کد خبر : 66881

رویارویی استقلال و پرسپولیس در خاک عربستان!

رویارویی استقلال و پرسپولیس در خاک عربستان!

کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را به طور کامل به عربستان داد.

به گزارش خبرورزشی ، کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق روالی که از چند ماه قبل در پیش گرفته کاملاً در خدمت رقبای کشورمان قرار دارد و از هیچ اقدامی برای ضربه زدن در عرصه میزبانی به فوتبال ایران کوتاهی نمی‌کند.

مقامات فوتبال قاره کهن بهار امسال ابتدا نمایندگان کشورمان را به طور کلی از میزبانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان محروم کردند و در نقطه مقابل، میزبانی بخش اعظمی از این مسابقات را به عربستانی‌ها پیشکش کردند! روندی که در مورد تیم ملی کشورمان هم انجام شد و در ظلمی آشکار، ما را برای ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی به بحرین فرستادند.

حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا خوش‌ خدمتی خود را تکمیل کرده و میزبانی مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را به طور کامل در اختیار فدراسیون فوتبال عربستان گذاشت تا دوستی خود با سعودی‌ها را به طور کامل انجام داده باشد.

تجربه تلخ ۲۵ ساله

استقلال از برگزاری مراحل پایانی رقابت‌های آسیایی در خاک عربستان تجربیات تلخی دارد. این تیم اواخر پاییز سال ۷۵ برای برگزاری مراحل نیمه نهایی و فینال جام در جام باشگاه‌های آسیا عازم ریاض شد و با وجود ارائه یک نمایش مطلوب، پس از ناکامی مقابل الهلال عربستان (در ضربات پنالتی) و هیوندای کره جنوبی در نهایت عنوانی بهتر از چهارمی نصیبش نشد.

اتفاق تلخی که بهار سال ۸۰ دوباره در مراحل پایانی جام باشگاه‌های آسیا برای آبی‌پوشان ایرانی تکرار شد و آنها به واسطه شکست مقابل نمایندگان عربستان و ژاپن در نهایت بار دیگر چهارم شدند.

حالا اگر استقلال به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد دوباره باید مراحل پایانی این تورنمنت معتبر را به میزبانی عربستانی‌ها برگزار کند و این فرصت بسیار ارزشمندی است تا تجربه تلخ ۲۵ سال گذشته را از ذهن هوادارانش پاک کند.

فصل رویایی مجیدی

استقلال برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا جدال فوق‌العاده دشواری مقابل الهلال عربستان دارد. حریفی قدرتمند که روند مطلوب آماده سازی را به طور کامل پشت سر گذاشته است.

اگر استقلال بتواند الهلال را از گردونه پیکارهای آسیایی حذف کند، فصلی بسیار رویایی در عرصه رقابت‌های بین‌المللی برای فرهاد مجیدی رقم می‌خورد و این مربی توانسته طی کمتر از پنج ماه، دو تیم عربستانی را حذف کند.

شاگردان فرهاد اردیبهشت ماه با صعود مقتدرانه از مرحله گروهی، نقشه‌های الاهلی را برای ماندن در آسیا نقش بر آب کردند و حالا می‌تواند همین بلا را سر الهلال نیز بیاورند.

تصور کنید چقدر لذت بخش است که استقلال و تراکتور حریفان عربستانی خود را کنار بزنند و سعودی‌ها مجبور به پذیرایی از تیم‌هایی شوند که کاخ آرزوهای شاهزادگان مغرور فوتبالی این کشور را خراب کرده‌اند.

دربی تهران در عربستان

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بلافاصله پس از پایان دیدارهای شهریور ماه و مشخص شدن چهره تیم‌های صعودکننده قرعه‌کشی خواهد شد.

حالا که عربستان به لطف کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال این مسابقات شده است، صعود استقلال و پرسپولیس از مرحله یک هشتم و راهیابی آنها به دیدارهایی که قرار است به میزبانی عربستانی‌ها برگزار شود، رویایی ترین اتفاق ممکن برای فوتبال ایران از نظر باشگاهی تلقی می‌شود به ویژه اگر قرعه به صورتی باشد که برای اولین بار شاهد برگزاری دربی تهران در قلب عربستان باشیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها