کد خبر : 65779

شکست مربیان استقلالی برابر فرهاد مجیدی یکی پس از دیگری

شکست مربیان استقلالی برابر فرهاد مجیدی یکی پس از دیگری

اولین برد مجیدی مقابل مربیان استقلالی در تاریخ 16 اسفندماه سال پیش رقم خورد؛ جایی که او در اندک زمانی بعد از نشستن روی نیمکت استقلال به مصاف فولاد رفت و موفق شد با یک گل برنده از آن میدان خارج شود. دیداری که فرهاد را در روزهای نخست بازگشت به مصاف یکی از مدعیان نیمکت می‌فرستاد؛ تقابل با جواد نکونام. مردی که شاید اگر همین حالا فرهاد به هر دلیل دیگر مربی استقلال نباشد، گزینه اصلی تصمیم‌گیران این باشگاه برای نشستن جای مجیدی خواهد بود.

به گزارش ایران ورزشی، سرمربی آبی‌ها اولین قدم در مقابل رقبای خود در نیمکت استقلال را بسیار محکم برداشت و موفق شد تا حدی کفه ترازو را به سمت خود سنگین کند اما شاید همان روزها هرگز تصور نمی‌شد مجیدی موفق شود یکی بعد از دیگری مربیان استقلالی را هم کنار بزند و رکوردی بی‌نظیر را از خود بجا بگذارد. بخصوص اینکه بحران اصلی از 31 خرداد ماه شروع می‌شد؛ جایی که مجیدی را در یک زمان نزدیک به 40 روزه مقابل انبوهی از مربیانی قرار می‌داد که پیش از او در استقلال سابقه فعالیت داشتند. مجیدی در این بازه اتصالاً به مربیان استقلالی برخورد کرد.

او ابتدا به مصاف مهدی رحمتی رفت و موفق شد با دو گل پدیده را مغلوب کند. بازی بعدی او با امیر قلعه‌نویی بود. حریفی نام آشنا که سال‌ها سابقه مربیگری در استقلال را دارد و هنوز هم یکی از مدعیان بازگشت محسوب می‌شود. مجیدی در تقابل با امیر قلعه‌نویی نیز موفق بود و توانست امیر را هم با 2 گل شکست دهد.

فرهاد بعد از این دو پیروزی به تنها تساوی خود مقابل مربیان استقلالی دست یافت و نتوانست بیش از یک امتیاز از جدال با علیرضا منصوریان که سکان هدایت آلومینیوم را در دست دارد، به چنگ آورد. استقلال با مجیدی اما بلافاصله بعد از این بازی نیز مقابل یک استقلالی دیگر قرار گرفت. چهره‌ای که شاید دیگر حتی گذرش به باشگاه استقلال هم نیفتد اما به هر حال جزو همین دسته مربیانی محسوب می‌شد که سابقه سرمربیگری در استقلال را دارد.

 برد بعدی مقابل فیروز کریمی رقم خورد و فرهاد در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 بر یک از سد تراکتور هم عبور کرد. پیروزی بعدی استقلال اما مقابل یک نام ویژه رقم خورد و فرهاد این بار مچ فراز کمالوند را هم خواباند. مربی‌ای که تا همین چند ماه قبل در لیگ قهرمانان آسیا همکارش بود. شاید خیلی‌ها فرهاد را وابسته به فراز می‌دانستند اما مجیدی لااقل در این بازه خط بطلان کشید بر روی این استدلال‌ها و یک برد دیگر را مقابل استقلالی‌های سابق در کارنامه‌اش به ثبت رساند. هر چند که فراز را بسیاری یک پرسپولیسی دو آتشه می‌دانند اما به هر حال فراز با حضور در استقلال خود را در دایره استقلالی‌ها نیز قرار داده است و این اتفاقی نیست که در آینده نیز بتوان ساده از کنارش عبور کرد.

 برد مقابل سایپا اما پایان شیرین چالش مجیدی و مربیان استقلالی نبود. فرهاد بعد از اینکه موفق شد در ضربات پنالتی پرسپولیس را در جام حذفی کنار بزند، در لیگ دوباره مقابل مربیان استقلالی قرار گرفت و این بار توانست فکری را با شکست به سمت مسجد سلیمان بدرقه کند.

مجیدی هرچند با بردی خفیف اما برنده این جدال نیز لقب گرفت تا با این عقبه پررنگ در برابر مربیان سابق استقلال به آخرین پیکار خود با این دایره از مربیان برود. فرهاد در ایستگاه پایانی ساکت الهامی را در برابر خود می‌دید. رقیبی که قبل از بازگشتش به استقلال و تأیید سرمربیگری‌اش تنها گزینه اعضای هیأت مدیره محسوب می‌شد.

ساکت الهامی که با حضور در باشگاه استقلال و انجام مذاکرات برای تصدی صندلی مربیگری استقلال اعتبار تازه‌ای در حرفه‌ خود تجربه می‌کرد اما به همان سرنوشتی دچار شد که پیش‌تر نکونام، رحمتی، قلعه‌نویی، فیروز کریمی، فراز کمالوند و محمود فکری تجربه کرده بودند. ساکت نیز در هفته بیست و نهم لیگ برتر در خانه با 3 گل مغلوب فرهاد مجیدی شد تا سرمربی استقلال در جدال با مربیان سابق استقلال و یا مدعیان کنونی این نیمکت به تنهایی صاحب 22 امتیاز شود. «فولاد، پدیده، گل‌گهر، تراکتور، سایپا، نفت مسجد سلیمان و نساجی» تیم‌هایی بودند که مجیدی در مقابل آنها 3 امتیاز به دست آورد و یک امتیاز هم از آلومینیوم گرفت تا در نهایت صاحب 22 امتیاز از جدال با رقبای اصلی خود شود.

مجیدی حالا با اتکا به این کارنامه به موفقیت در جام حذفی هم می‌اندیشد. جامی که دو مربی استقلالی در آن مدعی هستند و احتمالاً دیگر دوست ندارند در برابر فرهاد بازنده باشند و بعید نیست با چهره‌ای متفاوت گام به این بازی بگذارند.

گزارش از: حمیدرضا عرب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها