کد خبر : 66007

نحوه نوبت‌ دهی واکسیناسیون معلمان چگونه است؟

نحوه نوبت‌ دهی واکسیناسیون معلمان چگونه است؟

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش نوبت دهی واکسیناسیون معلمان در هر استان مبتنی بر سابقه کار و مدرسه به مدرسه است.

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات واکسیناسیون معلمان و نوع واکسن‌های درنظر گرفته شده بیان کرد: نوع واکسن مانند روال قبل انواع مختلفی است، هم واکسن‌های داخلی با اثربخشی مناسب به بازار رسیده اند و هم واکسن‌های خارجی به طور هفتگی وارد کشور می‌شود.

او ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که یک میلیون و ۲۵۰ هزار فرهنگی ظرف ۱۰ تا ۱۲ روز واکسینه شوند واسامی آن‌ها را به وزارت بهداشت داده ایم، نحوه اعلام هم به استان‌ها واگذار کردیم، شهرستان‌هایی که زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند، چون مراکز واکسیناسیون جمعیت زیادی ندارد به همان مراکز مراجعه کنند در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر مراکز جدیدی برای کادر آموزشی در نظر گرفته شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اینکه مشکلی بابت اجرای کار نداریم، افزود: در برخی استان‌ها جمعیت بیشتر و در برخی استان‌ها جمعیت کمتر است بنابراین، تعداد مرکز را آماده می‌کنند و وضعیت نوبت دهی به طور مدرسه‌ای یا بر مبنای سابقه کار در نظر گرفته می‌شود و دوز دوم هم حتما قبل از شروع سال تحصیلی تزریق خواهد شد.

حمیدی در واکنش به نگرانی خانواده‌ها مبنی بر حضور فرزندان خود در مدرسه و افزایش خطر ابتلا به کرونا بیان کرد: تا زمان بازگشایی مدارس نگرانی به حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد چراکه قریب به ۸۰ درصد افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند واکسینه نشده اند، تا زمان بازگشایی مدارس قسمت اعظم جامعه واکسن زده اند، علاوه بر آن در سنین پایین درگیر شدن و انتقال مانند سنین بالا نیست ضمن آنکه برای افراد ۵ تا ۱۸ سال شیوه نامه‌های مهمی برای واکسینه شدن آن‌ها نیست.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها