کد خبر : 67549

پاسخ آموزش و پرورش به حواشی اخیر استخدام معلمان

پاسخ آموزش و پرورش به حواشی اخیر استخدام معلمان

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره اعتراض کارنامه سبزها گفت: معرفی داوطلبان به مراکز مصاحبه و بررسی مدارک حقی برای استخدام ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناصر سلیمانزاده؛ درخصوص اعتراض داوطلبان آزمون استخدامی پیمانی سال 1399 تحت عنوان «کارنامه سبزها» در 3 بند، جهت تنویر افکار عمومی، توضیحاتی  به شرح زیر ارائه داد.

وی اظهار کرد:  تمامی فرآیندهای برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است و تحت نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور انجام می‌شود.

سلیمانزاده گفت: در قوانین استخدامی کشور تعریفی برای عبارت «کارنامه سبز» یا عناوین مشابه دیگر وجود ندارد. و مطابق ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری، به­کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی صرفاً پس از پذیرفته شدن در امتحانات عمومی و نیز امتحان یا مسابقه تخصصی امکان­پذیر است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: شرایط و ضوابط مربوط در «دفترچه راهنمای هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور» و «دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی» به صراحت اعلام و در آبان ماه 1399 جهت اطلاع کلیه داوطلبان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، منتشر شده است.

وی افزود: بر این اساس داوطلبان شرکت کننده در امتحان مذکور، با علم و آگاهی کامل از شرایط و ضوابط اعلام شده، اقدام به ثبت‌نام و شرکت در آزمون نموده‌ و در راستای صیانت از حقوق سایر داوطلبان آزمون مذکور، رعایت کلیه شرایط و ضوابط آزمون برای همه داوطلبان شرکت کننده الزامی است.

سلیمانزاده گفت: مطابق مقررات مربوطه، معرفی داوطلبان جهت انجام مصاحبه استخدامی، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، منوط به کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی (مجموع 40 درصد نمرات حیطه عمومی و 60 درصد نمرات حیطه تخصصی با احتساب ضریب 4/1 بومی) بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده به ترتیب نمرات مکتسبه، با در نظر گرفتن سهمیه­‌های قانونی (ایثارگران و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور) و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری صورت می‌پذیرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: افراد پس از انجام مصاحبه تخصصی، بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن (70) درصد برای آزمون کتبی و (30) درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) در شغل محل انتخابی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان «قبول نهایی» به آموزش و پرورش معرفی شده تا بعد از «تأیید صلاحیت‌های عمومی گزینش» و «شرکت در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» از ابتدای سال تحصیلی 1401-1400 استخدام شوند.

سلیمانزاده تصریح کرد: تمام پردازش‌های انجام شده بر روی نمرات و «کسب نمره حد نصاب»، برای همان «کد شغل محل انتخابی» اعتبار داشته و صدور کارنامه در مرحله اول، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، برای معرفی داوطلبان به مراکز مصاحبه و بررسی مدارک، صرفاً جهت اطلاع داوطلب بوده و هیچ­ حقی برای استخدامی فرد ایجاد نمی‌کند. علاوه بر آن، تمام فرآیند برگزاری آزمون از ثبت نام تا اعلام نتیجه نهایی، با سازمان سنجش آموزش کشور  و با نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور صورت گرفته و آموزش و پرورش، هیچ دخالتی در «قبولی» یا «مردودی» افراد ندارد.

وی افزود: به استناد تبصره یک ماده (24) دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی (بخشنامه شماره 9757/93/200 مورخ 19 مهرماه 1393 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور)، درج اطلاعات افراد پذیرفته نشده دارای حدنصاب نمره و نتایج امتحان مشترک در سامانه امتحانات، حقی برای افراد جهت استخدام در دستگاه‌های اجرایی ایجاد نمی­‌کند. بنابراین حقی از افراد تضیع نشده و اگر داوطلبی نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض داشته، می‌تواند در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، اعتراض خود را ثبت و پیگیری نماید.

وی تصریح کرد: در ضمن با توجه به این که با انتخاب شغل-محل جدید، امتیاز افراد به لحاظ «ضریب بومی» تغییر می کند، امکان تکمیل ظرفیت برای این آزمون وجود ندارد. به همین علت، سهمیه باقی مانده ار برخی شغل-محل‌ها به آزمون استخدامی سال جاری منتقل شده است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها