کد خبر : 66901

مهدی قایدی پشت گیت فروش استقلال / ماجرای شماره 10 پیچیده شد!

مهدی قایدی پشت گیت فروش استقلال / ماجرای شماره 10 پیچیده شد!

یکی از دلایلی که سبب شد برخی هواداران استقلال دوباره مقابل باشگاه استقلال حاضر شده و نسبت به نقل و انتقالات این تیم اعتراض کنند، جدایی احتمالی مهدی قایدی است. بازیکنی که در روزهای اخیر اخبار و شایعات بسیاری پیرامون جدایی‌اش از استقلال منتشر شده است.

به گزارش ایران ورزشی، ماجرای قایدی به حدی پیچیده شده که برخی رسانه‌ها در عرض چند ساعت اخبار متناقضی از جدایی این بازیکن منتشر کردند تا مشخص شود اطلاعات درستی از امارات به ایران مخابره نمی‌شود. حتی احمد مددی نیز که در اقدامی کاملاً غیرحرفه‌ای برای فروش قایدی به امارات رفته بود نیز در این ایام موضع سکوت اختیار کرد تا به درستی مشخص نشود که سرنوشت این بازیکن چه شده است.

حتی خبرنگاران اماراتی نیز خبرهای متناقضی از فروش قایدی منتشر می‌کنند که این موضوع نیز بر دایره ابهام‌های ماجرای انتقال قایدی افزوده است. درباره رقم انتقال قایدی به باشگاه شباب الاهلی نیز باشگاه استقلال شفاف سازی نکرده تا به درستی روشن نشود که از این انتقال چه میزان پول عاید استقلال می‌شود. در مراحل نخست مذاکرات گفته شد که باشگاه اماراتی برای در اختیار گرفتن قایدی حاضر است مبلغ یک میلیون و200هزار دلار به استقلال پرداخت کند که مدیران استقلال با این رقم موافقت نکردند. در ادامه مذاکرات اما دوباره گفته شد که الاهلی سرکیسه را شل کرده و حاضر است تا یک میلیون و 500هزار دلار به استقلال بپردازد اما با این وجود باز هم خبرهایی درباره مخالفت باشگاه استقلال با دریافت این مبلغ منتشر و گفته شد که مدیران استقلال در مذاکرات رو در رو با سران الاهلی اعلام کرده‌اند که تنها در ازای دریافت 2 میلیون دلار راضی به فروش قایدی هستند.

درعین حال که گفته می‌شود مذاکرات به دلیل اختلاف 500هزاردلاری میان دو باشگاه منتفی شده اما برخی خبرهای تأیید نشده حاکی از فروش قطعی بازیکن شماره 10 استقلال دارد! گفته می‌شود باشگاه استقلال فعلاً نمی‌خواهد صدای ماجرا را درآورد و در خفا با مدیران باشگاه الاهلی به توافق نهایی رسیده و قصد دارد بعد از بازی با الهلال عربستان موضوع را رسانه‌ای کنند تا قدری از صدای اعتراض هواداران کاهش یابد و مدیران نیز بتوانند تا آن روز در نقل و انتقالات فعالیت کرده و بازیکنانی را برای خط حمله به خدمت بگیرند تا قدری از واکنش‌های منفی کاسته شود. اگر این سناریو صحت داشته باشد باید منتظر انتشار خبرهای دوباره از انتقال قایدی در روزهای آتی داشت. یک جابه‌جایی پرحاشیه برای باشگاه استقلال که در هرحال تبعاتی برای آنها به دنبال دارد.

به واقع اگر قایدی به فروش برسد، عده‌ای بابت از دست رفتن بازیکنی که در سال‌های اخیر مرد همه کاره تیمش بود، گلایه خواهند کرد و این انتقال را از بعد فنی به ضرر استقلال خواهند دانست وعده‌ای هم به ماجرا حرفه‌ای نگاه خواهند کرد و از تصمیم باشگاه استقلال برای فروش این بازیکن استقبال خواهند کرد.

به هرحال هر اقدامی باشگاه استقلال درباره مهدی قایدی انجام دهد، تبعات متفاوتی برایش به دنبال خواهد داشت اما آنچه پراهمیت است اینکه در این برهه باشگاه استقلال می‌تواند مدیریت ایده‌آلی بر اوضاع و احوال داشته باشد و در هر حالتی فضا را به سمتی ببرد که حواشی کمتری پیرامون این باشگاه را فرا بگیرد.

آنچه مسلم است با تغییراتی که به زودی در وزارت ورزش و جوانان انجام خواهد شد، مدیریت باشگاه استقلال تغییر خواهد کرد و اساساً اینکه مددی و یا همکارانش در هیأت مدیره نگران ترکش‌های جدایی احتمالی قایدی به سوی خود باشند معنایی ندارد و این مدیران زمان قابل توجهی در باشگاه استقلال حضور نخواهند داشت. به همین دلیل بهتر است مدیریت باشگاه استقلال بی‌آنکه اسیر فضای رسانه و فضای مجازی شود، تصمیم خود را درباره این بازیکن اتخاذ و در مدت زمان باقیمانده از مدیریت خود با پول حاصل از فروش قایدی بخشی از مشکلات مالی را از بین ببرند. البته این اقدام باید در شرایطی انجام شود که مدیریت استقلال جانشین‌های مناسبی برای مهدی قایدی به خدمت بگیرد تا استقلال دچار لطمه فنی نشود و بتواند در فصول آتی نیز به راه خود ادامه دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها