کد خبر : 65867

تمام احتمالا قهرمانی در هفته آخر لیگ

تمام احتمالا قهرمانی در هفته آخر لیگ

سپاهان و پرسپولیس در شرایطی برای هفته آخر لیگ آماده خواهند شد که روی کاغذ، شرایط به سود پرسپولیس است و تیم یحیی گل‌محمدی می‌تواند برای پنجمین فصل متوالی قهرمان لیگ شود.

به گزارش فوتبالی ، اختلاف 2 امتیازی پرسپولیس با سپاهان باعث شده تا شاگردان یحیی با آرامش بیشتری به نسب شاگردان محرم نویدکیا آماده بازی آخرشان در لیگ شوند چرا که می‌دانند حتی در صورت مساوی مقابل پیکان هم قهرمانی لیگ به احتمال بسیار زیاد به آنها خواهد رسید. بیایید احتمالات روز آخر لیگ را با هم بررسی کنیم:

1-     برد پرسپولیس مقابل پیکان در هر شرایطی پرسپولیس را قهرمان لیگ بیستم خواهد کرد و هدف قرمزها این است که با برد مقابل تیم مهدی تارتار برای جشن قهرمانی آماده شوند.

2-     5 گلی که پرسپولیس به ماشین سازی زد، خیال آنها را در بحث تفاضل گل هم راحت کرده است. در حال حاضر تفاضل پرسپولیس، 31 است و تفاضل سپاهان، 28. این یعنی اینکه اگر پرسپولیس مقابل پیکان امتیاز از دست بدهد و با این تیم به تساوی برسد، پیروزی سپاهان مقابل استقلال برای قهرمانی شاگردان محرم نویدکیا در لیگ کافی نیست و آنها باید حداقل 3 گل به استقلال بزنند تا تفاضلشان به پرسپولیس برسد و آنوقت به خاطر گل زده بیشتر به نسبت پرسپولیس، قهرمانی در لیگ را جشن بگیرند. درست است که سپاهان بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما زدن 3 گل به تیمی که در 8 بازی آخرش در لیگ فقط 2 گل دریافت کرده، اصلا کار راحتی نیست.

3-     باخت پرسپولیس به پیکان، بهترین نتیجه ممکن برای سپاهان است چون اگر این اتفاق رخ دهد، آنها با پیروزی احتمالی مقابل استقلال، 65 امتیازی خواهند شد و بالاتر از پرسپولیس 64 امتیازی، با جام قهرمانی به اصفهان برخواهند گشت. جدا از آنکه انگیزه بالای پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش، کار مهدی تارتار و شاگردانش برای کسب سه امتیاز در هفته آخر را بسیار سخت خواهد کرد، بردن استقلال هم ماموریت راحتی برای محرم نویدکیا و تیمش نخواهد بود. استقلال بعد از شکست در دربی، در 8 بازی بعدی‌اش در لیگ، 7 برد و یک مساوی کسب کرده و فرهاد مجیدی به دنبال گرفتن انتقام محمود فکری از نویدکیاست و می‌خواهد شکست دور رفت مقابل این تیم را جبران کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها