرونی نیز برای حضور در استقلال به گوش رسید که مذاکرات با این بازیکن نیز سرانجامی نداشت تا پروژه جذب بازیکن جدید خارجی در استقلال به بن‌بست بخورد.

 مهم‌ترین دلیلی که مانع از جذب بازیکن خارجی شده، دست بسته استقلال در پرداخت دستمزد این قبیل بازیکنان است. از طرفی باشگاه استقلال پرونده شفافی در همکاری با بازیکنان خارجی ندارد و همین حالا 450 هزار دلار باید به هرویه میلیچ پرداخت کند تا این بازیکن دوباره پرونده دیگری را برای باشگاه استقلال در فیفا باز نکند. پرونده‌های دیگری همچون پادووانی و استراماچونی نیز پیش روی استقلال است که مصطفی آجورلو با علم به اینکه ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور پرونده مالی این دو برای استقلال بار سنگین مالی به همراه داشته باشد، با وسواس به خرید‌های جدید خارجی می‌نگرد.

 از سوی دیگر مشکلات مالی در باشگاه استقلال هنوز حل نشده و به رغم آنکه گفته شد با آمدن مدیرعامل جدید ممکن است مشکلات مالی در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد اما چنین نشده و حل این بحران نیازمند صرف زمان بیشتری است. شاید یکی از دلایلی که سبب شد مجیدی در آخرین اظهارات خود با وجود حمایت از مدیریت همچنان به موضوع مشکلات مالی و پرداخت نشدن دستمزد بازیکنان جدید اشاره کند، همین مسائل است.

در چنین شرایطی مشخص است که مدیران باشگاه استقلال اولویت را پرداخت حقوق بازیکنانی می‌دانند که به تازگی با باشگاه قرارداد منعقد کرده‌اند و به همین دلیل است که در جذب بازیکنان جدید از خود وسواس به خرج می‌دهند.

حال اگر مبلغ درخواستی از سوی فوتاکس معقول بود و این مهاجم مجارستانی راضی به دریافت 250 هزار دلار بود، می‌شد او را به خدمت گرفت اما وقتی اختلاف در مبلغ درخواستی دو برابر شد، باشگاه استقلال هم عقب نشست تا احتمالاً در روزهای آتی گزینه‌های دیگری را مد نظر قرار دهد و بتواند با پرداخت همین میزان دستمزد بازیکنی را به خدمت خود درآورد.

با همه این تفاسیر اما باید توجه داشت که استقلال در شرایط فعلی نیازمند جذب بازیکنان خارجی جدید است و جذب بازیکنان داخلی نتوانسته به همه نیازهای فنی استقلال پاسخ دهد. سرمربی استقلال نیز در نشستی که با مدیرعامل داشته به این موضوع تأکید کرده است تا شاید زمینه جذب بازیکن جدید فراهم شود که تا امروز این موضوع حل نشده باقی مانده است.

شاید اگر فوتاکس از درخواستش کوتاه می‌آمد با توجه به سوابقی که در تیم‌های اروپایی داشت می‌توانست در لیگ بیست و یکم کمک حال باشگاه استقلال باشد و به خط حمله آبی‌ها رونق بیشتری بخشد اما این بازیکن نمی‌خواست یک فصل فوتبالی را با دریافت پیشنهاد مالی باشگاه استقلال پشت سر بگذارد و دنبال دریافت مبالغ بیشتری بود.

به هر حال این پروژه همچنان ادامه دارد و قرار است مجیدی و پین درباره جذب بازیکنان جدید باز هم با یکدیگر مشورت و تحقیق کنند اما بعید است که استقلال بتواند با این بودجه محدود بازیکن آن‌چنان شاخصی را به خدمت بگیرد و حتی ممکن است حضور بازیکن خارجی در روزهای آتی به کلی منتفی شده و مجیدی ناچار به حضور در لیگ برتر با همین سرمایه‌های داخلی شود.

البته نباید از یاد برد که اگر روزبه چشمی جذب شود، تا حدی مشکل استقلال در خط میانی برطرف خواهد شد و آنگاه فقط جذب یک مهاجم می‌ماند که مأموریت چندان سخت و دشواری نیست.

گزارش از : رضا حمیدی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها