کد خبر : 6607

سیر تا پیاز در مورد بازیکنی که هم برانکو می خواهدش هم قطبی

سیر تا پیاز در مورد بازیکنی که هم برانکو می خواهدش هم قطبی

بازیکن جوان تیم فولاد در حال حاضر جدیدترین گزینه لیگ برتری پرسپولیس برای نقل و انتقالات نیم فصل محسوب می شود.

به گزارش ورزش سه، نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران از شانزدهم دی ماه به صورت رسمی آغاز می شود و تیم های لیگ برتری برای تقویت ترکیب خود و ورود قوی تر به نیم فصل دوم دست به کار می شوند.

در این میان تیمی که بیش از همه توجهات را به خود جلب می کند، پرسپولیس است. این مسئله یک دلیل مهم دارد و آن هم باز شدن پنجره های نقل و انتقالاتی سرخپوشان پس از یک سال است.

پرسپولیسی ها که محرومیت سنگینی را پس از ماجرای پرونده مهدی طارمی متحمل شدند، از زمستان امسال می توانند دوباره بازیکنان مدنظر خود را جذب کنند. با علم به این موضوع، باشگاه پرسپولیس از ابتدای فصل برای توافق با برخی نفرات اقدام کرد. مهدی ترابی، سروش رفیعی، مهدی شیری و مهدی شریفی 4 بازیکنی بودند که از تابستان برای پیوستن به پرسپولیس در نیم فصل توافق کردند و قوت قلبی برای سرخپوشان شدند.

شاید برانکو تمایل داشت که با همین چهار خرید پرونده نقل و انتقالات تیمش را ببندد؛ اما اتفاقاتی نظیر جدایی چند بازیکن مهم در ابتدای فصل و همچنین مصدومیت های شدید که گریبان حسین ماهینی و محمد انصاری را گرفت، نقشه های این مربی کروات را برای زمستان تغییر داد.

حالا سرمربی پرسپولیس روی جذب دو بازیکن در فاز دفاعی نظر دارد و موکدا می خواهد که یکی از آنها توانایی بازی در پست دفاع چپ را داشته باشد. جدیدترین بازیکنی که خبر از پیوستن او به پرسپولیس مطرح شده، سینا مریدی است. هافبک دفاعی تیم فولاد خوزستان که یکی از جوانان آینده دار استان جنوبی ایران به حساب می آید، مورد توجه برانکو ایوانکوویچ قرار گرفته و باشگاه پرسپولیس تلاش خود را به صورت رسمی برای جذب او آغاز کرده است.

چرا برانکو مشتری مریدی است؟

این بازیکن 22 ساله یک ویژگی مهم دارد که حتما برای برانکو مورد توجه بوده است. مریدی توانایی بازی در پست های دیگری غیر از هافبک دفاعی را هم دارد. او نه تنها در مناطق دیگری از خط هافبک، بلکه در کناره های خط دفاعی فولاد هم سابقه بازی دارد. با توجه به غیبت ماهینی و انصاری، طبیعتا فردی که بتواند به عنوان مدافع چپ و راست ایفای نقش کند، در اولویت برانکو قرار می گیرد.

دری که قطبی بسته، راحت باز نمی شود

هرچند این بازیکن جوان امسال کمی نوسان و نتوانسته روند خوب و ثابت خود را حفظ کند، با این حال نکته ای که احتمال پیوستن او به پرسپولیس را کاهش می دهد، نظر مثبت افشین قطبی روی او است. قطبی پس از زیر نظر گرفتن عملکرد این هافبک جوان در تمرینات و در بازی مقابل تراکتور، اعلام کرده که به وی نیاز دارد و معتقد است که آینده خوبی در انتظار او خواهد بود. به همین دلیل بعید به نظر می رسد در هیچ شرایطی رضایت خود را برای جدایی او از فولاد اعلام کند؛ به ویژه در این روزها که فولاد نیاز به تقویت و جذب بازیکن جدید در پست های مختلفی را هم دارد. در حال حاضر هم مسئولان باشگاه فولاد منتظر حضور قطبی در اهواز هستند تا در این باره با وی صحبت کنند.

معاوضه با یک پرسپولیسی؛ بعید به نظر می رسد!

یکی از راه هایی که می توان برای باز شدن مسیر این انتقال متصور بود، بحث معاوضه بازیکن بین دو باشگاه است. این مسئله اما به نظر نمی رسد حالتی جدی پیدا کند. چرا که فولاد در ازای ترنسفر بازیکنی که تا این حد مورد قبول افشین قطبی است، قطعا حاضر به جذب بازیکنان مازاد پرسپولیس نخواهد شد و درخواست بزرگ تری از این باشگاه پایتخت نشین خواهد داشت که با شرایط کمبود بازیکن پرسپولیس، تقریبا نشدنی به نظر می رسد.

این معامله هزینه بر است

با وجود اینکه مدیرعامل باشگاه فولاد در مصاحبه ای اعلام کرده بود که ستاره های این تیم در نیم فصل جدا نخواهند شد، اما به هر حال پیشنهادها متوقف نمی شوند و یکی از همین موارد هم پرونده انتقال مریدی به پرسپولیس است. در ظاهر مشخص است که جواب فولاد به نامه رسمی پرسپولیسی ها برای جذب این بازیکن، منفی خواهد بود؛ اما آنچه ممکن است نظر قطبی را درباره فروش مریدی تغییر دهد، توصیه احتمالی مدیران است و متعاقبا آنچه می تواند نظر مدیران باشگاه فولاد را عوض کند، پیشنهاد مالی سنگین از سوی پرسپولیس است. این تنها حالتی است که فولاد را در این برهه حساس، شاید نسبت به انجام چنین معامله ای ترغیب کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها