کد خبر : 6854

وضعیت همسان سازی حقوق معلمان در بودجه 98

وضعیت همسان سازی حقوق معلمان در بودجه 98

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه هرچند بودجه متناسب با شرایط تحریم نوشته شده و برخی بخش‌های آن شفاف است،گفت: اما هنوز شفافیت لازم را ندارد و بهتر است با برنامه ششم تطبیق داده شود.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نقاط قوت لایحه بودجه 98 اظهار داشت: این لایحه مطابق با شرایط روز نوشته‌شده و سعی شده عدد و رقم‌ها انقباضی باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: متناسب بودن با شرایط تحریم از دیگر نقاط قوت لایحه بودجه است و هرچند برخی بخش‌ها شفاف تعریف‌ شده، اما هنوز شفافیت لازم را ندارد و این از مهم‌ترین نقاط ضعف آن به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بودجه 98 در بخش آموزش دچار ضعف است به طوری که همسان‌سازی نظام حقوقی معلمان در نظر گرفته نشده و توصیه به خصوصی‌سازی هم به ضرر آموزش و پرورش است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه دولت توپ را در زمین مجلس انداخته تصریح کرد: دولت نسبت به گرفتن تصمیم جدی در مورد بودجه کمتر ورود پیداکرده و بیشتر کار را به گردن نمایندگان انداخته که نمونه آن تبصره 14، بحث حامل‌های انرژی و نظام هماهنگی حقوق است و این هم از نقاط ضعف محسوس لایحه به شمار می‌رود.

حاجی بابایی در مورد رویکرد نمایندگان نسبت به تصویب بودجه هم گفت: مجلس ناگزیر به تصویب بخش بزرگی از لایحه بودجه است و نمی‌تواند تغییرات زیادی در آن انجام دهد مگر اینکه با برنامه ششم و بودجه سال 97 تطبیق داده شود تا لایحه به سمت کمک به قشرهای کم‌درآمد، گسترش عدالت اجتماعی و از بین رفتن فقر مطلق حرکت کند.

وی در مورد نگاه دولت به مسئله معیشت مردم در بودجه 98 هم مطرح کرد: دولت به قشرهای کم‌درآمد توجه کرده و کمک‌هایی داشته، اما مجلس باید این بخش را تقویت کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها