کد خبر : 67799

آیفون 13 رسما رونمایی و معرفی شد / امکانات آیفون 13 اپل + عکس

آیفون 13 رسما رونمایی و معرفی شد / امکانات آیفون 13 اپل + عکس

اپل امروز آیفون ۱۳ پرو | iPhone 13 Pro را رونمایی کرد. پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین گوشی این شرکت.

آی تی ایران - مرتضی یعقوبی: همانند سال قبل، آیفون ۱۳ مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ مینی مجهز به نمایشگر ۵.۴ اینچی به عنوان نسخه‌های ارزان‌قیمت آیفون ۲۰۲۱ اپل وارد بازار خواهند شد. نمایشگر این دو محصول همچنان از نوع پنل OLED است و کناره‌های بدنه نیز با پوششی از آلومینیوم دربرگرفته شده است.

با این حال، برخلاف مدل آیفون ۱۲ که تغییرات نسبتا زیادی را در طراحی به خود دید، آیفون ۱۳ اما از طراحی متفاوتی به نسبت مدل قبلی برخوردار نیست. البته اندازه ناچ فیس آیدی در آیفون ۱۳ با تغییراتی همراه بوده و به گفته اپل، ۲۰ درصد باریک‌تر شده است. اگرچه این تغییر چندان محسوس نیست اما ظاهری مدرن‌تری را برای آیفون ۱۳ به ارمغان آورده است.

در خصوص پردازنده این دستگاه نیز باید گفت که به لطف استفاده از چیپست A۱۵ Bionic، توان پردازشی آیفون ۱۳ بیشتر شده و از سرعت عملکرد بالاتری نسبت به آیفون ۱۲ بهره می‌برد.

آیفون 13 رسما رونمایی و معرفی شد / امکانات آیفون 13 اپل + عکس

این چیپست مبتنی بر فناوری ۵ نانومتری تولید شده و به شش هسته پردازشی مجهز شده است. دو هسته مسئولیت پردازش عملکردهایی سنگین و با قدرت پردازشی بالا را بر عهده دارند و چهار هسته دیگر نیز برای پردازش‌های سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اپل در این مراسم ادعا کرد که پردازنده A۱۵ Bionic، سریع‌ترین پردازنده‌ای است که تاکنون برای یک گوشی هوشمند تولید شده و سرعت آن تا ۵۰ درصد نسبت به نمونه‌های تولیدی شرکت‌های رقیب، بیشتر است.

آیفون 13 رسما رونمایی و معرفی شد / امکانات آیفون 13 اپل + عکس

همچنین این شرکت اعلام کرد که توان پردازشی گرافیکی این چیپست نیز ۳۰ درصد بالاتر و سریع‌تر از تراشه‌های رقیب است. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب آیفون ۱۳، مجهز بودن به فناوری دوربین پیشرفته‌ای است که طبق گفته اپل، سنسور واید این گوشی به نسبت مدل سال قبل، حدود ۴۷ درصد بزرگ‌تر شده و این یعنی، دوربین می‌تواند نور بیشتری از محیط را گردآوری کند و عکس‌های بهتری را در محیط‌های کم‌نور ثبت کند.

این سنسور واید جدید از لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۶ بهره می‌برد. همچنین از یک سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۴ و دامنه دید ۱۲۰ درجه‌ای نیز در این گوشی استفاده شده است.

فناوری لرزشگیر اپتیکال پیشرفته که اپل سال گذشته در مدل آیفون ۱۲ پرو مکس معرفی کرد، در سیستم دوربین این گوشی تعبیه شده و می‌تواند نقش مه‌می‌در کاهش لرزش‌ها و تکان‌ها داشته باشد.

اپل هچنین در این مراسم، از حالتی جدید تحت عنوان سینماتیک (Cinematic Mode) برای فیلمبرداری با آیفون ۱۳ خود رونمایی کرد که امکان تغییر فوکوس را در یک ویدیو فراهم می‌کند. برای مصال، وقتی شخصی وارد فریم می‌شود، دوربین به صورت خودکار، فوکوس را روی شخص تنظیم می‌کند.

همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا به صورت دستی نیز فوکوس را تغییر دهد یا فوکوس را روی یک نقطه یا شی خاص قفل کنند. اپل اعلام کرد که این حالت در دوربین سلفی آیفون ۱۳ نیز تعبیه شده است.

از دیگر تغییرات جدید در آیفون ۲۰۲۱ اپل، بهبود عملکرد ۵G دستگاه در مقایسه با آیفون ۱۲ است به طوری که باندهای بیشتری را پشتیبانی می‌کند. به گفته اپل، این گوشی تا پایان سال جاری میلادی، از ۲۰۰ اپراتور در بیش از ۶۰ کشور و منطقه در جهان پشتیبانی خواهد کرد.

در خصوص طول عمر باتری نیز باید گفت که آیفون ۱۳ مینی می‌تواند تا ۱.۵ ساعت بیشتر در مقایسه با آیفون ۱۲ مینی، روشن بماند و این مدت زمان برای آیفون ۱۳ نیز برابر با ۲.۵ ساعت در مقایسه با آیفون ۱۲ عنوان شده است. طبق گفته اپل، این بهبود عملکرد باتری به دلیل استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر، عملکرد بهتر پردازنده A۱۵ Bionic و بهبودهای نرم‌افزاری حاصل شده است.

اپل قیمت پایه آیفون ۱۳ را برابر با ۷۹۹ دلار و قیمت پایه آیفون ۱۳ مینی را برابر با ۶۹۹ دلار تعیین کرده است. هر دو مدل نیز با در نسخه ۱۲۸.۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی قابل خرید خواهند بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها