کد خبر : 66445

بازیکنان خروجی احتمالی استقلال

بازیکنان خروجی احتمالی استقلال

با پایان فصل بیستم لیگ‌برتر، بعضی بازیکنان تیم فوتبال استقلال در مسیر خروج از این تیم قرار گرفته‌اند. هر چند مدیران استقلال تلاش خواهند کرد تا برخی از این بازیکنان را در تیم حفظ کنند.

 

به گزارش خبرگزاری میزان، بعد از برگزاری فینال جام حذفی کار تیم فوتبال استقلال در فصل جاری به پایان رسید و فرهاد مجیدی دوشنبه (۱۸ مرداد سال جاری) با انتشار پیامی خبر از شروع مذاکرات نقل‌وانتقالاتی داد. 

با نگاهی به اتفاقاتی که در طول فصل رخ داده می‌توان نفرات خروجی احتمالی استقلال را حدس و ارزیابی کرد که در زیر نگاهی به آن انداخته‌ایم: 

مهدی قایدی: این مهاجم بوشهری با استقلال قرارداد دارد، اما آبی‌پوشان برای استفاده از حق انتقال وی ناچارند او را به فروش برسانند؛ در غیر اینصورت قایدی سال بعد به عنوان بازیکن آزاد از تیم جدا خواهد شد. فرهاد مجیدی در این رابطه اعلام کرد اگر باشگاه استقلال، بازیکنی در حد قایدی پیدا کند با خروجش موافقت خواهد کرد. این مطلب به چراغ سبز مجیدی برای خروج قایدی تعبیر شد. قایدی از قطر و چند باشگاه یونانی پیشنهاد دارد. 

شیخ دیاباته: مهاجم اهل مالی استقلال در زمان فکری دچار بحران شد و در زمان مجیدی با وجود تمام تلاشی که کرد نتوانست به کیفیت سابق خود بازگردد. مهاجم استقلال که در لیگ نوزدهم آقای گل شد در لیگ بیستم هیچ شباهتی به گذشته خود نداشت. با توجه به مسائل مالی، عملکرد دیاباته و خواسته کادرفنی این بازیکن را از نفرات خروجی استقلال باید دانست.

داریوش شجاعیان: این بازیکن در در فصل اخیر به واسطه مصدومیت‌های متوالی نتوانست عملکرد موثری ارائه کند. او بعد از دست دادن پنالتی تیمش در فینال جام حذفی حسابی مورد انتقاد قرار گرفت. خروج شجاعیان از استقلال بسیار محتمل است.

محمد نادری: این بازیکن تحت قرارداد باشگاه کورتریک بلژیک است و برای ادامه کارش با باشگاه استقلال، نیازمند پرداخت مبلغ رضایتنامه‌اش است. باید دید که آبی‌پوشان می‌توانند با باشگاه بلژیکی توافق کنند یا به خاطر مسائل مالی این بازیکن از استقلال خارج می‌شود.

فرشید اسماعیلی: اسماعیلی در لیگ قهرمانان آسیا و در نیم فصل دوم عملکرد خوبی داشت. با این وجود بعد از دست دادن پنالتی حساس در فینال جام حذفی حسابی زیر فشار هواداران قرار گرفته است. به نظر می‌رسد او که در خصوص مطالباتش با باشگاه استقلال اختلاف نظر زیادی دارد؛ اگر پیشنهاد مالی خوبی دریافت کند به احتمال زیاد قراردادش را با آبی‌پوشان تمدید نکند.

رشید مظاهری: قرارداد او و استقلال دو ساله و مشروط است. در قرارداد وی بندی وجود دارد که در صورت عدم توافق می‌تواند از جمع آبی‌پوشان جدا شود. با توجه به مشکلاتی که مظاهری با مدیران استقلال داشت و پیشنهادی که از باشگاه سپاهان و گل‌گهر دریافت کرده است، احتمال خروج او بعید نیست. یکی از دلایل پیوستن وی به استقلال، قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی بود که در این مورد هم به جایگاه دلخواهش نرسید. البته جدایی مظاهری قطعی نیست و ممکن است با تأمین خواسته‌هایش تا پایان قراردادش در جمع آبی‌پوشان بماند.

سیاوش یزدانی: او از شرایط مالی‌اش در استقلال راضی نیست و با وجود عملکرد به نسبت خوبی که در جمع آبی‌پوشان داشت نتوانست به تیم ملی فوتبال راهی پیدا کند. قرارداد این بازیکن در پایان فصل بیستم با استقلال به پایان رسیده است. بررسی‌ها حاکی از پیشنهاد تیم سپاهان به وی است. با این تفاسیر احتمال خروج وی دور از انتظار نیست.

محمد دانشگر: این مدافع در لیگ بیستم حواشی زیادی داشت و در مقطعی توسط مجیدی کنار گذاشته شد. با توجه به مشکلات مالی - مدیریتی استقلال و پیشنهاد همکاری یکی از تیم‌های لیگ‎‌برتری به این بازیکن بعید نیست او از جمع آبی‌پوشان خارج شود. قرارداد دانشگر و استقلال به پایان رسیده است.

مسعود ریگی: قرارداد ریگی با استقلال به پایان رسیده است. با توجه به عملکرد و بی حاشیه بودن ریگی، کادرفنی استقلال خواهان حفظ وی است. او در روزهای اخیر با پیشنهادی از سوی تیم سپاهان روبه‌رو شده است. باید دید برای فصل بعد چه تصمیمی خواهد گرفت؛ هر چند به نظر می‌رسد تمایل این بازیکن تداوم حضور در استقلال است.

سعید مهری: این بازیکن ۲۵ ساله در نیم فصل لیگ بیستم با قراردادی ۲.۵ ساله راهی استقلال شد. حضور او در استقلال با تغییرات کادر فنی آبی‌پوشان همراه بود و او فرصت زیادی برای حضور در میادین نداشته است. با توجه به اینکه سبک بازی او دلخواه مجیدی نیست، احتمال اینکه به صورت قرضی یا دائمی از استقلال خارج شود وجود دارد.

بازیکنان قرضی استقلال: رضا آذری، محمد بلبلی و سجاد آقایی تا شروع مجدد تمرینات و اظهار نظر مجیدی باید منتظر بمانند. اگر مجیدی با ماندن آنها موافقت نکند در مورد فروش یا انتقال قرضی آنها تصمیم گیری می‌شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها