کد خبر : 68425

همه بار تیم ملی فوتبال ایران روی دوش لژیونرها

همه بار تیم ملی فوتبال ایران روی دوش لژیونرها

لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران نشان می دهد بازیکنان شاغل در لیگ برتر کشورمان چندان توفیقی برای حضور در این تیم و بازی با امارات و کره جنوبی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، دراگان اسکوچیچ لیست بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را برای دو دیدار امارات و کره جنوبی اعلام کرد تا آنها خود را برای ادامه رقابت‌های انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به کادر فنی معرفی کنند.

سرمربی کُروات تیم ملی در روزهای تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کمترین سهمیه بازیکنان تیمش را به نفراتی اختصاص داده است که در لیگ داخلی حضور دارند. اسکوچیچ در تازه‌ترین لیست بازیکنان تیم ملی ایران تصمیم گرفت تنها هفت بازیکن را از لیگ به اردو دعوت کند.

وقتی لیگ برتر ایران حرفی برای گفتن در تیم ملی ندارد!

میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی از پرسپولیس با کسب سه سهمیه بیشترین تعداد بازیکن یک باشگاه داخلی را در لیست دارند. استقلال تهران نیز پس از ریزش بازیکنان خود تنها سیاوش یزدانی را به عنوان نماینده آبی‌پوشان در جمع ملی‌پوشان دارد. یاسین سلمانی پدیده فوتبال سپاهان اصفهان نیز همراه با امید نورافکن در جمع اردونشینان حضور خواهند داشت. صالح حردانی که در تابستان تصمیم به ماندن در فولاد گرفت نیز توانست اسکوچیچ را مجاب به دعوت دوباره برای حضور در اردوی تیم ملی ایران کند.

از سوی دیگر ۱۹ لژیونر که در کشورهای مختلف حضور دارند و مسابقاتشان را چند هفته ای است که شروع کرده اند، تیم ملی را در کنار بازیکنان داخلی تکمیل می کنند.

لیگ برتر ایران در کوران رقابت‌های باشگاهی اروپا و و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، به خاطر بازی‌های تیم ملی و با برنامه‌ریزی سازمان لیگ، به طرز حیرت انگیزی تعطیل است و مسئولان این سازمان در طول فصل گذشته نشان دادند با وجود گذشت بیست دوره از حرفه‌ای شدن این رقابت‌ها همچنان با مشکل برنامه‌ریزی روبرو هستند.

اتفاقی که یکی از تأثیرات مستقیم خود را در انگیزه بازیکنان برای دعوت به اردوی تیم ملی ایران گذاشته است تا اسکوچیچ نتواند عملکرد داخلی‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

تیم ملی فوتبال ایران ۱۵ مهرماه سال جاری میهمان امارات است. این تیم سپس به تهران باز می‌گردد تا بیستم همین ماه از کره جنوبی در ورزشگاه آزادی پذیرایی کند.

ایران در حال حاضر با کسب ۶ امتیاز از بازی با سوریه و عراق در صدر جدول گروه A و بالاتر از کره جنوبی قرار دارد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها