کد خبر : 67334

هواداران استقلال سباستین جووینکو را برای بازی با الهلال می خواهند

هواداران استقلال سباستین جووینکو را برای بازی با الهلال می خواهند

سباستین جووینکو. این نام بازیکنی است که گفته می‌شود به زودی با استقلال به توافق نهایی خواهد رسید و به جمع آبی‌های پایتخت ملحق خواهد شد.

به گزارش ایران ورزشی، جووینکو احتمالاً همان مهاجم تاپی است که چند روز قبل اصغر ملکیان وعده‌اش را داده بود. بازیکنی که رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال درباره‌اش اعلام کرد که بعد از بازی با الهلال عربستان به جمع آبی‌ها ملحق خواهد شد. همان روز که رئیس هیأت مدیره استقلال از زمان حضور جووینکو در استقلال رونمایی کرد انتقادهایی روانه باشگاه استقلال شد با این مضمون که چرا سیاست‌گذاران این باشگاه قصد دارند بهترین خرید خود را بعد از مهم‌ترین بازی سال رونمایی کنند؟! این انتقادها با هیچ پاسخ روشنی از سوی مدیران استقلال همراه نبود اما ظاهراً تصمیم‌گیران در این باشگاه قصد دارند جووینکوی ایتالیایی را پیش از بازی با الهلال به جمع آبی‌ها بیاورند تا احتمالاً استقلال در بازی فوق‌حساس با الهلال عربستان از داشتن این بازیکن محروم نشود.

حال اینکه وضعیت فنی کنونی جووینکو چگونه است، روشن نیست اما به واسطه آنکه این مهاجم ایتالیایی سابقه عضویت در باشگاه الهلال عربستان را در کارنامه دارد و تا 2019 نیز عضو این باشگاه عربستانی بوده، گزینه بسیار ایده‌آلی برای استقلال خواهد بود تا در تقابل با این تیم از مهاجمی بهره بگیرد که فضای فوتبال الهلال را به خوبی می‌شناسد.

مدیران استقلال درباره اینکه مذاکرات با جووینکو تا چه اندازه رضایت‌بخش بوده هیچ اطلاعاتی به رسانه‌ها نداده‌اند اما گفته می‌شود دستمزدی که برای این بازیکن در نظر گرفته شده، 400 هزار دلار است. رقمی با دلار امروز بیش از 10 میلیارد تومان. بدون شک اگر جووینکو از نظر آمادگی بدنی وضعیت مناسبی داشته باشد و در 34 سالگی از فوتبال اشباع نشده باشد و احتمالاً دستمزدهای اغوا کننده سعودی‌ها او را بی‌انگیزه نکرده باشد، استقلال نیز می‌تواند از وجود این بازیکن سود ببرد به خصوص اینکه قرار است گابریل پین ایتالیایی نیز به زودی به عنوان کمک اول به کادر فنی استقلال ملحق شود و در کنار فرهاد مجیدی قرار بگیرد.

اگر جووینکو پیشنهاد مالی استقلال را بپذیرد در کنار گابریل پین، دو ایتالیایی استقلال در لیگ بیست و یکم خواهند بود. حال اینکه جووینکو تا چه اندازه برای استقلال مفید باشد در گذر زمان مشخص خواهد شد اما به نظر می‌رسد اگر باشگاه استقلال موفق به جذب این بازیکن شود به واسطه اینکه سابقه بازی در یوونتوس، اپولی، پارما و تورنتو را نیز در کارنامه دارد و در همه این تیم‌ها بازی‌های قابل توجهی انجام داده، به بازیکنی اثرگذار در استقلال تبدیل شود.

جووینکو بازیکنی است که از نظر سوابق بازی با معیارهایی که فدراسیون فوتبال برای جذب بازیکن جدید تبیین کرده، همخوانی دارد و بعید است که باشگاه استقلال نیز با توجه به درآمد قابل توجهی که از فروش مهدی قایدی به چنگ آورده نتواند هزینه جذب این بازیکن را پرداخت کند و به احتمال زیاد پرونده استراماچونی نیز به این سرعت باشگاه را درگیر خود نخواهد کرد و رقمی هم که برای جذب مهاجم ایتالیایی در نظر گرفته شده، آنقدر عجیب و غریب نیست که باشگاه استقلال را به دردسر بیندازد.

خبر جذب جووینکو در قدم اول هواداران این باشگاه را  برای شکل‌گیری یک خط آتش بین‌المللی با حضور این بازیکن ایتالیایی، ارسلان مطهری، امین قاسمی نژاد، شیمبا امیدوار کرده است و به نظر می‌رسد استقلال با جذب این مهاجم  به تیم بهتری برای فصل بعد تبدیل شود و مهم‌تر اینکه در بازی مهم 22 شهریور با الهلال عربستان با حضور جووینکو شانس بیشتری برای عبور از حریف سعودی خود خواهد داشت.

به هر حال استقلال زمان آنچنانی در پیش ندارد و باید به سرعت مأموریت تکمیل تیم فصل بعد به پایان برسد. نباید فراموش کرد که استقلال در خط حمله دو بازیکن مهم خود (قایدی و دیاباته) را از دست داده و کمترین انتظاری که هواداران این باشگاه دارند این است که با بخشی از سود حاصل از فروش قایدی مهاجمی بین‌المللی جذب شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها