کد خبر : 68307

پاتوسی دوباره در استقلال؟

پاتوسی دوباره در استقلال؟

آیاندا پاتوسی از علاقه‌اش به خوزستان و فولاد می‌گوید و اینکه برخورد باشگاه و مردم سبب شده تا او احساس کند در خانه اش حضور دارد.

به گزارش "ورزش سه"، آیاندا پاتوسی یکی از خارجی‌های شاغل در لیگ ایران است که حالا به عنوان بازیکنی باتجربه پای به فصل بیست و یکم خواهد گذاشت. پاتوسی که اولین بار با پیراهن استقلال به فوتبال‌دوستان ایرانی معرفی شد، حالا چهارمین فصل بازی در لیگ خلیج فارس را آغاز می‌کند.

او به عنوان هافبکی خوش‌تکنیک، بازیساز و خلاق، یکی از مهره‌‌های کلیدی تیم فولاد محسوب می‌شود و حالا عبدالله ویسی فرصت بسیار خوبی دارد تا از حضور این بازیکن بهره ببرد؛ ستاره‌ای که ردپایش در قهرمانی جام حذفی و کسب سهمیه آسیایی تیم نکونام به وضوح قابل تشخیص است.

آیاندا پاتوسی که کمتر در گفتگوی رسانه‌ای ظاهر می‌شود، این بار در مصاحبه با خبرنگار ما به سوالات پیرامون خودش، فوتبال ایران و همچنین اتفاقات حاشیه‌ای پاسخ داده است؛ از کار با جواد نکونام و وینفرد شفر تا احتمال بازگشت به استقلال، واکنش به پیشنهاد احتمالی پرسپولیس در آینده و همچنین یک سوال جالب: آیا او گران‌ترین بازیکن فوتبال ایران است؟

* تمرینات پیش فصل را می‌گذرانی و ما در عکسهای تیمی تو را دیدیم. درباره پیش فصل صحبت کن.

فکر می‌کنم که ما خیلی خوب کار می‌کنیم و به سختی تلاش می‌کنیم تا تیم هماهنگ شود. این شروع جدیدی برای ماست و تلاش میکنیم همدیگر را بشناسیم. در حال حاضر مسئله اصلی ما و چیزی که به آن فکر می‌کنیم، بردن بازی‌ها نیست و رسیدن به آمادگی است‌. همه چیز در کمپ آماده سازی خوب است و من تازه از آفریقای جنوبی برگشتم و در حال حاضر از شرایط راضی ام.

* کار با عبدالله ویسی چطور است؟

منتظر بودم کارم را با سرمربی جدید شروع کنم، سرمربی در تمرینات خیلی خوب کار کرده است. هنوز چند هفته دیگر تا آغاز فصل جدید فرصت داریم و باید به همین شدت و سختی تلاش کنیم تا برای فصل جدید آماده باشیم.

* لطفاً درباره فصل گذشته صحبت کن که با اولین قهرمانی ات در فوتبال ایران همراه بود.

سال فوق العاده‌ای در فولاد داشتم و همه چیز خیلی خوب بود و فوق العاده بود و از همه کسانی که در تیم هستند تشکر می‌کنم. کاری کردند که احساس کنم در خانه خودم هستم اما در حال حاضر به تمدید قرارداد فکر نمی‌کنم و روی بازی کردن و کمک به تیم تمرکز دارم. ما رقابت‌های آسیایی و همینطور رقابت‌های لیگ را در پیش داریم و بنابراین در حال حاضر اصلا به تمدید قرارداد فکر نمی‌کنم و تمرکزم روی تیم است و باید ببینیم که در آینده به اتفاقی رخ می‌دهد.

 

 

* خیلی‌ها می‌گویند تو بازیکن گرانقیمتی هستی؛ شاید حتی گران ترین بازیکن ایران.

نمی‌دانم بازیکن گرانی هستم یا نه چون نمی‌دانم قرارداد بقیه بازیکنان چقدر است. تمرکزم فقط روی بازی کردن و کمک به تیم است و اصلا به اینکه بازیکن گرانی هستم یا نه فکر نمی‌کنم. واقعا نمی‌دانم بازیکن گرانی هستم یا نه.

* برسیم به چند اسم و نظر تو درباره شان؛ اول جواد نکونام.

جواد نکونام آدم فوق العاده و مربی خوبی است. مربی که خیلی سخت تلاش می‌کند و روی نظم و انضباط خیلی تاکید دارد و یک مربی است از که از شما می‌خواهد بهترین بازی را ارائه بدهید. به بازیکن کمک می‌کند که بهترین بازی که می‌تواند را ارائه بدهد. مربی فوق العاده‌ ای است و به ما کمک کرد که هم در لیگ و هم در جام حذفی نتایج خیلی خوبی بگیریم. برای او در کار بعدی‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم.

* دومی هم وینفرد شفر. آیا با او رابطه ای داری هنوز؟

بله. با شفر به بنی یاس رفتیم و آنجا از من تعریف کرد. ما همچنان با هم در تماس هستیم و بعضی مواقع با هم صحبت می‌کنیم و همیشه رابطه خوبی با هم داشتیم. من با سایر مربی‌های سابقم هم سعی می‌کنم که روابط خوبم را حفظ کنم و شفر هم یک مربی خوب و یک پدر فوق العاده است و من همیشه رابطه‌ام را با او حفظ می‌کنم و با همدیگر صحبت می‌کنیم. او برای بازیکنان بزرگی مربیگری کرده و بازی کردن زیر نظر چنین مربی فوق العاده است.

 

 

* حیف است که درباره شفر صحبت کنیم و نظرت درباره استقلال را نپرسیم. باتوجه به علاقه هواداران استقلال فکر می‌کنی روزی به این تیم برگردی؟

استقلال تیم فوق العاده ای است و هنوز هم هوادارانش علاقه‌شان را به من ابراز می‌کنند و من خیلی ممنون هستم و همیشه بخاطر این مسئله از آنها متشکر خواهم بود که به من ابراز علاقه می‌کنند اما بعنوان یک بازیکن هیچوقت نمی‌دانم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد و برای همین نمی‌توانم بگویم آره یا نه چون نمی‌‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد. من فعلا بازیکن فولاد هستم

* همیشه دوست داشتم بدانم از زبان خودت بشنوم چه شد که از استقلال جدا شدی.

 در مورد اینکه چه شد از استقلال جدا شدم اتفاقات زیادی رخ داد و در حال حاضر نمی‌خواهم درباره‌ این مسئله صحبت کنم. تمرکز اصلی‌ام در حال حاضر روی فولاد است و نمی‌دانم بعدا چه اتفاقی رخ می‌دهد.

* قبل از اینکه به ایران بیایی در تیم ملی هم حضور داشتی. فکر می‌کنی دوباره این شانس را داشته باشی؟

من همیشه عاشق بازی کردن برای تیم ملی هستم اما  نمی‌دانم این اتفاق می‌افتد یا نه. تمرکز من است که خوب بازی کنم و تمام تلاشم را به خرج بدهم. در فوتبال شما نمی‌دانید چه اتفاقی قرار است رخ بدهد. اگر دعوت بشوم خیلی خوب است و اگر دعوت نشدم هم نشدم. می‌خواهم تمام تلاشم را برای فولاد انجام بدهم و بهترین بازی‌ها را ارائه بدهم. واقعا دوست دارم دوباره برای تیم ملی بازی کنم. من ۲۸ ساله هستم و هنوز وقت دارم اما باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

* فکر کنم حضور در لیگ قهرمانان به دیده شدن تو کمک کند. از این موضوع چه حسی داری؟

خیلی تجربه فوق العاده ای است که مقابل تیم‌های متفاوتی بازی کنی. تجربه فوق العاده ای است چون بازیکنان متفاوتی را می‌بینی، بازیکنانی که کیفیت بالایی دارند. بعضی از این بازیکنان قبلا در لیگ‌های خیلی سطح بالایی تجربه بازی داشتند. بازی در این رقابت ها تجربه خیلی فوق العاده ای است و به بازیکنان ایرانی که برای تیم ملی بازی می‌کنند هم کمک می‌کند که تجربه زیادی به دست بیاورند.

* فکر می‌کنی این فصل هم سهمیه بگیرید؟

امیدوارم که این فصل بتوانیم در لیگ قهرمانان با توجه به تجربه فصل قبل، نتایج بهتری به دست بیاوریم و با توجه به حضور مربی جدید بازیکنان با انگیزه بیشتری بازی کنند. مطمئنم که بازیکنان این فصل بهتر کار می‌کنند هم در لیگ قهرمانان و هم در لیگ داخلی و تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

 

 

* تو در تهران زندگی کردی و حالا خوزستان. آنجا چطور جایی است از نظر تو؟

خوزستان جای فوق العاده ای است و من بعد از این مدتی که اینجا بودم به زندگی در اینجا عادت کرده‌ام. اهواز هم شهر خیلی خوبی است و آدم‌هایی که اینجا هستند خیلی آدم‌های خوبی هستند.

* تا حالا در خوزستان فلافل خوردی؟

در مورد فلافل (نمی‌تواند تلفظش را درست بگوید) باید بگویم که نامش را نشنیدم. با اسمش درگیرم  فکر نمی‌کنم خورده باشم. شاید هم خورده ام و اسمش را نمی‌دانم! غذاهای اینجا خوشمزه هستند.

* در فولاد دوست صمیمی ات چه کسی است؟

من در تیم با همه دوست هستم. با بازیکنان جوان صحبت می‌کنم و با بازیکنان مسن‌تر و باتجربه. این شخصیت من است که با همه ارتباط برقرار می‌کنم و با همه حرف می‌زنم و با همه می‌توانم کار کنم. شاید بتوانم بگویم با موسوی و کولیبالی بیشتر از بقیه در ارتباط هستم. با کولیبالی با همدیگر به تمرین می‌رویم و با هم برمی‌گردیم اما در مورد دوستی می‌توانم بگویم که با همه تیم دوست هستم.

* اگر پیشنهاد پرسپولیس بیاید، ممکن است قبول کنی؟

نمی‌دانم. این سوال خیلی سوال من نیست. اصلا دوست ندارم در این باره صحبت کنم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها