کد خبر : 66467

با کمتر از 25 میلیارد هم در پرسپولیس می ماندم

با کمتر از 25 میلیارد هم در پرسپولیس می ماندم

محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع سابق پرسپولیس از خاطراتش با قرمزها و دلیل جدایی‌اش از این تیم می‌گوید.

به گزارش همشهری ، محمدحسین کنعانی‌زادگان پایه همه کری‌های قرمز و آبی بود؛ چه زمانی که یاغی شد و به استقلال رفت و چه موقعی که پشیمان شد و به پرسپولیس برگشت. گاهی شوخی‌ها و کری‌های او هواداران ۲ تیم را آزار داده اما خودش از رفتارش دفاع می‌کند و کری‌هایش را در چارچوب ادب می‌داند. جدیدترین اظهارات ستاره جدا شده از پرسپولیس را در زیر بخوانید:

 اوضاع در الاهلی چطور است؟ در نخستین تجربه لژیونری همه‌چیز روبه‌راه است؟

قبل از هر چیز توضیحی بدهم؛ پیشنهاد من زودتر از پایان فصل رسید اما طبق تعهدی که داشتم و قولی که به هواداران برای قهرمانی پنجم داده بودم، تا آخر فصل ماندم. منتی نیست چون برای خودم هم خیلی مهم بود گلات را بیاوریم. خدا را شکر امسال با سوپرجام ۲ تا جام بردیم. من برای تجربه یک چالش جدید پرسپولیس را ترک کردم.

 حالا چرا قطر را انتخاب کردی؟

برای اینکه سال دیگر جام جهانی در قطر برگزار می‌شود. دلیل اصلی اینکه تیم محبوبم را ترک کردم همین بود. به‌خاطر جام‌ جهانی آمدم اینجا. پیشنهاد اروپایی هم داشتم.

الان در اردوی خارجی هستید؟

بلافاصله بعد از آنکه لیگ تمام شد برای تست پزشکی به قطر رفتم و بدون استراحت به اردوی تیم در ترکیه ملحق شدم. اردوی ما در همان کمپ و هتل گیرین پارک است که سال قبل با پرسپولیس برای پشت سر گذاشتن دوران بدنسازی به آنجا رفته بودیم. الان هم کنار بچه‌های تیم هستم و داریم تمرین می‌کنیم. هر ۳روز یک‌بار هم یک بازی دوستانه انجام می‌دهیم و فشار خیلی بالاست.

آمارش را داری که چند تا جام با پرسپولیس گرفتی؟

خدا را شکر ۲ سالی که در پرسپولیس بودم ۴ تا جام و یک نایب قهرمانی آسیا داشتیم. شاید می‌توانستیم بیشتر جام بیاوریم.

از عملکردت راضی بودی؟

از روز اولی که به پرسپولیس آمدم با جان و دل برای هواداران و پیراهنی که تنم کردم، جنگیدم و خوشبختانه طبق گفته کارشناسان و مربیان و همینطور کامنت‌هایی که در فضای مجازی و حقیقی دریافت می‌کردم، از عملکردم راضی بودند. همین برای من خیلی لذت‌بخش بود و بهترین دوران فوتبالم را در پرسپولیس گذراندم. ان‌شاءالله یک‌روز دوباره به پرسپولیس برمی‌گردم.

فکر می‌کنی چقدر در لیگ‌های خارجی دوام بیاوری؟

توکل به خدا. همه فکر و ذهنم را می‌گذارم روزبه‌روز پیشرفت کنم و بهتر شوم. حالا در لیگ قطر یا لیگ‌های اروپایی فرقی ندارد می‌خواهم پیشرفت کنم اما یک روزی به خانه خودم پرسپولیس برمی‌گردم.

برخی بازیکنان مانند مهدی طارمی از لیگ قطر شروع کردند. در برنامه‌هایت این را می‌بینی که مثل طارمی به اروپا بروی؟

صددرصد؛ همه‌چیز به عملکرد خودم در طول فصل برمی‌گردد. البته اگر من عضو تیم‌هایی مثل السد، الدوحیل و دیگر مدعیان اصلی بودم، بیشتر دیده می‌شدم. الاهلی معمولا بین تیم‌های متوسط جدول است. اما اگر تیمی بود که مدعی قهرمانی بودند، صددرصد توجه ایجنت‌های خارجی و خیلی از مربیان اروپایی بیشتر بود اما با این حال من تمام تلاشم را می‌کنم امسال عملکرد خیلی خوبی داشته باشم. جدا از اینکه شرایط تیم ما خوب یا بد است، خودم باید عملکرد خوبی داشته باشم تا پیشنهادهای خوبی از اروپا برایم بیاید و برای ایران افتخارآفرینی کنم.

در گذشته بازیکنان ایرانی زیادی در تیم الاهلی قطر بازی کرده‌اند یکی از آنها سیدجلال حسینی بود. آیا برای حضور در این تیم با او مشورت کردی؟

صددرصد قبل از اینکه بیایم با آقا سیدصحبت کردم و اینکه شرایط این باشگاه چگونه است و چه کار کنم. من همیشه و در همه کارها از سیدجلال مشورت می‌گیرم. در تیم ملی و پرسپولیس با او همبازی بودم. یک چیز جالب بگویم، آقاسید از ملوان شروع کرد و من هم از ملوان شروع کردم. بعدش پرسپولیس بودم آقاسید هم پرسپولیس بود و اینکه تیم ملی با هم بودیم. دوباره با هم پرسپولیس بودیم یعنی می‌خواهم بگویم شرایط به‌گونه‌ای بود که کنار یک بازیکن بزرگ و اسطوره واقعا بزرگی را از او یاد گرفتم. خیلی چیزها از او یاد گرفتم. در نهایت اینکه سید الاهلی بوده و من برای یک فصل‌ به این باشگاه آمدم. خیلی صحبت‌ها در مورد باشگاه الاهلی و لیگ قطر با من انجام داد و من هم استفاده کردم.

هنوز با پرسپولیسی‌ها در ارتباطی؟

بله، هنوز با کادرفنی و بچه‌های تیم در ارتباطم. در باشگاه الاهلی هم با ایرانیان زیادی برخورد دارم. یا ایرانی‌های مقیم قطر که خیلی لطف دارند.

 پس زیاد دلتنگ نمی‌شوی.

واقعا شرایط خوبی در اینجا وجود دارد اما مطمئنا این دلتنگی وجود دارد؛ چراکه من در تیمی‌ (پرسپولیس) بودم که وابسته این تیم و هوادارانش شده بودم و الان مسیر فوتبالی‌ام طوری شده که از پرسپولیس جدا شده‌ام و از این به بعد باید تمام توان را برای الاهلی بگذارم.

ممکن است سیدجلال حسینی با اتمام این فصل از فوتبال خداحافظی کند. خودت در این ارتباط با او صحبت کرده‌ای؟

راستش، من این آقاسید را می‌بینم دارد مثل یک جوان ۲۰ساله تمرین می‌کند. در همین بازی‌های امسال ۵-۴ گل زد و واقعا شرایط خیلی خوبی دارد. بعید می‌دانم با این بدن به خداحافظی فکر کند اما بحث خداحافظی به تصمیم خودش برمی‌گردد. به من که باشد دوست دارم و مطمئنم آقا جلال تا چند سال دیگر هم می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند.

از حسرت ۲ فینال آسیا بگو.

واقعا حیف شد. ‌ای‌کاش بازی فینال بلافاصله بعد از بازی‌های دور مقدماتی برگزار می‌شد چراکه ما در دور مقدماتی خیلی آماده بودیم اما متأسفانه آن یک‌ماه توقف که ما داشتیم تا بازی‌های شرق آسیا هم شروع شود، تیم ما را دچار مشکل کرد اما اگر همان موقع بازی‌هایمان برگزار می‌شد، خیلی آماده‌تر بودیم. اصلا در شرایط بازی قرار داشتیم اما تیم ژاپنی بلافاصله بعد از اتمام مرحله مقدماتی با ما بازی کرد؛ تیمی‌که واقعا ضعیف‌تر از ما بود و ما این را در زمین مسابقه حس می‌کردیم اما چون در شرایط بازی قرار داشتند، یک مقدار کار را برای ما سخت کردند. ضمن اینکه ما چند بازیکن محروم هم داشتیم. در کل حیف شد با ۲ تا ضربه پنالتی بازی را واگذار کردیم. متأسفانه ما نمی‌توانیم در برابر قدرت لابی شرقی‌ها برای تعیین زمان بازی حق‌مان را بگیریم.

بهترین روزت در پرسپولیس کی بود؟

همان روزی که قهرمانی پنجم را کسب کردیم.

بعد از قهرمانی لایو دادی و گریه کردی. فکر نمی‌کردیم اینقدر احساساتی باشی.

بله، من جدا از فوتبال واقعا آدم احساسی هستم. شاید خیلی‌ها در مورد من حرف‌هایی بزنند که برایم مهم نیست ولی واقعا وابسته پرسپولیس بودم و در این ۲سال نشان دادم که چگونه برای تیم سرم را هم گذاشتم، کمرم را گذاشتم، مچ پایم را گذاشتم و کل بدنم را گذاشتم؛ فقط به‌خاطر اینکه این تیم را دوست داشتم و از الان به بعد هم به‌عنوان یک هوادار شش‌آتیشه و مثل کوه پشت این تیم هستم. هوادار می‌مانم تا اگر خدا بخواهد دوباره برگردم.

گویا از یک تیم داخلی پیشنهاد ۲۵ میلیاردی داشتی و شاید اگر این پول را پرسپولیس به تو می‌داد، می‌ماندی؟

پرسپولیس خیلی کمتر از این را هم که می‌داد می‌ماندم. بحث من پول نبود. به این تجربه نیاز داشتم.

فکر می‌کنی فرشاد فرجی جانشین خوبی برای تو باشد؟

فرشاد بازیکن خوبی است که نیم‌فصل دوم به تیم ما اضافه شد حالا درست که کمتر بازی کرد ولی ۴-۳ بازی آخر که بازی کرد نشان داد کیفیت خوبی دارد. جوان است امیدوارم درکنار سیدجلال تجربه‌های گرانبهایی کسب کند؛ مثل خودم که خیلی چیزها از سیدجلال یاد گرفتم و مدیونش هستم. از شجاع خلیل‌زاده هم خیلی چیزها یاد گرفتم. فرشاد اگر از حاشیه‌ها دور بماند، می‌تواند ستون دفاع باشد.

 به‌نظرت پرسپولیس می‌تواند قهرمانی ششم را هم کسب کند؟ هواداران تیم رقیب (استقلال) می‌گویند با توجه به اینکه سلطانی‌فر رفت، دیگر قهرمانی پرسپولیس هم پایان می‌یابد.

اگر واقعا بحث دخالت وزیر بود استقلالی‌ها می‌توانستند در فینال حذفی قهرمان شوند. دیگر زمان برگزاری فینال حذفی که وزیر نبود. هر سال تمام تلاش پرسپولیس این است که بهترین عملکرد را داشته باشد، سال بعد هم همینطور خواهد بود.

رقص و شادی گل مخصوص خودت را در تیم الاهلی تکرار می‌کنی؟

شاید هواداران پرسپولیس ناراحت شوند که در تیم الاهلی هم انجام بدهم و بگویند این شادی فقط در پرسپولیس باید باشد اما این شادی مخصوص من است؛ مثل رونالدو که یک شادی مخصوص به‌خود را دارد و من در الاهلی هم گل بزنم آن را انجام خواهم داد.

  کری‌هایی که بعد از قهرمانی پرسپولیس داشتی باعث دلخوری استقلالی‌ها شد...

کری قشنگ است؛ مسائل حاشیه‌ای‌اش به‌کنار، اما فوتبال با کری‌خواندن هیجان پیدا می‌کند. البته کتمان نمی‌کنم که این باید با احترام و ادب همراه باشد. فوتبال قشنگی‌اش به کری است. یک روز ما می‌بریم و یک روز آنها می‌برند. من هیچ‌وقت قصدم بی‌ادبی نبوده.

یعنی ادعا می‌کنی همه کری‌هایت همراه با ادب و احترام بوده؟

بله دیگر. همه دیدند

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها