کد خبر : 68456

3 بازیکن ملی‌ پوش به استقلال آمدند، 40 روز بعد خط خوردند!

3 بازیکن ملی‌ پوش به استقلال آمدند، 40 روز بعد خط خوردند!

بازیکنانی که به لیست تیم ملی می‌رسند در زمان نقل و انتقالات دست‌شان نسبت به دیگر بازیکنان بازتر است و می‌توانند مبالغ قابل توجهی را از مدیران باشگاه‌ها طلب کنند. حال اگر این بازیکنان از مردان همواره حاضر در اردوی تیم ملی باشند دستمزد آنها بالاتر هم خواهد رفت و اگر در ترکیب اصلی قرار بگیرند که مبالغ درخواستی آنها تا جایی اوج می‌گیرد که اغلب باشگاه‌های داخلی توان پرداخت آن را ندارند و در نتیجه بیشتر این بازیکنان راهی تیم‌های خارجی می‌شوند.

به گزارش ایران ورزشی، باشگاه استقلال برای پرکردن جای خالی جدا شده‌های خود در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیست و یکم دست روی بازیکنانی گذاشت که در فهرست قبلی تیم ملی که در تاریخ سوم شهریور ماه اعلام شد، بین دعوت شده‌ها قرار داشتند. زبیر نیک نفس، جعفر سلمانی و عارف آغاسی درست در دورانی که از سوی اسکوچیچ به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند، مورد توجه استقلال هم قرار گرفتند و بالطبع باشگاه استقلال نیز به عنوان ملی‌پوش با این بازیکنان قرارداد مالی امضا کرد.

بعد از ثبت قرارداد این بازیکنان که سروصدای زیادی هم در آن زمان به پا کرد دوباره لیست جدید تیم ملی اعلام شد. (نزدیک به 40 روز بعد)

 اما هیچ اثری از ملی‌پوشان تازه خریداری شده استقلال در فهرست اسکوچیچ نبود. حتی جعفر سلمانی نیز که در اردوی ماقبل آخر نیز حضور داشت در فهرست جدید قرار نگرفت تا مشخص شود استقلال ملی‌پوشانی را به خدمت گرفته که در فهرست اصلی تیم ملی جایی ندارند و جزو نفرات شاخص و کلیدی تیم ملی به حساب نمی‌آیند.

حذف این 3 بازیکن تعابیر متعددی را به دنبال داشته و برخی بر این باورند که غیبت آنها در لیست اخیر به سود استقلال است و فرهاد مجیدی به خوبی می‌تواند از تداوم حضور این بازیکنان در تمرین تیمش بهره بگیرد اما واقعیت این است که استقلال در فهرست تیم ملی دچار ریزش چشمگیری شده و این موضوع از لحاظ اعتباری و شخصیتی به سود این باشگاه نیست.

مضاف بر آن چنانچه در وضعیت کنونی قرار بود مدیران استقلال سراغ این 3 بازیکن بروند بدون شک دستمزد کمتری از سوی این بازیکنان طلب می‌شد اما دعوت مقطعی به اردوی تیم ملی این بازیکنان را در وضعیتی قرار داده که به عنوان ملی‌پوش قرارداد منعقد کنند.

اشاره به ماجرای اخیر البته به معنای نادیده گرفتن اعتبار فوتبالی این بازیکنان نیست و بعید است که این بازیکنان توانایی بازی در استقلال را نداشته باشند بخصوص نیک‌نفس و آغاسی که در فولاد نمایش قابل قبولی داشتند اما به هر حال دعوت از آنها به تیم ملی در آن مقطع تا حدی از لحاظ مالی به ضرر باشگاه استقلال تمام شده و تردیدی نیست اگر مدیران استقلال در این برهه قصد جذب این بازیکنان را داشتند، مبلغ کمتری صرف حضور آنها می‌شد.

باشگاه استقلال برای نیک نفس و آغاسی هر کدام دستمزد 4 میلیاردی را لحاظ کرده و 2 میلیارد نیز آپشن قرار داده است. 150 هزار دلار نیز صرف پرداخت رضایتنامه نیک‌نفس شده که رقم قابل توجهی است و در عین حال نیز استقلال باید دستمزدی را هم برای این بازیکن که از پرتغال به ایران آمده صرف کند که مجموع هزینه قابل توجه خواهد شد. البته شاید یکی از ملاک‌های حذف این 3 بازیکن، نمایش نه چندان امیدوار کننده آنها در بازی با الهلال عربستان هم باشد اما به هر حال استقلالی‌ها انتظار دارند این 3 بازیکن دوباره جایگاه خود را در تیم ملی پس بگیرند و به لیست دعوت‌ شده‌ها ورود کنند تا استقلال نیز از این پیشرفت منتفع شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر فقط سیاوش یزدانی به عنوان بازیکن استقلال در لیست تیم ملی دیده می‌شود که آمار بسیار ضعیفی برای استقلال به حساب می‌آید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها