کد خبر : 66636

من از پرسپولیس رفتنی نیستم!

من از پرسپولیس رفتنی نیستم!

سعید آقایی مدافع چپ سرخ‌پوشان گفت: جای حرف زدن در مورد پرسپولیس روی تیمشان تمرکز کنند تا شرمنده هوادارانشان نشوند.

به گزارش خبرورزشی ، سعید آقایی بعد از جدایی محمد انصاری از پرسپولیس تنها مدافع چپ تخصصی این تیم در لیگ بیستم بود. سعید بازی‌های خوبی را در پرسپولیس به نمایش گذاشت و یکی از خریدهای موفق یحیی گل محمدی بود. آقایی همچنین توانست در اولین فصل حضورش در پرسپولیس ۲ جام کسب کند. با سعید در خصوص قهرمانی در لیگ برتر و به طور کلی فصلی که گذشت گپ و گفتی زدیم که در ادامه می‌خوانید.

از قهرمانی در لیگ برایمان بگو

خب واقعیت این است که من روز اول که به پرسپولیس آمدم هدفم کسب عنوان قهرمانی با این تیم بود. یعنی کل تیم به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کردیم. هرچه داشتیم گذاشتیم تا در انتهای فصل بتوانیم جام قهرمانی را به هوادارانمان هدیه دهیم. خدا را شکر شرمنده هواداران پرسپولیس نشدیم و از این بابت خیلی خوشحالم. لیگ امسال خیلی طولانی شد و همین موضوع کار را کمی‌سخت کرد ولی دم بچه‌ها و کادر فنی گرم که با غیرت و تلاش زیاد پنجمین قهرمانی متوالی را کسب کردند.

به نظرت تیمی می‌تواند به این رکورد پرسپولیس برسد؟

من بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد. کسب ۵ قهرمانی متوالی فوق العاده است و فکر می‌کنم فقط پرسپولیس می‌تواند رکورد خودش را بزند. به امید خدا در فصل آینده تلاش می‌کنیم تا این عدد را به ۶ برسانیم که فکر می‌کنم بی نظیر خواهد بود.

تو در این فصل به همراه پرسپولیس ۲ جام بدست آوردی در این خصوص هم صحبت کن.

جام گرفتن و قهرمانی در پرسپولیس تبدیل به عادت شده و چیزی جز قهرمانی تیم ما را راضی نمی‌کند. خوشحالم توانستم بعد از سوپر جام دومین قهرمانی خودم در پرسپولیس را بدست بیاورم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانم به همراه پرسپولیس باز هم قهرمان شوم. واقعیت این است که امسال به اندازه ۱۰ سال جام گرفتم که واقعا عالی است.

به نظرت فصل آینده هم پرسپولیس می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند؟

چرا نتواند. پرسپولیس تیمی است که همه ابزار برای قهرمانی را دارد و هر سال مدعی شماره یک قهرمانی محسوب می‌شود. فوتبال را نمی‌شود پیش بینی کرد ولی از همین حالا به فکر دبل هت تریک قهرمانی (ششمین قهرمانی متوالی) هستیم و قطعا به چیزی جز این فکر نمی‌کنیم.

چند وقتی به خاطر ابتلا به کرونا غایب بودی و بعد از بازگشت همان بازیکن همیشگی نبودی. خودت این موضوع را قبول داری؟

بله قبول دارم. بعد از ابتلا به کرونا واقعا روزهای سختی بود و خیلی اذیت شدم. شاید باورتان نشود ولی هم ریه‌هایم درگیر شد و هم به شدت ضعیف شدم. 7 کیلو در زمان بیماری وزن کم کردم و حتی نمی‌توانستم چند روز بعد از منفی شدن تستم یک تمرین ساده را انجام دهم. امیدوارم برای هیچکس این اتفاقات رخ ندهد و هرچه زودتر از شر این ویروس راحت شویم. ضمن اینکه فراموش نکنید تیم ما بیشترین ضرر را از کرونا متحمل شد.

چطور؟

پرسپولیس پرهوادارترین تیم ایران و آسیا است و همیشه بیشترین تماشاگر را در ورزشگاه داشتیم. استادیوم خالی از تماشاگر بیشترین ضربه را به ما زد و ما نمی‌توانیم هواداران پر شور خودمان را کنارمان داشته باشیم. امیدوارم شرایط طوری رقم بخورد از فصل آینده هواداران بتوانند به ورزشگاه بیایند چون حضور آنها جذابیت بازی‌ها را بالا خواهد برد.

انصافا هم در غیاب تو وحید امیری عملکرد عالی داشت قبول داری؟

وحید که فوق العاده است و هرجا بازی کند بهترین عملکرد را نشان می‌دهد. نمی‌خواهم شعار بدهم ولی واقعا در تیم ما هرکسی بازی کند با تمام وجودش کار می‌کند. اصلا مهم نیست من بازی کنم وحید یا علی شجاعی. تنها چیزی که اهمیت دارد موفقیت پرسپولیس است.

سعید آقایی

یادم می‌آید وقتی به پرسپولیس آمدی گفتی هدفت رسیدن دوباره به تیم ملی است ولی این اتفاق رخ نداد. نظرت در این رابطه چیست؟

بله دقیقا همینطور است و یکی از اهداف اصلی من رسیدن به تیم ملی بود. به نظرم در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا فصل قبل که به فینال رسیدیم و یا دیدارهای لیگ برتر عملکرد خوبی داشتم ولی خب تصمیم کادر فنی تیم ملی این بود که من دعوت نشوم. الان هم نا امید نمی‌شوم و با تمام وجود تلاش می‌کنم و می‌جنگم تا سرمربی تیم ملی مرا ببیند و دوباره افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را بدست بیاورم. اگر هم به تیم ملی دعوت نشدم که برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم به جام جهانی صعود کند.

 چند وقت قبل گفتی حاضری به عنوان اولین نفر قراردادت را رسانه ای کنی البته به شرطی که یکی از بازیکنان استقلال هم این کار را انجام دهد. اتفاقی که هیچوقت رخ نداد. در این مورد چه صحبتی داری؟

من هنوز هم سر حرفم هستم. دوباره از همینجا اعلام می‌کنم اگر یک بازیکن استقلال قراردادش منتشر شد من به عنوان اولین بازیکن پرسپولیس کل قراردادم را رسانه ای خواهم کرد. خیلی‌ها فکر می‌کنند چون بازیکنان پرسپولیس حرف نمی‌زنند مشکلی ندارند در صورتیکه اصلا اینطور نیست و ما هم مشکلات خودمان را داریم. شک نکنید بازیکنان پرسپولیس حاضرند قراردادشان را منتشر کنند به شرطی که استقلالی‌ها هم این کار را انجام دهند. من با قاطعیت می‌گویم بازیکنان پرسپولیس برای پول بازی نمی‌کنند.

یعنی پول برای بازیکنان پرسپولیس در درجه دوم اهمیت قرار دارد؟

من خودم وقتی از سپاهان جدا شدم هم پیشنهاد تمدید قرارداد داشتم و هم از چند تیم مطرح لیگ برتری پیشنهادی داشتم که پولی که به من می‌دادند به مراتب از مبلغ قراردادم با پرسپولیس بیشتر بود. اگر به آن پیشنهادات جواب مثبت می‌دادم پول بسیار بیشتری نسبت به پرسپولیس گیرم می‌آمد ولی این کار را نکردم چون دلم می‌خواست برای پرسپولیس بازی کنم. به جرات می‌گویم بازیکنان پرسپولیس برای پول در این تیم بازی نمی‌کنند چون اگر هدفشان مسائل مالی بود پیشنهادات به مراتب بهتری داشتند و دارند.

سعید به طور کلی جو پرسپولیس چطور است؟

جو پرسپولیس عالی است و این فضا را در هیچ تیمی ندیده بودم. همه بازیکنان مثل برادر هستند و هوای یکدیگر را دارند. اتحاد و همدلی در تیم ما حرف اول و آخر را می‌زند و همین موضوع یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس است. ما وقتی وارد زمین می‌شویم نه به پول و قرارداد فکر می‌کنیم و نه به امکانات و زمین تمرین. فقط به بردن آن بازی و خوشحال کردن هواداران فکر می‌کنیم چون از هرچیزی با ارزش تر است.

حتما شنیدی که بعضی از تیم‌های دیگر می‌گویند موفقیت‌های پرسپولیس به دلیل حمایت‌های وزیر ورزش بود. به نظرت این موضوع درست است؟

البته الان که دیگر باید بگوییم وزیر سابق. باور کنید ما به این صحبت‌ها اصلا توجهی نداریم. همه دیدند تیم ما حرفش را در زمین می‌زند و نیازی به حمایت ندارد. آنهایی که این صحبت‌ها را می‌کنند بهتر است روی تیم خودشان تمرکز کنند تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند و شرمنده هوادارانشان نشوند. تیمی که در این چند سال اکثر جام‌ها را بدست آورده و بیشترین ملی پوش را دارد حتما تیم با کیفیتی است و باید به این تیم احترام گذاشت.

در چند وقت اخیر شایعه شد تو به دلیل اختلاف نظر با یحیی گل محمدی قرار است از پرسپولیس جدا شوی ...

من نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا می‌آید و هدفشان از مطرح کردن چنین حواشی چیست. آقا یحیی بزرگتر و مربی من است. من نه درگیری داشتم و نه قرار است از پرسپولیس بروم. همواره در زندگی خودم سعی کردم احترام بزرگتر را نگه دارم و مطمئن باشید همیشه همینطور خواهد بود.

پس بازگشتت به تراکتور را تکذیب می‌کنی؟

تراکتور تیم سابقم است و احترام زیادی برای این تیم و مردم دوست داشتنی آذربایجان قائلم ولی هیچ برنامه ای برای جدایی از پرسپولیس ندارن چون این تیم را دوست دارم و اینجا راحتم. ضمن اینکه من برای فصل بعد با پرسپولیس قرارداد دارم و مثل یک سرباز در خدمت پرسپولیس خواهم بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها