کد خبر : 66427

استقلال دنبال خرید چه بازیکنانی است؟

استقلال دنبال خرید چه بازیکنانی است؟

استقلال برای فصل جدید باید تیم خود را در چند پست تقویت کند تا بتواند برای قهرمانی در لیگ و حضور در سه جام بجنگد.

به گزارش ایرنا، با پایان این فصل از رقابت‌های فوتبال کشورمان، تیم‌های لیگ برتری و به ویژه مدعیان به تکاپو افتاده‌اند تا بتوانند هر چه سریع‌تر خود را برای فصل جدید آماده کنند. در این میان سه نماینده فوتبال کشورمان که در لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۱ هنوز حاضر هستند باید سرعت را در دستور کار خود قرار دهند تا با شروع مجدد تمرینات، نفرات جدید را اضافه کنند.

وضعیت تراکتور اصلا رو به راه نیست و این تیم حتی در جذب بازیکن هم محدودیت دارد و باید دید تکلیفش چه خواهد شد. پرسپولیس اما اولین خرید رسمی‌اش را انجام داد و علیرضا ابراهیمی را به خدمت گرفت تا خیلی زود جانشین محمدحسین کنعانی‌زادگان مشخص شود. در اردوی استقلال اما فعلا خبری به صورت جدی اعلام نشده و همه چیز در حد شایعات مرسوم نقل و انتقالاتی است.

فرهاد مجیدی روز گذشته (دوشنبه) در پستی اینستاگرامی اعلام کرد دو هفته حساس برای استقلال شروع شده و وی با جدیت به دنبال تقویت تیم است. اما آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات باید به دنبال چه بازیکنانی باشند؟

در حال حاضر تیم سوم لیگ بیستم و نایب قهرمان جام حذفی به سه بازیکن در پست‌های دفاع آخر، هافبک تهاجمی و بازی‌ساز(پست شماره ۱۰) و یک مهاجم احتیاج دارد. مصدومیت عارف غلامی و سیستم سه دفاعی استقلال، فرهاد را مجبور کرده تا هر طور شده به دنبال یک مدافع مرکزی باشد. در این بین شایعاتی مبنی بر جدایی سیاوش یزدانی هم به گوش می‌رسد که می‌تواند اوضاع را خطرناک‌تر کند.

دیگر پستی که فرهاد مجیدی باید تیمش را در آن تقویت کند، پست شماره ۱۰ است. یک بازیکن پلی‌میکر (بازی‌ساز) که بتواند پشت محوطه جریمه حریف بهترین تصمیم را اتخاذ کند و در کنار شم گلزنی بالا و قابلیت بازیسازی داشته باشد. آبی‌ها سالهاست در این پست با مشکل مواجه هستند و بازیکنانی چون آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی نتوانسته‌اند به نحو احسن در این پست کارایی لازم و مستمر داشته باشند.

در نهایت باید به پست مهاجم هم اشاره کنیم. در حال حاضر شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و مهدی قایدی در ترکیب استقلال حضور دارند. اما از این ممکن است دو نفر جدا شوند. حال اگر هم این اتفاق رخ ندهد؛ بازهم با توجه به سیستم بازی تیم پایتخت‌نشین، حضور یک مهاجم دیگر به شدت حس می‌شود.

همه گفته‌های بالا در شرایطی است که استقلال جداشده‌ای نداشته باشد اما می‌دانیم که برخی از بازیکنان ممکن است استقلال را ترک کنند. در درون دروازه احتمال خروج محمدرشید مظاهری وجود دارد. در خط دفاعی سیاوش یزدانی و محمد دانشگر ممکن است به تیم دیگری بروند. در سمت چپ خط دفاعی و یا وینگ‌بک چپ، محمد نادری باید به بلژیک برگردد و معلوم نیست بتواند دوباره لباس استقلال را به تن کند یا خیر. در خط حمله نیز مهدی قایدی پیشنهادهای زیادی دارد و دیاباته هم مشخص نیست بازهم در کنار تیم فرهاد باقی بماند یا خیر. در این شرایط باید به سه بازیکن بالا، حداکثر پنج نفر دیگر را هم افزود تا ترکیب استقلال تکمیل شود.

حال باید دید در واقعیت فرهاد مجیدی و مدیریت استقلال چه تیمی را برای فصل جدید خواهند بست. آنها باید هر چه سریع‌تر دست به کار شوند چرا که الهلال عربستان، با انبوهی از ستاره‌ها تمرینات فشرده‌ای را آغاز کرده و برای دیدار با استقلال لحظه‌شماری می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها