کد خبر : 66996

چرا هواداران پرسپولیس اینقدر به دنبال رضا اسدی هستند؟

چرا هواداران پرسپولیس اینقدر به دنبال رضا اسدی هستند؟

با جدایی احمد نوراللهی پرسپولیس یک هافبک میانی لازم دارد که هم دفاع کند هم پاسوری کند هم گل بزند. برای پیدا کردن بازیکنی با این خصوصیات جمع‌بندی‌ها به رضا اسدی هافبک سابق تراکتور و سایپا رسید که برعکس آنچه در لیگ خودمان بر او گذشت انتقال ناموفقی به فوتبال اروپا داشت و در سن‌پولتن اتریش بیشتر مصدوم بود.

به گزارش ایران ورزشی، اسدی فصل قبل هم گزینه اول یحیی برای هافبک میانی بود اما نیامد و سرلک جذب شد تا با شماره 10 یکی از بهترین‌های تیمش در طول فصل باشد و کسی غصه نخریدن اسدی را نخورد.

حالا اما با رفتن نوراللهی اسدی دوباره گزینه شده اما هر روز اخبار ضد و نقیضی درباره او به گوش می‌رسد. طی سه روز گذشته اسدی دوبار به تیم نزدیک و دوبار هم از قرارداد با پرسپولیس دور شده است. بار اول کادر فنی روی آماده نبودن او و فصل بدی که پشت سر گذاشته تأکید داشت و این شرایط را با رقمی که او اعلام کرده بود نامتناسب می‌دانست تا سراغ محمد آبشک برود اما وقتی مدیر برنامه اسدی کوتاه آمد دوباره مذاکره با این بازیکن جدی شد و حتی گفتند یکشنبه شب یا دوشنبه صبح این قرارداد نهایی خواهد شد، اما دیروز دوباره خبر آمد که مذاکرات اسدی و پرسپولیس بر سر یک بند یا احتمالاً همان مبلغ به بن‌بست خورده تا دوباره حضور او در جمع سرخ‌ها منتفی شود.

دیروز اتفاقاً مجید صدری رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس اشاره‌ای به رقم بالای درخواستی اسدی داشت و ضمن اعلام اینکه سمیعی دو، سه‌بار با این بازیکن و مدیر برنامه‌اش جلسه داشته به این نکته اشاره داشت که باید در خصوص او باشگاه به جمع‌بندی لازم برسد که تا عصر دیروز چنین اتفاقی رخ نداد.

البته صدری در همان مصاحبه از جواب نسبتاً شفاف خود و اینکه «اگر اسدی 20میلیارد خواسته باشد باز هم باید او را جذب کنیم» کوتاه آمد و برای جمع کردن ماجرا این رقم را کلی خواند، اما واقعیت هم رقم درخواستی بالای این بازیکن است هم اینکه با علاقه‌مندی استقلال به او، خودش هم دوست دارد رقم بالاتر را بگیرد و مقصدش را انتخاب کند.

اسدی بازیکن خوبی است؛ بلند قد، سر زن، صاحب قدرت بدنی با فیزیک مناسب که خوب اضافه می‌شود و خوب هم دفاع می‌کند، اما نمی‌دانیم این همه اصرار هواداران برای جذب او و تکرار نامش چیست؟

دیروز این ماجرا از اینستاگرام و فضای مجازی به دنیای واقعی شنیده شد و جلوی در باشگاه هرکس به رئیس هیأت‌مدیره سفارش می‌داد. انگار مشتری در سوپرمارکت ایستاده و از فروشنده تقاضای اقلام خوراکی می‌کند. یکی می‌گفت دفاع راست بخرید، آن یکی تأکید داشت حتماً دفاع وسط و هافبک و مهاجم جذب شود و دیگری اصرار داشت پرسپولیس فقط ستاره می‌خواهد. این وسط البته نام رضا اسدی بارها شنیده شد و انگار تنها ستاره باقی‌مانده در آسمان فوتبال ایران که بتواند مشکل پرسپولیس را حل کند کسی نیست جز رضا اسدی.

جدا از ماجرای رضا اسدی و بالا و پایین شدن احتمال حضورش در پرسپولیس، واقعیت این است که فوتبال ایران هر سال خالی از ستاره می‌شود. حتی لژیونرها و ملی‌پوشان هم چندان ستاره نیستند و بیشتر از بازیکن خوب یا خیلی خوب در این فوتبال نداریم. با این حال پرسپولیس قدرت جذب همین بازیکنان خیلی خوب و خوب را هم ندارد و در واقع نمی‌تواند روی بازیکنان خیلی خوب مشهور دست بگذارد و باید سراغ بازیکنان خوب غیرمشهور برود؛ مثل علی نعمتی یا همین رضا اسدی.

با این حال اینکه فقط نام رضا اسدی بارها شنیده می‌شود و هواداران اینقدر روی جذبش مصرند و تأکید می‌کنند آدم را به شک می‌اندازد. اگر بدبین باشیم مثلاً می‌گوییم دلال‌ها آن عده هوادار را فرستاده‌اند مقابل باشگاه و دوربین‌ها تا روی یک نام تأکید کنند و باشگاه را تحت فشار بگذارند اما واقعیت برآمده از همان دلسوزی بدون مطالعه برخی هواداران است که روی یک نام می‌ایستند و احساس می‌کنند اگر آن بازیکن جذب شود پرسپولیس تیم کاملی می‌شود و اگر نشود حتماً در نقل‌و‌انتقالات یک تیم شکست‌خورده است و قافیه را در فصل آینده به رقبایش می‌بازد.

اما واقعیت این نیست. اگر اسدی با هر ترفندی و هر قیمتی جذب شود که عالی است اما اگر جذب هم نشود اتفاق بدی برای پرسپولیس نیفتاده که هواداران بخواهند زانوی غم بغل بگیرند و دلواپس فصل آینده باشند.

گزارش از: محمد قراگزلو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها