کد خبر : 67370

حمله پیشکسوت استقلال به پرسپولیس

حمله پیشکسوت استقلال به پرسپولیس

محمد مومنی مربی فوتبال کشورمان از مدافع تیم ملی ایران و سرمربی این تیم که حاضر شد او را مقابل سوریه به میدان بفرستد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم ، محمد مومنی درباره پیروزی یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل سوریه گفت: معلوم شد اسکوچیچ هنوز بر اوضاع و احوال بازیکنان مسلط نیست. مشخص نیست جعفر سلمانی با چه شرایطی در کانال کناری بازی می‌کند. او با این شیوه نه به تیم ملی کمک می‌کند، نه به استقلال و نه به خودش. باید تغییرات شگرفی در روش بازی و تفکرات این بازیکن ایجاد شود.

وی با انتقاد از دعوت مدافع جدید استقلال تصریح کرد: تیم ملی جای بهترین‌هاست و بازیکنان باید قابلیت‌های روانی، تاکتیکی، تکنیکی و فیزیکی داشته باشند. وقتی یک بازیکن فقط یک پاس می‌دهد و هیچ دخل و تصرفی در کارهای تاکتیکی ندارد، شائبه‌های زیادی ایجاد می‌کند که این بازیکنان چگونه دعوت می‌شوند. نمی‌دانم شاخصه دعوت سلمانی به تیم ملی چه بوده است.

کارشناس فوتبال کشورمان از سرمربی تیم ملی گلایه کرد و گفت: شاید بگویند سلمانی شاگرد اسکوچیچ بوده، اما این مربی حق ندارد هر شاگرد خود را به‌خاطر جوانی به تیم ملی دعوت کند. الان همه بازیکنان ایران شاگرد اسکوچیچ هستند و قابلیت‌های تیم ملی، فراتر از رده باشگاهی است. تیم ملی جای بازیکنانی است که در همه شرایط، امتحانات خود را پس داده باشند. من برای سلمانی احترام قائل هستم، اما او نمی‌تواند در این پُست موفق باشد و برای استقلال هم دردسرساز می‌شود. او را در یک دیدار دیگر تیم ملی هم دیدم که همین شرایط را داشت.

مومنی در مورد عملکرد شاگردان اسکوچیچ در ۴۵ دقیقه دوم عنوان کرد: در نیمه دوم، تعویض‌هایی انجام شد و دوندگی حردانی بیشتر از سلمانی بود. وحید امیری هم نبض بازی را دست داشت و با کمک طارمی، جهانبخش و نوراللهی، سرعت بازی را تنظیم می‌کرد. کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده هم زوج خوبی در خط دفاعی بودند و پاس‌های بلند عزت‌اللهی به ما خیلی کمک کرد. اخطارهای پُرتعداد بازیکنان تیم ملی برای دیدارهای بعدی نگران‌کننده است.

حمله تند به خرید جدید استقلال و اسکوچیچ/ برای استقلال هم دردسرساز می‌شود/ دعوت این بازیکن شائبه‌هایی ایجاد می‌کند/ او حق ندارد هر کسی را دعوت کند

نمی‌دانم شاخصه دعوت سلمانی به تیم ملی چه بوده است؛ برای استقلال هم دردسرساز می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایش تیم ملی در گام نخست، راضی‌کننده بوده است یا خیر، گفت: بازی تمرینی زیادی نداشتیم و در این شرایط پیروز شدیم. این موضوع می‌تواند ما را قانع کند، اما شیوه بازی تیم ملی قانع‌کننده نبود. ما بازیکنان بزرگی در اختیار داریم که توانایی‌های آنها برای هر مربی می‌تواند روش‌های تاکتیکی زیادی ایجاد کند، نه اینکه بازیکنان فقط برای خودشان بازی کنند.

کارشناس فوتبال ایران درباره دیدار روز سه‌شنبه مقابل تیم ملی عراق خاطرنشان کرد: دیدار با عراق می‌تواند نقطه پرش اصلی ما باشد. اگر دیدار مقابل سوریه را بازی تدارکاتی بدانیم، می‌توانیم اوج هنر خود را مقابل عراق و با اضافه شدن سردار آزمون به رخ عراق بکشیم. کره‌ای‌ها می‌گفتند بازیکنان عراق، خودشان را روی زمین می‌اندازند و ما باید بدانیم آنها چنین کارهایی می‌کنند.

مومنی با بیان اینکه قابلیت فنی تیم ملی ایران خیلی بالاست و باید بهتر از این بازی کنیم، اظهار داشت: سوریه در نیمه دوم احساس خطر کرد و ما می‌توانستیم روان‌تر بازی کنیم. سوریه حریف قابل احترامی بود، اما سه امتیاز دیدار با عراق ارزشمندتر است و می‌تواند ما را به سوی صعود به جام جهانی با صدرنشینی پرتاب کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها